רישום קבלן שיפוצים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/10/2020 12:38 ● ערב ערב 2988
שיפוצניקים וקבלני שיפוצים רבים מבררים על תהליך הנקרא רישום קבלנים או רישום קבלן שיפוצים. בישראל, קיים גוף המכונה רשם הקבלנים שבעצם מחייב כל קבלן שבונה מעל ההיקף המותר בחוק להיות רשום ברשם הקבלנים ולבצע רישום קבלן שיפוצים
רישום קבלן שיפוצים
תגיות:

 

המטרה של רישום קבלן שיפוצים זה נועד לעודד תחרות הוגנת בין קבלנים בישראל ולאפשר לצרכן הישראלי לקבל שירות חשוב כל כך תחת פיקוח של קריטריונים רבים הקשורים לעולם הבניה והשיפוצים תוך שקיפות מלאה.

 

איך עובד רישום ברשם הקבלנים?

 

את כל המידע ניתן לקבל באתר של משרד השיכון והבינוי אבל בגדול מדובר בהליך בירוקרטי הדורש להציג המון סוגים של מסמכים והוכחות לגבי העבודות והניסיון של הקבלן או של עובדיו. רק קבלן שקיבל רישיון מטעם רשם הקבלנים יכול לבצע פרויקטים מורכבים בסדר גודל של עשרות אלפי שקלים.

 

משפץ או בונה ? מתי עליך לבחור קבלן רשום?

 

אנשים רבים נוטים לבלבל בין שיפוץ נקודתי, שיפוץ כללי תהליך בניה מסיבי עם יסודות, קירות, רצפה ותכניות אדריכליות. כשמדובר בשיפוץ שסכומו הכולל נמו מ-40,000 ש“ח, זו לא חובה לבחור בקבלן רשום. על פי החוק קבלן המבצע שיפוצים בסכומים של מתחת ל- 40,000 ש“ח לא חייב להיות קבלן רשום עם רישיון. לעומת זאת, במידה והפרויקט מתומחר בעלות הגבוהה מ- 40,000 ש“ח, הקבלן חייב להיות עם רישיון ולהיות רשום ברשם הקבלנים.

 

רישום קבלן שיפוצים יתרונות

 

אחת השאלות שעולות פעם אחר פעם מצד קבלנים ושיפוצניקים היא האם בכלל כדאי להיות רשומים ולבצע רישום או העלאת סיווג קבלנים של קבלן שיפוצים? אז למרות כי התהליך לוקח לא מעט זמן ועלול להיות קצת מייגע, לאחר הרישום יש לרישיון מגוון של יתרונות.

 

  1. חוקיות - היתרון הראשון של קבלן רשום בא לידי ביטוי בהיבט החוקי. קבלן רשום הוא קבלן הפועל על פי החוק. אין את החשש הזה שהוא פועל על פי חוק.
  2. מקצועיות וניסיון - הרישיון הנקרא רישיון קבלן רשום מעיד על מקצועיות, ניסיון וידע משום שיש גוף מפקח שבודק היטב כל סעיף על פי קריטריונים מסוימים.
  3. היקף עבודה גדול - ברגע שיש לנו רישוין של רשם קבלנים, אנחנו יכולים לשווק ולקדם את העסק שלנו בכל מיני מכרזים מסוגים שונים כמו מכרזי ממשלה, מכרזים של גופים ציבוריים, חברות גדולות ועוד.

רישום עם חברת התקווה רישיון קבלן בקלות !

אם אתם נמצאים לפני שיפוץ, יש כמה דגשים בתהליך הבחירה שלכם. ראשית, תמיד טוב לשאול ולבקש המלצות מאנשים שאתם מכירים. כדאי לשאול שאלות כמו איך הם בחרו את הקבלן ואפילו לגשת ולראות את העבודות בעיניים שלכם. בנוסף, בדקו את הניסיון ואת רמת המקצועיות של הקבלן, וודאו שיש חפיפה בין התחומים המאפיינים את הפרויקט שלכם וכי הרקבלן ביצע כבר עבודות הזהות לפרויקט שלכם.  בדקו כי לקבלן יש את כל הביטוחים הדרושים כמו ביטוח צד שלישי, ביטוח עובדים ועוד.

 

סוג הבניה או העבודה

ענף

קבוצת סיווג

הנחת קווי תקשורת

240

א

ביצוע קווי מים, ניקוזים וביובים

260

ב

מתקני אנרגיה סולארית

191

א

בריכות

193

ג

קווי חשמל צנרת, כבלים, מערכות תאורת כבישים, תאורת רחוב

270

א

עבודות אספלט

220

ב

 

 

 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש