תביעה נגד רשות ציבורית

מאת: או-מד מדיקל ● 7/8/2020 12:31 ● ערב ערב 2978
תובעת אשר מעדה בהליכתה על מדרכה אשר חסרו בה אבנים משתלבות, שברה את קרסולה ופונתה ע"י אמבולנס של מד"א לביה"ח. שם אושפזה למשך מס' שבועות, תביעה הוגשה כנגד הרשות המקומית וחב' הביטוח המבטחת והיא פוצתה ב 250 אלף ₪
תביעה נגד  רשות ציבורית

גישת המשפט בישראל מטילה חובת אחראיות על נזקו של הפרט ופיצויו, כלומר הרשות אמונה על תחזוקת השטחים שבאחריותה ותפקידה לדאוג לתקינותם ולהסיר המכשולים ומפגעי הבטיחות אשר בתחום האחראיות וכוללים בין היתר תחזוקת כבישים, מדרכות, פתחי ביוב, גנים ציבוריים, סילוק עצים וענפים במידת הצורך ועוד.
סעיף 235 לפקודת העיריות קובע
235. בענין רחובות תעשה העיריה פעולות אלה:
(2)  תדאג לתיקונו, ניקויו, הזלפתו, תאורתו וניקוזו של רחוב שאינו רכוש הפרט;
(3)  תמנע ותסיר מכשולים והסגת גבול ברחוב;

על מנת להוכיח רשלנות יש להוכיח כי המזיק הפר את חובת הזהירות אותה חב כלפי הניזוק, האם כל נזק שנגרם לניזוק ע"י המזיק במסגרת אחריותו עקב הפרת חובת זהירות מהווה עילה לפיצוי? ביהמ"ש קבע בפסיקתו כי הרשות אמונה על שטחיה הציבורים ומתפקידה לדאוג במסגרת הסביר לתקינותם, במקרים לא מעטים פסק ביהמ"ש כי על הנפגע היה לזהות המכשול ולא להיתקל בו.

העצה הראשונית היא לצלם את מקום המפגע סמוך ככל שניתן למועד הפגיעה הצילום צריך להיות מקרוב כדי להראות את המפגע ורחוק כדי לקשר המפגע לסביבתו.

 כדי להצליח בתביעה מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתביעות נגד רשויות מקומיות

משרד עו"ד רועי סגל הוא משרד בוטיק המתמחה בהשגת פיצויים מרביים בתאונות, זירוז התביעות, קביעת נכויות גבוהות וקבלת הפיצויים בזמן הקצר ביותר מול רשויות מקומיות ומטפל בין היתר בהשגת פיצויים שנגרמו עקב פגיעות ראש, פגיעות גב ועמוד שדרה פגיעות בגפיים (אורטופדיות),פגיעות עצביות (נויורולוגיות) ועוד.
לשיחה אישית עם עורך דין נזקי גוף חייג/י 050-4388258

עו”ד רועי סגל
רשלנות רפואית ונזקי גוף
050-4388258


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש