מהפכת השירות של כללית אילת נוגעת גם בך

מאת: רותם נועם ● 21/8/2020 03:18 ● ערב ערב 2980
מאז הגעתה לאילת של ד"ר רויטל בר אושר, מנהלת בית החולים יוספטל באילת מרגישים כלל מטופלי בית החולים המקומי, כמו גם מבוטחי קופת חולים כללית, בשינוי האדיר שחל בתפיסת השירות ● כיום, ניתן לקבל באילת רשימה ארוכה של שירותים רפואיים שבעבר ניתן היה לקבל רק במרכז, כבדיקות אלרגיה, בדיקות שמיעה לילדים עד גיל 5 ומענה אפקטיבי באמצעות טלה רפואה במגוון תחומים כעיניים, אף אוזן גרון, ראומטולגיה וגריאטריה ● ועוד לא אמרנו כלום על בדיקת ה"קוויקורונה" שתוצאותיה מתקבלות בתוך שעות ספורות בלבד ● "הניהול כיום ממוקד מטופל, לא אומרים יותר מה לא ניתן, אלא איך עושים שכן ניתן יהיה לקבל את הכל באילת", מסבירים בכללית את שינוי העומק שחל בקופה באילת
מהפכת השירות של כללית אילת נוגעת גם בך
זמינות ברמה של 24/7, כל הודעה מקבלת יחס ומענה

בכללית אילת מבשרים על שינוי תפיסה כולל במערך השירות. מהיום יש בקופה מערך שלם שעוסק רק בשירות. מספיק שעלה פוסט בפייסבוק, או שמישהו נזקק לרופא מטפל הוא יקבל מענה מידי. אם בעבר היה קושי למצוא גורם שינווט את הטיפול, כיום הוקם באילת מערך שלם שמנוהל על ידי השיווק ומעניק שירות שמייצר מענה מידי לכל פנייה. המדובר בזמינות ברמה של 24/7, כל הודעה מקבלת יחס ומענה. אם בעבר רבו התלונות של מטופלים שחשו שאין מי ששומע אותם, כיום מספיק שתבקש ומיד תקבל הקשבה ייעוץ והכוונה לטיפול.

 

בשורה להורים חברי כללית באילת


בהנהלת בית החולים ומרחב כללית באילת מסבירים: "בדקנו את עקומת שכללית מממנת עבור מטופליה ובחנו לאילו תחומי טיפול טסים הכי הרבה חולים לקבלת טיפול במרכז הארץ וגילינו שמדובר בתחומי הראומטולוגיה, אלרגולוגיה, מכון שמיעה ועוד ובעצם מיפינו את הצרכים של המטופלים לפי מספר הטיסות בכל תחום". אם מישהו חושב שהסיבה לכך נעוצה בחסכון בהוצאות, המציאות הפוכה לגמרי. מאחר וכללית מקבלת סבסוד על הטיסות, דווקא הבאת השירותים הרפואיים לאילת מעמיסה על הוצאותיה, ומחייבת שיפוי מצד המדינה. 
לד"ר רויטל בר אושר, מנהלת בית החולים יוספטל ומרחב אילת, היה חזון כשהיא הגיעה לכאן, להנגיש את השירותים הרפואיים לתושבי אילת כי היה ידוע שחסרים פה הרבה מאוד שירותים". בעוד אנו מדברים, נכנסת לחדר המזכירה ומבקשת להכניס מטופלת אילתית שהגיעה במיוחד עם בנה על מנת להודות על טיפול שבעבר נדרשה לנסוע עבורו למרכז וכעת היא יכולה לקבלו באילת: "היא היתה צריכה לנסוע לבדיקת אימונולוג שזו בדיקת דם, אבל שאין אותה באילת. על מנת לבצעה היה עליה לעלות עם רכב פרטי שכן לתינוק אין מערכת חיסון ועל כן הוא אינו יכול לטוס או לנסוע באוטובוס", מסבירה שושי בדריאן המנהלת האדמיניסטרטיבית, "פנינו לכן למרכז הרפואי שבו היא אמורה היתה לקבל את הטיפול, השגנו את הפרוטוקול הרפואי, שילמנו עוד כמה אלפי שקלים והילד נבדק באילת. זה היה מבצע מטורף". והאם מוסיפה: "פשוט הייתי חייבת להיכנס ולומר להם תודה על ההתגייסות והמאמץ", "זו ההמחשה הטובה ביותר לשינוי בתפיסת השירות בכללית", מסכמת ברדריאן. 

 

עוברים לניהול ממוקד מטופל


"מה ששונה בניהול היום זה שהוא ניהול ממוקד מטופל, לא אומרים יותר מה לא ניתן אלא איך עושים שכן ניתן יהיה לקבל את הכל באילת וכך הגענו למשל לצורך שהיה בתחום בדיקות האלרגיה. בדקנו ומצאנו שאנשים פשוט מוותרים עליהן ולא טסים. קביעת תור במרכז ארכה שלושה חודשים. כיום תוכלו לבצע את הבדיקה באילת בתוך חודש, הבאנו אלרגולוגית מקפלן והיא תגיע לכאן אחת לחודש ותנהל שתי מרפאות. טסטים כבר ניתן לערוך באילת, ובהמשך ניתן יהיה לבצע גם את בדיקות ההמשך. דוגמה נוספת היא טיפול פוטותרפיה - טיפול בנגע עור, זה טיפול של 50 שניות וסיוט עבור מטופל שצריך לטוס עבורו למרכז. לקח לנו שנה, אבל המכשיר בדרך לאילת. שנים הורגש החוסר במכון שמיעה לילדים עד גיל 5, פתרנו גם אותו ומהיום יש אחת לשבוע מרפאת שמיעה, עם שתי קלינאיות תקשורת, ולמרות שכל השירותים האלו מאוד יקרים לתפעול, מאוד חשוב להנהלה הנוכחית להתמקד במטופל ובחוויית השרות שלו. גם בתחום הראומטולוגיה (פרקים) יש לנו רופא חדש מעולה, ד"ר זיו פז, הוא יעשה רפואת טלה רפואה בכל שבוע ופעם בחודש מגיע לאילת. זה ייתן למבוטחים זמינות גבוהה מלתור דומה במרכז, שממתינים לו כחצי שנה.
תחום נוסף עליו שמה הכללית תשומת לב הוא תחום הגריאטריה באילת, ובמשותף עם בית רבקה הוספנו שירותי טלה גריאטריה. 
ברפואת עור למשל יש לנו שירות כיום שמאפשר העלאת תמונות במסגרת תור אונליין של המקום שאתה מבקש לגביו טיפול מרופא עור, את התמונות סוקר ד"ר אריה ליפשיץ מירושלים, והוא חוזר אליך עם האבחנה והטיפול המתאים. זה נקרא רופא יועץ ברפואת עור וזה מלבד רופא העור שנמצא באילת ושניתן למצוא אליו תור לעוד פחות מעשרה ימים מהיום, זמן סביר ביותר גם במונחים של מרכז הארץ. לגבי אף אוזן גרון אנחנו מצויים כרגע במו"מ מול מספר רופאים להביאם לאילת על מנת לחזק את המערך הקיים, בשילוב עם טלה רפואה. גילינו שיש יתרונות רבים לטיפול כזה למשל בתחום הקרדיולוגיה במקום שרופא יגיע ליומיים בשבוע ויספיק לראות מעט מטופלים הוא פוגש אותם מידי יום אונליין ויכול להגיע רק פעם בחודש למעקב וטיפול פנים אל פנים. 

 

מבוטחי כללית נהנים מבדיקות קורונה מידיות


יתרון גדול למבוטחי כללית באילת קיים בכל הנוגע לנושא בדיקות הקורונה. בבית החולים יוספטל הוקם דרייב אין ייעודי לבדיקות קורונה מהירות שבהן ניתן לקבל כיום תוצאות בתוך שעות ספורות מרגע הבדיקה. "כיום כל אחד שמראה סימפטומים או שבא במגע עם חולה מאומת שגר איתו באותו בית, או מי שטס לחו"ל, זכאי לתאם תור לבדיקת קורונה, הוא יכול לעשות כן בביתו באמצעות מד"א, אבל אם הוא בבידוד הוא יכול לתאם את התור מול רופא המשפחה שלו ולעשות את הבדיקה בדרייב אין שהקמנו לצורך כך ביוספטל. בכללית הוא יקבל את התוצאה בתוך שעות ספורות. 


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש