המדריך המלא כיצד לבנות נכון אתרים רספונסיביים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 24/7/2020 09:38 ● ערב ערב 2975
למי שעדיין לא מכיר את הביטוי, אתר רספונסיבי הינו אתר אשר מותאם לכל המכשירים שבהם ניתן לגלוש באינטרנט. במילים פשוטות, אתרים רספונסיביים ''מתאימים את עצמם'' לטבלט, לטלפון נייד, למחשב נייד וכו'. כך יוצא, שאם הגולש משתמש במספר מכשירים שונים, החוויה עדיין תהיה טובה (חוויית הגלישה).
המדריך המלא כיצד לבנות נכון אתרים רספונסיביים

אז כיצד אנחנו יוצרים חוויית גלישה טובה, איך אתרים רספונסיביים קשורים ל-UX\UI, ומה הם הקווים המנחים שבעזרתם יהיה אפשרי לבנות אתר רספונסיבי? הרבה שאלות, בעולם שבו הפרטים הקטנים הם האלוהים. חשוב לזכור, עולם הדיגיטל מאופיין בהמון פרטים קטנים, שלפעמים עושים את ההבדלים הכי ניכרים ומשמעותיים. בואו נתחיל מכמה פרטים חשובים שכאלה:

 

עיצוב ובנייה של אתרי אינטרנט קשורים לרספונסיביות של האתר?

 

אז מה הכי חשוב לדעת לגבי עיצוב ובניית אתרים? קודם כל, לפני שמדברים על בניית אתרים ועיצוב, מה זה אומר בעצם, חוויית משתמש טובה? הרי, כל גולש והחוויה שלו, אז איך בכלל אפשר להגדיר חוויית גלישה טובה? ובכן, גוגל עוזרים לנו להבין את זה לעומק יותר.

בואו נגיד את זה במילים הכי פשוטות, אם הגולש נטש את האתר שלכם וככה גם קורה עם גולשים רבים שגולשים אצלכם באתר, גוגל יסמן אתכם בתור אתר אינטרנט שאינו מספק חוויית משתמש טובה. ומתי זה קורה בעצם, מתי הגולש חווה חוויה לא טובה בזמן גלישתו, מה שמוביל אותו לנטוש את האתר?

 

מה יגרום לגולש לנטוש את האתר?

 

ובכן, נניח שהאתר אינו רספונסיבי, וגם נניח שהגולש משתמש במכשיר הטאבלט, שכמו שכולנו יודעים, לא מדובר במכשיר מאוד נפוץ. מאחר שרוב האנשים משתמשים במכשירים ניידים ובמחשבים ניידים, ישנם המון אתרי אינטרנט שפשוט לא שמים שום דגש על עיצוב האתר ובניית האתר עבור טאבלט. האם זו טעות או לא? ובכן, תלוי בקהל הגולשים שמגיע לאתר בעיקר. בואו נגיד את זה יותר פשוט אפילו, גולשים משתמשים בטאבלטים, בדרך כלל צפויים לנטוש אתרי אינטרנט מהר יותר מגולשים אחרים אשר משתמשים בטלפונים ניידים. מדוע? מכיוון שאתרים רבים הם פשוט לא רספונסיביים לטאבלטים.

אם רוב רובו של הציבור הגולש באתרכם משתמש בטאבלט, הרי שזה ייצור בעיה. הגולשים שנכנסו לאתר, יראו בלגן אחד שלם ומיד ינטשו אותו. הדירוג במנועי החיפוש? כנראה ייפגע במשך הזמן. בסופו של דבר, העקרונות המנחים בבניית אתר רספונסיבי, הם עקרונות מנחים כמו בניית אתרים מקצועית, אך גם עיצוב אתרים.

 

מה ההבדל בין עיצוב אתרים לבניית אתרים?

 

חשוב להבחין בין 2 המקצועות האלו, שכן בונה אתרים לא בהכרח יידע כיצד לעצב אתרים (ולהיפך). בכל מקרה, בין אם אתם משווקים מוצר כזה או אחר באינטרנט, אולי בכלל בעלי בלוג מצליח, אתם צריכים לדעת כיצד להתאים את האתר שלכם לעידן הדיגיטלי הנוכחי. בעוד שמעצב אתרים יעסוק בתחומי העיצוב הגרפי לאתרי אינטרנט, חברת בניית אתרים תצטרך לדעת להתעסק גם עם קוד, תכנות ועוד. בשורה התחתונה, ההבדל בין בניית אתרים לעיצוב אתרים הוא משמעותי.

מאחר שבימינו אנשי מאופיינים בסובלנות די קצרה, לא נותר לכם הרבה זמן להרשים אותם כשהם נכנסים לאתר שלכם. מייד בשניות הראשונות, הגולש מחליט אם הוא עומד להישאר באתר האינטרנט שלכם, או שמא לעזוב למתחרים שלכם בתחום. בשורה התחתונה, אם אתם רוצים לצלוח את התחרותיות העזה שקיימת שם בחוץ כמעט בכל תחום, אנחנו ממליצים לכם להסתייע בשירותיה של חברה לבניית אתרים, קידום אתרים, עיצוב אתרים וכו'. בהצלחה!

המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים מייסד חברת דיגיטאץ' ובעלים של הבלוג מוביל בשם seolinks קידום אתרים בגוגל


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש