4 הצעדים ליצירה ושמירה על סביבת עבודה בטוחה בתעשייה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/9/2020 12:45 ● ערב ערב 2981
סביבת עבודה תעשייתית, ובמיוחד אחת כזו אשר מכילה מכונות תעשייתיות, מחויבת לעמוד בסטנדרטים של שמירה על בטיחות העובדים בה.
4 הצעדים ליצירה ושמירה על סביבת עבודה בטוחה בתעשייה

אם בבעלותכם או באחריותכם סביבת עבודה תעשייתית, אלו נהלי הבטיחות שחשוב שתקפידו עליהם:

סביבת עבודה תעשייתית, ובמיוחד אחת כזו אשר מכילה מכונות תעשייתיות, מחויבת לעמוד בסטנדרטים של שמירה על בטיחות העובדים בה.
בתור בעלי העסק, נדרשות מכם לבצע מספר פעולות כדי לבטח את סביבת העבודה ב 100% - אלו הפעולות שחשוב שתבצעו על מנת לבטח את סביבת העבודה והעובדים שלכם:


"ניקוי" סביבת העבודה מסכנות פוטנציאליות

 

בראש ובראשונה חשוב שתשמרו על סביבת העבודה נקייה מסכנות פיזיקליות וכימיות, וודאו שהנכם עומדים בכל כללי ותקני הבטיחות הבינ"ל.
דאגו להשתמש בשילוט אזהרה בכל מקום אפשרי בו יכול להיות סיכון כלשהו, כמו החלקות או נפילות (ורצוי אף להשתמש בשילוט דיגיטלי שיהיה בולט יותר משילוט דו מימדי סטנדרטי), ובמיוחד במקומות בהם נעשה שימוש בציוד תעשייתי כבד כגון מלגזה, רמפה תעשייתית וכד'.
בנוסף, עודדו את העובדים לזהות ולדווח על בעיות אפשריות והפרות בטיחות, לצורך נקיטת צעדים מידיים לפתירת בעיות אלו.

 

דאגו שסביבת העבודה תכיל אזהרות בולטות

 

דאגו שסביבת העבודה תכיל שילוט או אלמנטים בולטים אחרים כגון כרזות או מדבקות, אשר יזהירו את העובדים מפני סכנות פוטנציאליות.
מומלץ מאוד אף להשתמש בשילוט דיגיטלי על מנת לשדר לעובדים מידע חשוב, עדכונים והודעות בטיחות בצורה בולטת - שילוט דיגיטלי יכול להועיל מאוד במצבי חירום, שכן תוכלו להודיע דרכו מידית על סיטואציות באזורים בהם מחשבים או מכשירים ניידים אינם מורשים.
תוכלו גם להשתמש בשילוט מסוג זה כדי לפרסם טיפים יומיים או שבועיים בנושאי בטיחות בעבודה, ואף לשתף מידע על עובדים שהפגינו מודעות בטיחותית יוצאת מן הכלל כדוגמא לאחרים.

 

קיימו ישיבות בטיחות אחת לחודש

 

ראשית, חשוב שתדאגו להקמת גוף פנימי (ועדה) אשר יהיה אחראי על בריאות ובטיחות בסביבת העבודה, ורצוי שהועדה תורכב ממספר עובדים ממחלקות שונות.
תפקידה של הוועדה יהיה לקיים מפגשים לפחות אחת לחודש כדי ליידע את העובדים וההנהלה בנושאי בטיחות,פציעות ומחלות ושלל סוגיות אחרות הנוגעות לבטיחות במקום העבודה.
באופן דומה, מומלץ לערוך גם פגישות בטיחות מחלקתיות אחת לחודש או רבעון לפחות כד לבקש משוב מהעובדים עצמם - קבלת משוב מהעובדים יכולה להועיל מאוד, שכן היא יכולה לפקוח את עיניהם של המנהלים אודות סכנות פוטנציאליות שיכולות להתפספס, ולאפשר להם לדעת איך העובדים מרגישים ולתת להם תחושת הערכה.

 

וודאו שכל העובדים הוכשרו כראוי

 

חשוב לספק לכל העובדים הכשרה בטיחותית אודות סביבת העבודה, ובשפה שהם יכולים להבין - דאגו לקיים הכשרות בטיחותיות לכל העובדים החדשים וקורסי ריענון לעובדים הקיימים, או לעובדים אשר עוברים תפקיד בתוך מקום העבודה.
זכרו תמיד להשתמש בשילוט הדיגיטלי שלכם כדי לחזק את אימוני הבטיחות, ולהעביר אותם באופן קבוע לכלל העובדים.
 


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש