אמוניה לא תעבור דרך מפרץ אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 25/6/2020 00:14 ● ערב ערב 2972
לאחר מאבק עיקש של עיריית אילת כנגד העברת אמוניה דרך מפרץ אילת, הודיעה קבוצת חיפה כי יוותרו על האפשרות לשימוש בנמל אילת להבאת אמוניה באיזוטנקים. ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי: "הסופה הקשה שפקדה את אילת הוכיחה עד כמה רגיש מפרץ אילת עם נזק רב שנגרם לחופים ולשונית האלמוגים. מפרץ אילת שהוא בין היפים בעולם הוא משאב לאומי ועולמי ולא ניתן להעמידו בשום סכנה".
אמוניה לא תעבור דרך מפרץ אילת
צילום בועז סמוראי

מאז נודע בספטמבר האחרון על הכוונה להעביר אמוניה באיזוטנקים דרך מפרץ אילת, הוביל ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי מאבק בלימה עיקש על רקע הסכנות שעלולות להיגרם הן בשינוע דרך כביש 90 והן בסכנה העלולה להיגרם למפרץ אילת ולערכי הטבע שבו. עמדת עיריית אילת היתה ברורה וחד משמעית, למנוע כל אפשרות לשינוע האמוניה דרך נמל אילת והעיר אילת. הסיבות לכך רבות וההשלכות הרסניות, החל מעומס של מאות משאיות כבדות (800 בחודש לשני הכיוונים) שייווצר על כביש 90, אשר עמוס כבר בתנועה במיוחד לאחר סגירת שדה התעופה דב ולצערנו עמוס גם בתאונות שגבו לא אחת קורבנות. דרך סיכון מפרץ אילת ושונית האלמוגים הייחודית, המושכים בכל שנה מיליוני תיירים מהארץ ומחו"ל, וכלה בעובדה שמדובר בעיר קטנה המרוחקת גאוגרפית משאר חלקי הארץ, עם נמל קטן בשונה מנמלי חיפה ואשדוד ובית חולים קטן, כך שאם יתרחש בה חלילה, אירוע רב נפגעים כתוצאה מייבוא האמוניה, ההשלכות עשויות להיות הרות גורל.

 

לאורך כל הדרך טענה העירייה, כי הדרך הנכונה להסדיר פעילות הכרוכה ב"היבטים סביבתיים משמעותיים", הינה בהליך תכנוני מפורט, שיביא בחשבון את כל השיקולים האסטרטגיים, הכלכליים, התחבורתיים, הביטחוניים והתכנוניים שיש לשקול טרם קבלת החלטה לייבא אמוניה דרך נמל אילת. במסגרת זו פנתה העירייה למשרד להגנת הסביבה, למל"ל ולמינהל התכנון. גם החברה להגנת הטבע הצטרפה למאבק כחלק משמירה על מפרץ אילת. השבוע הודיעה כאמור קבוצת חיפה, כי היא מוותרת על האפשרות לשימוש בנמל אילת להעברת האמוניה.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש