מעבר דירה יעיל – עוברים את זה בשלום

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 1/10/2020 13:41 ● ערב ערב 2985
כמה כיף לעבור דירה! תמיד מדובר באירוע מרגש, וכשזה מעבר לנכס פרטי, המסיבה אפילו גדולה יותר. כעת, בפעם האחרונה לשנים הקרובות אתם אורזים את חפציכם בידיעה שלא תצטרכו להתעסק בכאב הראש הזה שוב בקרוב. עם זאת, מעבר דירה עלול להפוך במהירות לעניין מסובך מאוד, אם לא מתכננים אותו נכון ומקפידים על עבודה יעילה וסבלנית.
מעבר דירה יעיל – עוברים את זה בשלום

 

כיצד מייעלים מעבר דירה

 

  • סוגרים הובלה – כל מעבר דירה מתחיל בשירותי הובלה לא פחות ממעולים, כאלו שלא רק יגיעו בזמן וידאגו להעביר את תכולת הדירה בשלום ליעדה, אלא גם יעזרו בשלב האריזה והפירוק ויתנו הצעת מחיר משתלמת. מומלץ להשוות מול כמה חברות ולברר מהו המחיר הממוצע בשוק לתכולה שברשותכם, כך שתגיעו מוכנים יותר.
  • לא לדחות לרגע האחרון – מומלץ לסגור מראש את ההובלה בכדי לקבל תמריץ להתחיל לעבוד על האריזה כמה שיותר מוקדם ולא לדחות לרגע האחרון. כל דחייה של שלב האריזה תגרום לסטרס וטעויות שעלולות לעלות ביוקר. התחילו שבועיים מראש לפחות. אם בחרתם בחברת הובלה שאינה מציעה שירותי אריזה, תוכלו למצוא בקלות איש מקצוע שיעזור לכם. מומלץ לארוז את החפצים לפי נושאים; ארגז כלי מטבח, מצעים, בגדים, צעצועים ועוד. אל תשכחו כמובן לעטוף בפצפצים חפצים שבירים ולציין זאת על הארגזים.
  • זמן להיפטר מחפצים מיותרים – מתי בפעם האחרונה הצצתם בארון הגבוה שבחדר שלכם? ובכן, מעבר דירה הוא הזדמנות נהדרת למיין את תכולת הדירה ולהיפטר מחפצים שאין לנו צורך בהם יותר. מומלץ גם לעשות סדר בכל הנוגע לריהוט הכבד, שכן ייתכן מאוד שאתם מתכננים לרכוש סלון חדש או פינת אוכל חדשה. את הפריטים הישנים ניתן לתרום או להעלות למכירה במחיר מוזל, תגלו במהירות שמה שאתם לא צריכים, יכול להפוך לאוצר עבור אדם אחר.
  • ניקיון והדברה – גם בדירה הנוכחית וגם בדירה החדשה, מומלץ להזמין שירותי הדברה וניקיון בכדי לוודא שאתם משאירים את הדירה השכורה מוכנה למגורים עבור הדיירים הבאים (וגם שאתם עומדים בסעיף הקבוע בכל חוזה שכירות), וכמובן כדי לקבל את פניכם לביתכם החדש בצורה הנעימה ביותר. מעבר דירה הופך להרבה יותר פשוט ונעים, כשאתם יודעים שמצפים לכם קירות לבנים ונקיים, רצפה מבריקה ובית שעבר הדברה ממזיקים.
  • סידורים לילדים – אם יש לכם ילדים, מומלץ להוציא אותם מהדירה ביום המעבר; גם כדי לא להעמיד אותם בסכנה וגם כדי שאתם תהיו בראש שקט ותוכלו להתרכז בלצלוח את המעבר ושהמובילים פורקים את הכל כמו שצריך בבית החדש.
  • קצת בירוקרטיה – אי אפשר לעבור דירה מבלי לדאוג לכל הסידורים הקטנים והמעצבנים כמו חשבונות המים והחשמל, לעדכן את הכתובת החדשה במשרד הפנים, בקופות החולים ובבנק, וכמובן מעבר  שירותי האינטרנט והטלוויזיה שלכם! עדכנו את הספק שלכם מראש בכדי שלא תגיעו למצב שאתם צריכים לחכות כמה ימים כשאתם מנותקים לחלוטין מהאינטרנט, ובלי יכולת להתעדכן בחדשות. ככל שתעדכנו מראש כך יגדל הסיכוי שתתחברו כבר ביום המעבר עצמו.

 

הכי חשוב, להישאר רגועים

 

הדבר האחרון שאתם רוצים זה לשכוח את הפריט האחד החשוב ביותר שהזכרתם לעצמכם שוב ושוב שאסור לכם לשכוח, או לגלות שלא שמרתם מספיק טוב על החפצים השבירים. מעבר דירה חייב להתבצע בשיקול דעת וברוגע בכדי למנוע תקלות, וביננו, הדבר שאתם הכי רוצים זה להיכנס לדירה החדשה, לסיים לסדר את הדברים ופשוט להתיישב על הספה בסלון החדש שלכם ולצפות בטלוויזיה.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש