ענת מנשה מורה לחינוך מיוחד

מאת: אביבה דקל ● צילום: רותם נועם ● 10/6/2020 23:30 ● ערב ערב 2970
ענת מנשה הגיעה לאילת בספטמבר 2019 במטרה להשתלב במערכת החינוך של העיר ולעשות באילת את הסטאז' כמורה לחינוך מיוחד וכמורה ללקויי למידה, ולתרום מהידע והניסיון הרב שלה בתחום ● לתחום החינוך המיוחד הגיעה ענת אחרי ארבע עשרה שנות למודים ועבודה בתחום החינוך המיוחד - מתוכן שלוש שנות למוד במכון פורנשטיין בירושלים - תוך כדי שהיא לומדת מקצועות שונים הנוגעים בתחום זה ● על הדרך להפוך את החינוך המיוחד למקצוע ולדרך חיים למדה, התמקצעה ועבדה כמורה ומאבחנת לקויות למידה כולל עבודה עם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז
ענת מנשה מורה לחינוך מיוחד


"בכל הלקויות בהן נתקלים בעבודה עם ילדים אפשר לטפל" אומרת ענת  "אבל עבודה כזו דורשת כלים מיוחדים שצריך ללמוד ולהתמקצע בהם. התחלתי את דרכי בחינוך כמורה לציור ותוך כדי עבודה למדתי, מקצועות שונים בתחום החינוך ואספתי ידע רב שהוביל אותי בסופו של דבר ליעד שכנראה נקבע לי מראש - והוא הוראה לילדים בעלי צרכים מיוחדים ולקויי למידה. כדי להתמקצע בתחום החינוך המיוחד -  למדתי בקרית שמואל במכללת שאנן. את הסטאז' כמורה  לחינוך מיוחד וכמורה ללקוי למידה בחרתי לעשות באילת. אחותי המתגוררת בעיר מזה שנים אחדות המליצה בפני על אילת כמקום מושלם לעשות בו את הסטאז' והחלטתי לחיות כאן ולנסות להשתלב במערכת החינוך המיוחד בעיר."

כמה שנים את בתחום החינוך?
"במצטבר למדתי ארבע עשרה שנה מקצועות שכולם בעצם מתרכזים בהוראה, באבחון ובעזרה לילדים "אחרים", למודים שהשלמתי תוך כדי עבודה במסגרות טיפוליות שונות. צברתי ניסיון רב בעבודה ובלמודים וכשהבנתי שהוראת ילדים עם צרכים מיוחדים הוא התחום בו אני רוצה לעסוק, ולעבוד בו ספציפית,  הבאתי אתי  לעבודה זו את הידע רב שנרכש בארבע עשרה שנות למודים וניסיון  בעבודה בתחומים רבים המשיקים למקצוע זה."
אני מבינה שאת מאמינה גדולה בעבודה עם ילדים אחד על אחד – מה שנקרא "שיעורים פרטיים", מדוע?
"אישית הייתי רוצה להתרכז בעבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ולקויות למידה  בכלל, כולל כמובן גם עבודה במסגרת החינוכית , אבל אני מאמינה גדולה בלמודים בצורה פרטנית – למודים של אחד על אחד. במסגרת פרטנית אני יכולה לבנות ילד ולתת לו כלים להתמודד עם המצבים המשתנים אתם הוא מתמודד.  להעניק לו כלים רגשיים, כלים לימודיים,  כישורים חברתיים ועוד,  וגם לטפח את הביטחון העצמי שלו,  שילך ויתחזק תוך כדי למידה כתוצאה מהידע שירכוש. בשיעורים של אחד על אחד הילד מקבל מאה אחוזים ממני ודעתו אינה מוסחת על ידי ילדים אחרים. משך שעור פרטי הוא שעה מלאה בה אני כולי רק עם הילד האחד. שיטה זו הוכיחה את עצמה במקרים רבים. בירושלים עבדתי ב" מכון רות" בו לימדתי  והתמחיתי בהוראת ילדים עם לקויות אחד על אחד והתוצאות היו מצוינות. ב"שיעורים פרטיים" מקבלים התלמידים ממני כלים איך ללמוד בצורה יעילה, איך לארגן זמן, איך להגיע רגוע לבחינות, איך להגיע לספריה ולארגן חומרים לעבודה, להשתמש בכוח הדמיון בלמודים ולהפנים מושגים, שמות ועוד.  בלימודי אחד על אחד אני מעבירה  לילד דברים שיעזרו לו במסגרת בית הספר בו הוא לומד ויכינו אותו לחיים גם בהמשך – באוניברסיטה או מכללה – ולהצליח בכל תחום בו יבחר, על אף המגבלות והקשיים שלו. 

אם אתם הורים לילד עם צרכים מיוחדים או לקוי למידה אשמח מאד לפגוש אתכם ולהציע לכם את שירותי כמורה. הכלים שיש לי טובים ביותר לילדים מכתה ג' ומעלה. ניסיוני באבחון עוזר לי לאבחן את הילד ולהתמקד בקשיים בהם הוא נתקל, ולעזור לו להתגבר עליהם בדרך הטובה והקצרה ביותר."

ליצירת קשר עם ענת,  טלפון: 0506615927


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש