האם שכר בהייטק ירד לאחר מגיפת הקורונה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/6/2020 09:35 ● ערב ערב 2969
אין ספק כי תקופת הקורונה הובילה את שוק העבודה לאתגרים רבים ורציניים. חברות רבות עדיין לא יודעות כיצד לחזור לשגרה ובאיזו מתכונת, וחוששות מגל שני אשר עלול להשבית שוב את המשק כולו.
האם שכר בהייטק ירד לאחר מגיפת הקורונה?

אין ספק כי מדובר בתקופה שונה מזו שהורגלנו אליה, ואחת מהשאלות שאנו נתקלים בה לא מעט פעמים, הוא האם צפויה ירידה של השכר בהייטק בעקבות המצב.

במצב בו חברות רבות מתמודדות עם הפסדים עצומים ואתגרים לא פשוטים, במיוחד חברות הייטק אשר נשענות כל שיתופי פעולה בינלאומיים וכרגע מוגבלות אפילו באפשרות לטוס, ברורים החששות מירידה בשכר בתחום.

אך האם באמת צפויה ירידה משמעותית בגובה שכר בהייטק? האם יש לעובדי ההייטק או מחפשי העבודה בתחום ממה לחשוש? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

 

מתן דגש על איכות, לא על כמות

 

אחד השינויים אותו אנו צפויים לראות בשוק העבודה, ולאו דווקא רק בהייטק, הוא מתן דגש על איכות ולא על כמות. חברות יקפידו לבצע גיוס של עובדים תוך בדיקה מעמיקה של איכות העובד, ויעדיפו להעסיק עובדים בעלי הבנה במספר תחומים וכאלו שיכולים לשמש במספר כובעים.

לכן, אם אתם רוצים לשמור על השכר הגבוה שלכם, או למצוא עבודה בשכר גבוה, הדגישו את האיכויות שלכם. דווקא בתקופה בה אתם בבית, הקדישו את  הזמן ללימודים בתחומים נוספים או קורסים אשר יעשירו את הידע שלכם ויאפשרו לכם לתת יותר ערך לחברות השונות. כך תוכלו להעלות את הערך התעסוקתי שלכם ואת השווי שלכם מבחינת השכר שיוצע לכם.

 

לראות את העתיד

 

מגוייסים חדשים אשר מחפשים עבודה בתקופה הזו בהחלט יכולים לראות כי ההצעות שהם מקבלים הינן נמוכות יותר מבדרך כלל, אך לפני שפוסלים הצעות כאלו, חשוב לדעת לראות ולצפות את העתיד.

לדוגמא, אם ההצעה היא מחברה ותיקה, גדולה ובינלאומית, רוב הסיכויים הם שהיא תתאושש בצורה יפה מהקורונה ובתוך זמן קצר כבר תקבלו העלאת שכר. בנוסף, אם אתם מקבלים הצעה למשרה ניהולית או משרה שתערב התעסקות בכמה וכמה תחומים שונים, הדבר יכול להשפיע באופן משמעותי על היכולת שלכם לקבל קידום משמעותי בעתיד, קידום אשר לצידו שכר גבוה.

לכן, אל תשפטו את החברה על סמך ההצעה שאתם מקבלים בתקופה הזו, אלא נסו לראות את העתיד ולחזות האם כדאי להסכים גם להצעה נמוכה רק כדי להיכנס אל אותה החברה ולהוכיח את הערך שלכם, ולהתקדם יחד איתה, או האם מדובר בחברה אשר עתידה ועתידכם בה מוטלים בספק.

 

עבודה כפרילאנסרים

 

בתקופה בה חברות רבות לא יודעות האם צפוי גל שני, הם מעדיפות לעבוד מול פרילאנסרים. עבודה בצורה הזו יכולה לאפשר לכם לעבוד מול כמה חברות במקביל כך שגם אם השכר נמוך יחסית, בשילוב של כמה חברות תוכלו להגיע אל מדרגת השכר המתאימה לכם, ואם תוכיחו את עצמכם ואת היכולות שלכם בצורה נכונה, אתם בהחלט יכולים להגיע למצב בו תקבלו לאחר שהתקופה הזו תגמר הצעה לעבודה קבועה ובשכר גבוה מאחת מאותן חברות איתן עבדתם לאורך כל התקופה הזו.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש