דם נשים אינו הפקר

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 19/6/2020 17:17 ● ערב ערב 2971
גם העיר אילת לקחה חלק במחאה נגד רצח ואלימות נשים, שהתקיימה היום (ג') ברחבי הארץ, במלאת שלושים להירצחה של הנערה מאיה וישנייק ז"ל. תושבי אילת התעוררו הבוקר ללוחות ענק, בהם הופיעו עשרות מודעות אבל של נשים שנרצחו בשנים האחרונות. רשת המתנ"סים, מסגרות הנוער, ארגוני הנשים ויצ"ו, נעמ"ת והרשות למניעת אלימות, סמים ואלכוהול, המשרד לקידום מעמד האישה בעירייה, המחלקה לשוויון מגדרי בחבל אילות ותושב החבל - תומר חרובי, חברו יחד כדי לקחת חלק במיזם החשוב, שמטרתו להעלות את המודעות לנושא האלימות כנגד נשים במדינה.
דם נשים אינו הפקר

"אנחנו  רוצות להפגיש אנשים במרחב הציבורי עם הנושא, כך שלא יוכלו להתעלם ממנו" ציינו נציגות הארגונים והוסיפו, כי זוהי קריאה לחברה ולרשויות לעשות משהו בנידון. "יש לנו זכות בסיסית לחיים וביטחון ואנחנו מצפות כנשות המדינה לפתרונות למצב החירום הזה" אמרו. בלוחות השונים נתלו מודעות אבל עם שמות הנשים שנרצחו מאז שנת 2011 ושמן הותר לפרסום. המודעות נתלו בקבוצות גדולות כדי להמחיש לאנשים שלא מדובר רק במספר אלא מדובר בהמוני נשים עם חיים שלמים שנגדעו באכזריות. כל אחת מהמודעות תורגמה לערבית, אנגלית, אמהרית ורוסית. ובתחתית כל מודעה טלפונים של מוקדי סיוע בשפות השונות וקוד QR לסריקה עם הסלולרי שיוביל לסיפור האישי של האישה.

 

 

גם בתחילת החודש (1.6.20), נרתמו נשות אילת מארגוני הנשים ומקרב תושבות העיר למצעד מחאה שהתקיים ברחבי הארץ, במסגרתו קראו לממשלה להעביר תקציב לטיפול באלימות כנגד נשים ולחוקק ענישה חמורה בגינה. עשרות נשים השתתפו במצעד המחאה כשהן נושאות שלטים תחת האמירה "דם נשים אינו הפקר" ומסיכות אף ופה כמתחייב בהנחיות עליהן כתוב: "מכסים את הפה אבל לא שותקים".


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש