העירייה הפכה את שטח שדה התעופה הישן לחניון ענק

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 7/8/2020 12:18 ● ערב ערב 2978
בצל הקורונה, הפכה העיר אילת ליעד מועדף לחופשה ומושכת אליה מידי שבוע, עשרות אלפי נופשים מכל הארץ. לצד היערכות העיר לתיירות מותאמת קורונה עם יישום תכנית "העיר הירוקה", מציעה העירייה באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) חניון יומי ענק בעלות מסובסדת של 20 ₪ ליום כמענה למצוקות החניה.
העירייה הפכה את שטח שדה  התעופה הישן לחניון ענק

לאחר שהכשירה העירייה את חלקו הצפוני של השדה כחניון לטווח ארוך בעיקר עבור אלה שבימים כתיקונם היו עוברים לסיני, הכשירה עתה העירייה גם את חלקו הדרומי כחניון זמני שיכול לתת מענה לעד 1,000 רכבים. דילול הטיסות מחד וריבוי הנופשים מאידך הביא לעומס אדיר של רכבים הנכנסים לעיר ונעים ברחביה. מטרת החניון הציבורי, להקל על העומסים בכבישים ולתת מענה למצוקת החניה בעיקר באזור התיירות. 
החניון היומי ממוקם כאמור בחלקו הדרומי של שטח שדה התעופה הישן המיועד להפוך לפארק אטרקציות ענק ונמצא במרחק הליכה מקניון "מול הים", מהטיילת ומאזור המלונות. עלות החניה מסובסדת ועומדת על 10 ₪ לשעה הראשונה, 5 ₪ עבור כל שעה נוספת ומקסימום 20 ₪ ליום. החניון פתוח 24/7 עם שער חשמלי. לטובת הכניסה לחניון ביצעה החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) מעבר רחב בין מבנה הטרמינל לבין כיכר התיירות. 
בנוסף לחניון הציבורי, מפיצה העירייה כמידי קיץ כרטיסי חניה בכמות גדולה במשרדי הקבלה בבתי המלון בעיר. בנוסף בכל החניונים המוסדרים בעיר מותקנים מדחנים בהם ניתן לרכוש כרטיסי חנייה לפי שעה ו/או יומי לצד שירות חניה סלולארי פעיל. עלות כרטיס חניה יומי באילת היא בין הנמוכות בארץ ועומדת על 25 ₪ ביום. 
 


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש