בוגרי תיכון "בגין" חותמים את 2020 בצל הקורונה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 25/6/2020 00:18 ● ערב ערב 2972
ביטול נשף סיום י"ב על רקע מגפת הקורונה, הוביל את בית ספר התיכון ע"ש "בגין" לצאת מהקופסא וליצור מופע חגיגי תחת הכותרת "מחזור כ"ב חי בסרט". 182 מסיימי י"ב נהנו מערב נוצץ במיוחד, שהתפרס על שני ערבים ובכל ערב שתי פעימות, כדי לעמוד בהנחיות של התקהלות עד 50 אנשים. התלמידים צעדו על שטיח אדום כשהם מטיילים בין כוכבים זהובים הנושאים את ברכות הצוות החינוכי
בוגרי תיכון ''בגין'' חותמים את 2020 בצל הקורונה

לצד סרטוני ברכות מראש העירייה – מאיר יצחק הלוי וראש מינהל שח"ק – ד"ר דרורי גניאל, הוקרן סרט שהופק מראש וכלל תמונות של התלמידים מכיתה ז' ועד היום, ברכות של המחנכים מהחטיבה והתיכון וקליפ שכבתי מדליק. לצד תמונת מגנט מעוצבת מהטקס, קיבלו התלמידים כמו כל מסיימי י"ב – תיק צבא איכותי מתנת עיריית אילת, סל כביסה עם הקדשה אישית - מתנה אישית מכל המחנכים וכן מחזיק מפתחות עם תפילת הדרך מרכזת זהירות בדרכים ומעורבות חברתית בבית הספר – נעמי אברג'ל. הערב כולו שודר בשידורים חיים על ידי מוריה בנאיים - אחראית המדיה בבית הספר וזכו לאלפי צפיות ברשתות החברתיות גם של הורי התלמידים וגם של שאר התלמידים.  

 

כמידי שנה בסיום י"ב, הקדימו צוותי ההוראה ותלמידי השכבה לתכנן את נשף הסיום כשעל הפרק, תכנית מפוארת לסיום "מהסרטים", אבל משבר הקורונה תפס את כולם לא מוכנים. "כולנו קיווינו שהמשבר יסתיים במהרה והתלמידים ייהנו ממסיבת הסיום שלהם ומנשף עירוני מסורתי" מספרת רכזת השכבה - שרון רוט- ברזילי המלווה את התלמידים ביחד עם צוות המחנכים כבר שלוש שנים. התכנונים כמו הלימודים עברו למתכונת "זום" והמורים, התלמידים וצוות ההנהלה יחד עם ההורים, ישבו לשתף ברעיונות חילופיים. "המצב הכריח את כולם להיות יצירתיים ולחשוב על דרך ראויה ומקובלת לצד הנחיות בריאות המשתנות חדשות לבקרים" אמרה שרון ותיארה איך נאלצו להחליף רעיונות בהתאם להנחיות. בתחילה דובר על טקס נוצץ בתוך בית הספר עם כיסאות מיוחדים, מסכים נוצצים, גלימות וכובעים. אך עד מהרה יצאה הנחיה לפיה לא ניתן להתקהל מעל 50 אנשים. "הרגשנו ששוב חזרנו לנקודת ההתחלה" סיפרה תלמידת בית הספר – בת אל אזמה והוסיפה: "הצוות לא עזב אותנו לרגע וידענו שיעשו הכל על מנת שנצליח לעשות משהו בסופו של דבר". וכך התחילה שוב חשיבה מחודשת, כשלכולם ברור, כי לא מוותרים על מסיבת סיום. "אנחנו מאמינים שחינוך הוא קודם כל דוגמה אישית. אני חושבת שהוכחנו לתלמידים עד כמה הם חשובים לנו ובעיקר הוכחנו שכח רצון יכול לחולל פלאים" אמרה בקי קמחי רכזת חינוך חברתי.

 

 

בסופו של דבר, הצליחו צוות המורים וההנהלה למצוא פתרון יצירתי ואשכול הפיס הסמוך לבית הספר, לבש חג. כדי לעמוד במספר משתתפים שאינו עולה על 50, החליט מנהל בית     הספר – אלדד חיימוביץ בעצה אחת עם הצוות, לחלק את הטקס על פני שני ערבים. בכל ערב חברו יחד שתי כיתות בפעימה אחת ובפעימה השנייה שתי כיתות נוספות.

 

תלמידי השכבה, בחרו לייעד חלק מהתקציב אותו אספו במהלך השנה גם לתרומה לקהילה. משבר הקורונה, הביא איתו גם רגעים רבים של אחדות והזדהות עם כל תושבי אילת  והתלמידים היקרים, החליטו להפגין סולידריות מעשית ולתרום חלק מהכסף. "עניין זה מתיישב בקנה אחד יחד עם העובדה שמתוך 182 תלמידי השכבה, כ-117 תלמידים קיבלו תעודת הצטיינות חברתית המעידה על מעורבותם ועשייתם מתוך אכפתיות אמיתית" ציין בסיפוק מנהל בית הספר – אלדד חיימוביץ.

 

לאחר הטקס הנוצץ המשיכו התלמידים במפגשים כיתתיים עם המחנכים. התלמידים הופתעו לגלות בשכבה, שולחן ערוך במיוחד עבורם עם מארזי סושי ונודלס מאחת המסעדות הטובות בעיר. את סיום הערב, חלקו התלמידים באופן אינטימי עם המחנכים האישיים ויודעי דבר מספרים, שלא נותרה עין יבשה. נוי בן שימחון - תלמידת י"ב בבית הספר סיכמה את החוויה: "למרות כל האתגרים והמציאות המיוחדת, אנחנו גאים בצוות שלנו ובהנהלה שהצליחו לעשות בשבילנו ערב בלתי נשכח! היינו מופתעים לטובה ואנחנו מעריכים מאוד!"


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש