רשלנות רפואית באבחון התקף לב

מאת: או-מד מדיקל ● 25/6/2020 00:13 ● ערב ערב 2972
בעיות לב (התקפי לב) הם מגורמי התחלואה הגבוהים ביותר בעולם המערבי ובעולם כולו, עם התפתחות ענף הקרדיולוגיה ניתן היום במקרים רבים לאבחן בעיות (אירוע) לב כבר בשלבים מוקדמים אשר יובילו לטיפול יעיל בחולה ובכך יגדילו את סיכוייו של החולה לשרוד. ניסיון עבר מלמד כי אבחון נכון של אירוע לב מסוג אוטם לבבי או התקף לב שאובחנו וטופלו בהצלחה האריכו באחוזים ניכרים את חייו של החולה לעומת מקרים דומים שאירוע לב שלא אובחן והסתיים בנזק בלתי הפיך ואף במוות המטופל.
רשלנות  רפואית  באבחון  התקף לב


לחץ בבית החזה, נימול בגפים ודקירות בצדו של הגוף יכולים להוות סימנים מוקדמים לאירוע לבבי. כאשר אדם פונה לגורם ברפואה בליווי תסמינים מסוג אלו, כשעודנו סבל מעבר לבבי, הוא נמצא בקבוצת סיכון, דוגמאות לקבוצות סיכון נוספות הן עישון כרוני, בעיות שתייה, עצבים, קבוצת גיל ועוד, הגורם המטפל  (הרופא) שאליו ניגש המתלונן באשר הוא חייב לשלול את האופציה של אירוע לבבי כאשר החלטות מהירות ובדיקות מתאימות במקרים רבים הן אלו שמצילות חיים.  בית משפט המחוזי בתל אביב דן לאחרונה במקרה של פלוני נגד קופת חולים שתביעה הוגשה בידי בני משפחתו ובמהלכה נסוב המקרה סביב חולה מעשן (כרוני) שניגש לרופא המטפל עם זעה קרה, לחץ דם גבוה ולחץ בחזה אך למרות כל תמרורי האזהרה.

 בתיעוד רשומה הרפואית, בכל הליך רפואי מחויב הרופא המטפל  לתעד ברישום את הטיפול לאורך אורכו כדי לאפשר מעקב אחר הטיפול הרפואי של הרופא עצמו ושל רופאים אחרים היכולים לבוא בנעליו מעת לעת.

כל סטייה מהנורמה יכולה להוות מקרה של רשלנות רפואית המחייבת בפיצויים גבוהים


עו”ד רועי סגל
רשלנות רפואית ונזקי גוף
050-4388258

 


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש