ביטוח תלמידים

מאת: או-מד מדיקל ● 31/7/2020 15:48 ● ערב ערב 2977
מגיל הגן ועד גיל 18, ילדים בישראל מבוטחים בביטוח תאונות אישיות או ביטוח תאונות תלמידים
ביטוח תלמידים

ביטוח זה תקף 365 ימים בשנה, והוא מכסה את התלמיד בכל מקרה של תאונה הגורמת לנזקי גוף או נכות, זמניים או קבועים. ההורים הם אלה המשלמים את הפוליסה, כחלק מהתשלום השנתי הקבוע של אגרת משרד החינוך אשר הם מעבירים לגנים או לבתי הספר.

מה מכסה הביטוח?
הביטוח מכסה כל נזק הנגרם לגוף בשל תאונה המתרחשת בתוך או מחוץ לכתלי בית הספר, 24 שעות ביממה, כלומר, ללא קשר לזמן השהייה שלו במוסד הלימודים. במקרה של תאונה, הביטוח מעניק לתלמיד זכאות לפיצויים. בין היתר, מדובר בפיצויים במקרה של נכות זמנית (היעדרות מבית הספר וימי אשפוז) או קבועה (מעל 5 אחוז). אם ההורה מצטרף לפעילות רשמית של המוסד החינוכי, בתוך או מחוץ לכתליו, הביטוח חל גם עליו והוא זכאי לפיצויים במקרה של תאונה. בית היתר, הפוליסה רלוונטית במקרה של נפילה מאופניים, פגיעה ממתקן שעשועים, נשיכת כלב, קטטה, כוויה או טביעה.

באילו מקרים הביטוח אינו תקף?
המקרים בהם הביטוח אינו מכסה הם: תאונת דרכים, מחלה שאינה מכוסה בפוליסה, מלחמה, תאונת עבודה, רשלנות רפואית, פעולה צבאית ועבירה מסוג פשע. במקרים אלו הילד יהיה מכוסה דרך ביטוח לאומי.

האם ניתן לתבוע גורמים נוספים במקרה של תאונה?
במקרה ומדובר ברשלנות של המורים בבית הספר, הגננת, העירייה, או כל גורם אחר, ניתן לתבוע גם אותו במקרה של תאונה ובמקביל לביטוח התלמידים. ביטוח התלמידים תקף בלי תלות במי אשם בתאונה (גם אם זוהי אשמת התלמיד).

כיצד מפעילים את הביטוח?
במקרה של תאונה, על התלמיד לפנות למזכירות של המוסד החינוכי בו הוא לומד. לאחר שיקבל מהמזכירות טופס תביעה, ימלא אותו יחד עם הוריו. על גבי טופס התביעה מצויינים פרטי המבטח, אליו אמורים הוריו של התלמיד לפנות, בסיוע בית הספר.

האם הביטוח תקף גם לאחר שנים רבות?
על הביטוח לא חלה תקופת התיישנות, עד שהתלמיד מגיע לגיל 18. אז מתחילה תקופת התיישנות של 3 שנים, במהלכה התלמיד יכול להגיש תביעה לבקשת פיצויים, גם אם התאונה התרחשה שנים רבות לפני כן.

משרד עורכי הדין רועי סגל משלב ניסיון רב בסוגיות מגוונות בייצוג נפגעים לשיחה אישית עם עורך דין חייג/י : 050-4388258


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש