כיצד טיפול פסיכולוגי יכול להועיל לי?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 6/11/2020 14:38 ● ערב ערב 2989
יכולות להיות מגוון סיבות שיניעו אותנו לשקול התייעצות עם איש מקצוע. מצוקה נפשית היא עניין סובייקטיבי, אדם אחד יכול לעבור אירוע מסוים ולהמשיך לסדר היום גם אם הדבר עורר בו תחושות שליליות כאלו ואחרות, ומנגד אדם אחר עלול לעבור את אותו האירוע בדיוק, אך לפרשו באופן שונה ולקחת אותו למחוזות שיעוררו בו מצוקה עזה.
כיצד טיפול פסיכולוגי יכול להועיל לי?
תגיות:

דוגמה אחת שכזו היא פיטורין מהעבודה. בתקופה כמו זו, בה האבטלה גואה והחשש הכלכלי מרחף, הרי שאדם אחד שפוטר ירגיש נחוש בדעתו למצוא מקום עבודה חדש, ולא ייתן לדבר לערער אותו, במידת האפשר. ומנגד, אדם אחר עלול לשקוע בדיכאון בדרגות חומרה שונות.

 

משמעותו של הטיפול הפסיכולוגי

 

אותה המצוקה שהזכרנו זה עתה, היא עניין אישי. ניתן להדגים אותה בעוד מגוון רחב של מקרים דוגמת לחץ בעבודה שיכול לחלוף עבור אדם אחד, ואילו אצל אחר להתפתח לסטרס; אירוע כמו תאונת דרכים שיכולה לחלוף יחד עם ההחלמה מן הפציעה הפיזית אצל אדם אחר, ואילו אצל אחר להישאר כחוויה טראומטית שאיננה מרפה.

לטיפול פסיכולוגי אנחנו מגיעים כשאנחנו חשים שמוטב יהיה לנו לקבל סיוע חיצוני, תמיכה או הכלה רגשית. לעתים נרצה לרכוש כלים חדשים שיאפשרו לנו לשפר את איכות החיים שלנו, ולהתמודד עם המצוקות הפנימיות באופן שונה.

לא תמיד יש לנו את היכולת להסתכל על אירוע מסוים בדרך שונה וחדשה, ולעתים אף איננו יודעים לשים את האצבע על כך שאירוע מסוים, הוא זה שמעורר בנו את המצוקה.

 

לצאת למסע משותף

 

ישנם סוגים שונים של פסיכולוגים דוגמת פסיכולוגים חינוכיים או אירגוניים, ואילו כאן מדובר בפסיכולוג קליני שתפקידו הוא לספק למטופליו טיפול בהיבט הנפשי, משמע להיות קשוב למצוקותיהם, לאבחן אותן ולספק את התנאים ו/או הכלים כדי להגיע אל התוצאה הנדרשת.

כדי שנוכל להגיע אל היעד, על הפסיכולוג לצאת יחד עם המטופל למסע משותף. במרחב הטיפולי שנוצר בין השניים, המטופל בוחן ולומד לבטוח במטפל ואט אט חושף את עצמו במידה ובקצב המתאימים לו. במקביל, המטפל קשוב אליו ולומד את הדרכים בהם המטופל חווה את עצמו ואת עולמו. באופן הדרגתי, המטופל מגלה ולומד את הכלים הדרושים להתמודדות.

כך למשל, אדם המתלונן על נדודי שינה, עלול לחשוב שהשינה הנודדת היא הבעיה, ואילו הפסיכולוג יראה בכך כתסמין המצביע על דבר מה עמוק יותר. ממה אותו אדם מוטרד? האם מדובר בקושי להתמודד עם מתחים נפשיים בהווה? עד כמה מתרחש הדהוד עם אירועים מן העבר?

 

כיצד אדע שכדאי לשקול טיפול?

 

אין כאן תשובות של כן או לא.

ייתכן שהתערבות חיצונית של בני משפחה, חברים ומכרים תעודד אותנו לשקול את האפשרות של טיפול, אך ייתכן גם שהתחושה שלנו שיש מצוקה שאיננו יודעים להתמודד עמה עד הסוף, היא זו שתניע אותנו לקבל עזרה.

אל תרגישו שיש בטיפול מעין הודאה בכישלון או חולשה. גם אנשים 'נורמטיביים' לחלוטין, יכולים למצוא תועלת רבה בסיוע חיצוני ובקבלת כלים מאיש מקצוע.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש