כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים דירה חדשה מקבלן

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 1/7/2020 23:25 ● ערב ערב 2972
רכישת דירה חדשה הוא חלום של אזרחים רבים שמעוניינים לקנות את הדירה על הנייר על פי התוכניות שלה. כאשר הדירה מצויה בהליך הבנייה, יכולים הלקוחות המעוניינים בכך לבצע שינויים מסוימים במהלך הבניה של הדירה הספציפית שלהם וכך היא תהיה מותאמת לצרכים המשפחתיים שלהם.
כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים דירה חדשה מקבלן

 

רכישת דירה מקבלן

 

מי שמחליט לרכוש דירה ויש לו את האמצעים לכך הוא חושב בשלב הראשון באיזו סביבת מגורים הוא מעוניין לרכוש דירה. אם בסביבה הנוכחית שבה הוא גר, או בשכונה חדשה שיש בה פרויקטים חדשים בנהריה.

בהתאם לכך הוא מגיע למשרד המכירות של הקבלן ומקבל את מלוא המידע על הדירות הנבנות במיזם. מה גודלן, אילו דירות עדיין לא נמכרו ובאיזה קומות, אם קיימות דירות גן, דירות מיני פנטהאוז ודירות פנטהאוז.

כל לקוח סוקר בקפידה את כל האופציות המוצעות לו ובוחר את הנכס המתאים לו ביותר על פי גודלו ובהתאמה של העלויות, כך שהוא יוכל לעמוד בהוצאה הגדולה. ברוב המקרים הלקוח משלם את ההון הראשוני שיש לו אם מדובר בדירה ראשונה, או בכספים שקיבל ממכירת דירתו הנוכחית, אם מדובר ברכישה דירה לשיפור תנאי המגורים.

 

כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים דירה חדשה מקבלן

 

ההמלצה היא לרכוש דירה מקבלן ותיק אשר בונה מבנים רבים בכל רחבי הארץ לאורך שנים. הידע והניסיון של הקבלן ושל עובדיו לגבי שיטות העבודה לא יסולא בפז ולכן חשוב לרכוש נכס מקבלן בעל רזומה עשיר, תדמית טובה ומוניטין רב שנים אשר בונה פרויקטים חדשים בנהריה.

הקבלנים הוותיקים בונים בדרך כלל את כל המיזמים שלהם תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים, הפעלת קבלני משנה מיומנים בכל רבדי העשייה אשר מבצעים עבודה מצוינת בתחומים הנדרשים כמו חשמל, אינסטלציה, טיח, ריצוף ועוד.

כמו כן הם מעסיקים צוות של ניהול ופיקוח אשר מפקחים לאורכו של כל הפרויקט על אופן הביצוע כך שהכול יתנהל על פי כתב הכמויות שאושר ובהתאם ללוח הזמנים, כדי שבתום ביצוע כל העבודות, ימסרו הדירות.

 

לוח התשלומים מול הקבלן

 

כל לקוח מתכנן את אופן העברת הכספים לקבלן, סכום ראשוני בתחילת הדרך ולאחר מכן בהתאם לאפשרויות ועל פי המועד שבו הוא אמור לקבל את המשכנתא. הקבלן בוחן את לוח התשלומים שהוצע והוא מאשר אותו, או מבקש לבצע שינויים במועד זה או אחר.

על פי חוק המכר, מחויב הקבלן אשר בונה פרויקטים חדשים בנהריה, לתת ערבות בנקאית עם קבלת התשלום מהלקוח בסכום זהה וזאת במטרה להגן על הלקוח כך שלא יוצר מצב שהקבלן חלילה יקרוס והלקוח יישאר ללא דירה וללא הכסף.

אם יש בידיו את מלוא הערבויות הבנקאיות הוא יכול תיאורטית לחלט אותם בבנק ובכסף זה, לרכוש דירה אחרת.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש