באילת שומרים על שגרה בריאה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 31/7/2020 15:53 ● ערב ערב 2977
מאז החזרה המדורגת לשגרה בצל הקורונה, הפכה העיר אילת ליעד מועדף לחופשה עבור אזרחי מדינת ישראל ומידי שבוע פוקדים את אילת כ – 50,000 נופשים מכל הארץ. לצד שמירה על הנחיות התו הסגול במלונות, במרכזים המסחריים, במסעדות ובאטרקציות, מיישמת העירייה את תכנית "העיר הירוקה" שתכליתה להמשיך ולהפעיל את ענף התיירות עליו נשענת כלכלת העיר לצד שמירה על בריאות התושבים והנופשים. במסגרת זו, תוגבר מערך ההסברה לצד הגברת הפיקוח והאכיפה. השבוע החלו לפעול ברחבי העיר 20 נאמני בריאות מטעם העירייה, שתפקידם הסברה ומתן מידע, ביחד איתם צוותו חיילי פיקוד העורף ואוגדה 80 שהצטרפו גם הם למערך ההסברה. גם משטרת מרחב אילת הפועלת לאכוף את ההנחיות ביחד עם פקחי העירייה והשיטור העירוני, תוגברה ב – 20 פקחים של רשות האוכלוסין וההגירה.
באילת שומרים על שגרה בריאה

 

לצד פעולות הנהלת העירייה מול ממשלת ישראל להחרגת העיר אילת בשל מאפייניה הייחודיים, גיבשה כאמור העירייה תכנית המאפשרת לקיים באילת פעילות כלכלית ותיירותית לצד שמירה על הבריאות. "זו אינה משימה פשוטה ונדרשת בצדה אחריות אישית ומשמעת עצמית של נופשים ותושבים כאחד" אמר סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי האמון על גיבוש והובלת התכנית והוסיף: "אם נשמור כולנו על הכללים נצליח לעצור את שרשרת ההדבקה. רק כך נוכל להמשיך לארח באהבה ולשמור באילת על שיגרה בריאה".

 

 

במסגרת תכנית "העיר הירוקה" הקימה העירייה מרכז שליטה עירוני הפועל 24/7 תחת אגף חירום וביטחון. המשל"ט קולט נתונים מכל הגורמים ואלה מוזנים ללוח מכוונים (דשבורד) המתעדכן במידע המלא באופן קבוע. המשל"ט מאפשר תמונת מצב עירונית עדכנית בכל רגע נתון ומיקוד פעולות בהתאם. אפליקציה ייחודית שפותחה גם היא כחלק מהתכנית, תאפשר לנופשים להתנהל באופן בטוח בעיר. המערכת המחוברת למשל"ט העירוני תעביר דיווחים בזמן אמת על התקהלויות וחריגה מההגבלות במרחבים הציבוריים.  

 

עוד במסגרת התכנית תגברה כאמור העירייה את מערך ההסברה, הפיקוח והאכיפה. השבוע החלו לפעול 20 נאמני "העיר הירוקה" שגייסה העירייה. הנאמנים מסיירים במרחבים הציבוריים, באזורי התיירות, בים ובטיילת ותפקידם בעיקר הסברה ומתן מידע. כחלק מההסברה מחלקים הנאמנים לנופשים תיק אילתי ובו מסכה ממותגת, אלכוג'ל, כובע ודפי הסבר על החשיבות לשמור באילת על שיגרה בריאה. בנוסף לנאמנים, הצטרפו כאמור למערך ההסברה גם חיילי נפת אדום של מחוז דרום בפיקוד העורף וחיילי אוגדה 80, במטרה לבצע הסברה ממוקדת במרכזים ציבוריים ברחבי העיר. כחלק מפרויקט ההסברה, משוחחים החיילים עם האזרחים ומסבירים אודות התנהגות נכונה במרחב האזרחי בזמן הקורונה.

 

 

לצד שילוט ברחבי העיר ומנשרי הסברה, תגברה העירייה את מערכות הכריזה לאורך הטיילת. מעל כל מצלמה המחוברת למשל"ט העירוני הוצבה מערכת כריזה המשמיעה באופן שוטף את ההנחיות. כרוז דומה מופעל גם מסוכות ההצלה לאורך החוף הצפוני.

 

גם פעולות האכיפה תוגברו בהתאם, במטרה להגן על שלום הציבור ולמנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה. במשטרת ישראל מרחב אילת פועל כוח שיטור של 30 שוטרים מתוגבר ב 20 פקחי רשות האוכלוסין וההגירה, שבימים כתיקונם פועלים בגבולות היבשתיים (מצרים וירדן) שסגורים לכניסת זרים ויציאת ישראלים. כוח השיטור של משטרת ישראל מפקח על מחיובי הבידוד שנחשפו לחולה מאומת ומבצעים סיורים במרחב הציבורי במטרה לשמור על הוראות משרד הבריאות ולאכוף את התקנות לשעת חרום. במשטרה מציינים, כי במקרה הצורך מחלקים השוטרים מסכות לאלו שאין ומזהירים ובמקרים המתאימים מנפיקים קנס למפירי החוק. פקחי העירייה מסייעים גם הם בפיקוח על מחויבי בידוד ששבו מחו"ל, מסיירים במוקדי התיירות ומסייעים למשטרת ישראל באכיפת התקנות.

 

 

גם בצד הבריאות נערך בית החולים "יוספטל" עם מכשירים לביצוע בדיקות מהירות ומשרד הבריאות בעיר חיזק את מערך החקירות האפידמיולוגיות. המטרה כמובן, לקטוע מהר ככל הניתן את שרשרת ההדבקה ולהביא להפחתת מספר הנדבקים. בעניין זה פנה השבוע ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי לפרופ' רוני גמזו שמונה לאחרונה כפרויקטור הלאומי למאבק בקורונה ושב והדגיש גם בפניו, כי אילת לא תוכל להכיל ולעמוד בסגר נוסף וזאת עקב אפיוניה הכלכליים והחברתיים. ראש העירייה ציין את הצורך ההכרחי בתכנית פורצת דרך מגובה באיגום משאבים בדגש על הגדלת כוח אדם בנושא החקר האפידמיולוגי והגדלת מספר הבדיקות המהירות באילת וזאת על מנת לצמצם את שרשת ההידבקויות בעיר.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש