ביטוח רכב – שאלות ותשובות

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 7/8/2020 12:38 ● ערב ערב 2977
כ-6 מיליארד שקלים משולמים מדי שנה לחברות הביטוח, סיבה מספיק טובה לעצור רגע ולבדוק אם אנחנו באמת יודעים על מה אנחנו משלמים
ביטוח רכב – שאלות ותשובות

יובל בנר

ביטוח הרכב אותו אנו מחדשים כמעט על אוטומט מדי שנה, אמור להיות לך הרבה יותר ברור ממה שהוא כרגע. כיום לשמחתנו כל מה שצריך לדעת על ביטוח רכב כבר נמצא ברשת ובאתרי חברות הביטוח הישירות. קצו הימים בהם פוליסת ביטוח היתה חוזה מרובה דפים, מילים גדולות וגיבוב של מספרים לא ברורים שנוצרו בעיקר כדי שנהיה תלויים במספק המידע במקום בעצמנו. בימינו המידע נגיש וברור ואין כל בעיה לגשת לאתרי חברות הביטוח, לבצע השוואה מקיפה של מחירים ותנאי הפוליסה ולבסוף לקבל את ההחלטה על הפוליסה המתאימה לך ביותר. אז כדי להתחיל ברגל ימין, בכתבה הבאה רוכזו עבורך כמה מהשאלות הנפוצות ביותר, רק כדי להבין כמה העניין פשוט בסך הכל.

 

אילו סוגי ביטוח קיימים?

 

בעולם ביטוח הרכב קיימים שלושה סוגי פוליסות – חובה, צד ג' ומקיף.

  • ביטוח חובה – כנגזר משמו, מחויב בכל רכב. תפקידו לכסות נזקי גוף בלבד של כל המעורבים בתאונה, ללא קשר לאשמה וללא כל חובת הוכחה. הכיסוי הביטוחי זהה בין חברות הביטוח, ההבדל הוא רק במחיר שנקבע על פי נתוני הנהג ומושפע מגיל, וותק, עבר ביטוחי וכדומה.
  • ביטוח צד ג' – מכסה נזק שנגרם לרכב או לרכוש של צד שלישי על ידי הרכב שלך. אין חובה לרכוש אותו אך הוא נחשב למינימום ההכרחי. כיום, כאשר מסתובבות על הכביש מכוניות יוקרה עם תג מחיר של מיליון ₪ ומעלה, זה גם די ברור למה. המושג החשוב לביטוח מצד ג' הוא גבול אחריות הפיצוי, זהו סכום שמציין את הכיסוי המקסימלי של הפוליסה.
  • ביטוח מקיף – מכסה את הנזק לרכוש שלך וגם לרכוש של הנפגע בתאונה, במקרה הצורך. ביטוח מקיף יכול לכסות כל סוג של נזק, לרבות נזק משריפה, אסון טבע, תאונה או מהומות, הכל בהתאם לתנאי הפוליסה ומה שבחרת לוותר או להשאיר בפנים.

 

מהי השתתפות עצמית?

 

השתתפות עצמית מושתת על המבוטח בעת הפעלת פוליסת הביטוח, בצד ג' או מקיף, במקרה של תאונה או נזק. זהו סכום אשר נקבע מראש בסדר גודל של כ-1500 ₪ ומועבר לחברת הביטוח. העלאת גובה ההשתתפות בדרך כלל יוריד את מחיר הפוליסה.

 

מתי אפשר לוותר על המקיף?

 

ניתן לוותר על פוליסת הביטוח המקיף כאשר הרכב המבוטח ישן וזול יחסית, כך שסכום ההחזר במקרה של תאונה לא שווה את מחיר התשלומים השנתי. במקרים מסוימים, עבור נהגים שכבר תבעו את חברת הביטוח יהיה מחיר הביטוח המקיף גבוה יחסית וגם זו עילה טובה לעבור לצד ג' בלבד.

 

מתי רכב שעבר תאונה יחשב כ-"טוטאל לוס"?

 

טוטאל לוס או אובדן מוחלט הוא מצב בו נגרם לרכב נזק בשווי של יותר מ-50% מערכו. כמו כן, לחברות ביטוח שונות מחשבות שיעור אחוזים שונה להגדרת טוטאל לוס. לנו מומלץ לחפש ביטוח בו שיעור הגדרת הטוטאל לוס באחוזים יהיה כמה שיותר נמוך.

 

השוואת מחירים לביטוח רכב:

 

לשם ההבהרה, להיכנס לאתר השוואות מחירים ולבצע השוואה אינטרנטית זריזה ואז לקחת את ההצעה הזולה ביותר, זאת לא השוואת מחירי ביטוח: לכל ביטוח יש את האותיות הקטנות שלו, התכונות הטובות יותר והטובות פחות, נקודות שצריך לשים אליה לב וגם סעיפים שניתנים למיקוח. פוליסת ביטוח טובה היא לא זאת הזולה ביותר, יש לזכור כי ברגע האמת חברת הביטוח צריכה לעמוד לצידך, אך אם בחרת בביטוח נטול כיסויים רק בגלל מחירו, לא יהיה לך למי לפנות. לכן, מעבר למחיר הסופי יש להשוות כמה שיותר סעיפים, להבין על מה חותמים ועל אילו סעיפים אסור לך בשום פנים ואופן לוותר.

לסיכום, ביטוח רכב אינו אמור להיות דבר מפחיד או לא ברור. יותר מכך, מספיק רגע אחד לחשוב על התוצאה של חלילה תאונה ללא ביטוח או לחילופין אירוע בו רכבך ניזוק אך באירוע שאינו מכוסה על ידי חברת הביטוח. לכן, עצרו רגע כדי להתאים את סוג הפוליסה לסיכונים העיקריים לרכבך ואם ניתן, אפילו כדאי להרחיב את הפוליסה עוד קצת, ככה כדי שנישן טוב בלילה. סעו בזהירות.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש