יוצאים לפנסיה? מצאנו מי שמתמחה בזכויות שלכם!

מאת: ניר אמיתי ● 15/7/2020 19:36 ● ערב ערב 2975
מריחים את הפנסיה מתקרבת? ● אולי פוטרתם או התפטרתם בימים מטורפים אלו של הקורונה ואין לכם מושג איך להתנהל עם תגמולי הפרישה? ● חשבתם להוציא את כל הכספים מהקופות? ● ואולי יש סעיף קטן שאתם לא מכירים ויהפוך את ההתנהלות שלכם ליעילה ונכונה יותר? ● וגם, איך פונים לחברות הביטוח? איך עוברים את שלב הניירת ונשארים בחיים?
יוצאים לפנסיה?  מצאנו מי שמתמחה  בזכויות שלכם!

מהיום אתם לא לבד בתהליך ותוכלו לקבל ליווי יד ביד לאורך כל הדרך על ידי חנן עמוס- יעוץ כלכלי ופיננסי, כי מה שעושים עם מי שמבין בתחום, עושים הרבה יותר נכון ומגיעים לתוצאות טובות.
זה לא סוד שאחד הדברים שמדאיגים את מי שעומד רגע לפני היציאה לגמלאות זו שאלת מיליון הדולר: "איך מתכננים נכון את הפרישה?"  וכשזה מגיע לקופות הגמל, לכספי הפיצויים, הפנסיה ובעצם לכל הכספים שצברתם אצל המעסיק לאורך שנות העבודה.
ברור לכם שהתנהלות מוטעית יכולה לעלות לכם ביוקר. כאן בדיוק מתעוררות השאלות: מה עושים? איך עושים? מה מוציאים? מתי מוציאים? או במילים אחרות- איך יוצאים לגמלאות נכון מבלי לפגוע כלכלית בזכויות שמגיעות לכם ויכולות להפוך את הפנסיה שלכם לנכונה כלכלית, לנעימה ויעילה עוד יותר.
על כל אלו ועוד תקבלו את כל המענים אצל חנן עמוס- יעוץ כלכלי פיננסי שהבין כי גם מי שאוטוטו יוצא לפנסיה וגם מי שפוטר או התפטר בימים הזויים אלו של קורונה חייב את ההכוונה הנכונה.

 

 

צעירים? אל תמהרו למשוך כספים!


"מרבית זכויות הפרישה מתייחסות לאדם שהגיע לגיל הפרישה", מסביר עמוס, "אשה בת 62 וגבר בן 67, גם מי שפוטר או התפטר, צריך, לפני שהוא רץ לפדות את הפוליסות, לעשות תכנון קדימה שצופה את ההשלכות של המעשים שלו עכשיו על גיל הפרישה. נניח שמדובר באדם שחצה את גיל 45 והוא נמצא בקרן פנסיה חדשה (קרנות החובה שהתחילו בשנת 2005). כל משיכת פיצויים שהוא יעשה תגרע מהפטור העתידי שלו במסגרת ההיוון שמגיע לו בגיל פרישה (790 אלף ₪ פטור ממס). במילים אחרות, קיים סל הטבות לתכנון פרישה שאם מישהו בגיל צעיר יחסית ימשוך את הכספים שלו מהקופות הוא עלול לפגוע בהן ובעצמו מבלי שיידע", אומר עמוס ומפרט שתי אופציות עתידיות שמשמעותן העתידית מאות ואלפי שקלים בעיקר כשיש גם את הטבות המס באילת. 
"מי שמושך כספי פיצויים מקרן וותיקה", מוסיף עמוס פרטים שלא כל מי שמתכנן את עתידו לאחר הפרישה מכיר, "עושה טעות גדולה ולמעשה ממית על עצמו חורבן. הוא סוגר את הקרן מבלי שתמיד יבין ויידע, סוגר את הקופה ולא יוכל להפקיד בה יותר". ובכלל, מבחינת חנן עמוס משיכת כספי פיצויים למי שחצה את גיל 40 היא טעות ביסודה ונובעת בעיקר מאי ידיעה. "משיכת הפיצויים אמנם מעניקה סכום כסף להתנהל איתו כשהוא לעיתים פטור ממס, אבל עתידית הוא גורע מעצמו כ – 30 אחוז הקצבה בגיל פרישה מאחר וכספי הפיצויים שהמעסיק מפקיד לקופה נחשבים כחלק מתחשיב הפנסיה. לכך יש פתרון של המרת הפיצויים ב'רצף פיצויים לקצבה'- פעולה אשר עתידית, בפרישה או לפניה, אם האדם יקלע למצוקה הוא יוכל למשוך את הכספים בפטור ואפילו עם רצף שנים מוגבר. "היום כשתוחלת החיים של האדם עלתה, מסוכן לפדות את הכספים בגיל צעיר וחשוב לדעת לתכנן את גיל הפרישה נכון גם אם עזבת או פוטרת בגיל צעיר יחסית".

 

לתכנן נכון, לחיות טוב יותר


גם מי שאוטוטו מגיע לגיל הפרישה נמצא במצב מורכב. כיום, כשתוחלת החיים עלתה ואדם על פי הממוצע חי 20-25 שנה בתוך גיל הפרישה ואמור להתקיים מחסכונותיו הפנסיוניים, תכנון נכון רגע לפני, יכול לעשות עבורו את ההבדל בין חיים לחוצים כלכלית והצורך לצאת לעבודה, אף על פי ולמרות הגיל, לעומת ישיבה בבית והנאה מימי פנסיה מלאי עשייה למען עצמו ומשפחתו. "בעת הפרישה מתקיימת לאדם הזדמנות חד פעמית לבצע תכנון מס ושריון כספים בסדרי גודל של מאות אלפי שקלים בפטור מוחלט ממס", מדגיש עמוס. "מעבר לכך, אדם יכול לקבל על הכנסותיו העתידיות (משכורת עתידית וקצבאות עתידיות), פטור מתשלום מס שוטף שיכול להגיע עד כדי 50% ולזה תתווסף הטבת המס של אזור אילת, דבר שיכול להעמיד את הפטור השנתי מהכנסות שוטפות עד ל- 600 אלף ₪ בשנה. בנוסף, תכנון נכון של הכספים יכול לאפשר לפורש להשאיר יתרות בקופות הצוברות ריבית מועדפת ורק בשלב הפירעון לקבל החלטה האם להמירן לקצבה או למשיכה חד פעמית (גם היא פטורה ממס)". עוד מוסיף עמוס פרט חשוב לתקופה זו בה פורשים רבים יוצאים לעבודה אם מפאת הצורך בהכנסה נוספת או מתון רצון שלא לשבת בבית "גם הצבירה הנוספת לפנסיה תושפע ממעשיו של האדם. לכן חשוב מאוד ורצוי בעת פרישה לתכנן דברים מראש ולהשאיר עתודות בתכנון המס לצורך משיכה עתידית של הכספים בפטור ממס".

 

כדאי  שתדעו


אם לא די באלו הרי שחנן עמוס מפרט עוד שורה של מקרים שכדאי שתדעו עליהם:

  •  אם הצבירה לפנסיה, בעיקר אצל נשים, נמוכה עד כדי חוסר כדאיות לקבלת הקצבה, אם היא תחכה עם המשיכה עד לגיל 67, היא תוכל למשוך את כספי הפנסיה בפטור מוחלט ממס (המס על משיכת כספי פנסיה שלא כדין עומד על 35%), וזאת עד לסכום של 97 אלף ₪.
  •  פורש שמתקרב לגיל פרישה לעיתים זכאי מהמעסיק במסגרת הסכם קיבוצי או תנאי העסקתו לפדיון ימי חופשה, פדיון הבראה, פדיון ימי מחלה (רק למי שבהסכם הקיבוצי שלו נקבעו מענק פרישה ומענק הסתגלות), מדובר בסכומים שבמצטבר יכולים להגיע למאות אלפי שקלים ובעת הפרישה נפדים בבת אחת.
  • תכנון נכון של מועד הפרישה (עדיף לפרוש בתחילת השנה ולא בסופה) או ביצוע של פריסת מס לפנים או לאחור, יכול להוביל לקבלת הכספים בפטור מלא וזה ההבדל בין לשלם 50% מס ללשם 0% מס.

התבלבלתם? הטיפים האלו הדליקו אצלכם נורות אדומות? הבנתם עד כמה אתם לא באמת מבינים בנושא? זאת בדיוק הסיבה שכדאי לכם (רגע לפני שתחתמו על הצעד שיגרום לכם לשלם ביוקר) לפנות אל חנן עמוס ולאפשר לו לטפל עבורכם בכל העניינים. "אנשים רוצים לחיות טוב יותר בפנסיה ולכן חשוב מאוד לתכנן נכון את הכספים שיהיו להם לאחר הפרישה", מדגיש עמוס. "בעת הפרישה יש הזדמנות חד פעמית לבצע את המהלכים האלו ולאחר שחלפו 120 יום לא ניתן לתקן אותם והם נקבעים לנצח, כולל טעויות והפרשי מס אם נעשו". 
ומאחר ומדובר כאן באפשרות לחסוך מעצמכם מאות ואלפי שקלים ומאחר ויש באפשרותו של חנן עמוס לידע אתכם על כספים שמגיעים לכם ואולי בכלל לא ידעתם, משתלם  מאוד לקבוע איתו עוד היום פגישת ייעוץ בעלות סמלית שתגרום לכם להבין עד כמה כדאי ומשתלם לכם להניח בידיו את כל העניינים האלו.
"אנחנו מקפידים מתוך אמונה על מתן טיפול מקיף", אומר עמוס, "גם אחרי שהפורש יקבל את הפטורים ליד הוא צריך לממש אותם מול חברות הביטוח וזה ג'ונגל של בירוקרטיה כי חברות הביטוח אוהבות לגבות אבל אוהבות פחות לשלם. אנחנו מלווים את הפרש לאורך כל הדרך, תוך כדי טיפול במסמכים מול חברות הביטוח עד לקבלת הכספים".

אז אם גם אתם חוששים או מתלבטים ולא יודעים מה היא הדרך הנכונה לעתיד טוב יותר עבורכם.


משרדים : 077-3004383 
נייד משרדי:053-9335536
כתובת : החרש 10 (צומת הום סנטר) איזור התעשייה, אילת.
חנן עמוס יעוץ כלכלי יעוץ משכנתאות ופיתוח עסקי


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת
 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש