סמיון גרפמן: זומנתי לחקירה על עבירה פלילית באילת

מאת: איציק נועם ● 12/11/2020 14:34 ● ערב ערב 2991
פרשת סרטון השיימינג של סמיון גרפמן לבית הספר ''סייל'' מאילת לא יורדת מהכותרות לאחר שאושיית הרשתות החברתיות זומן לחקירה פלילית באזהרה במשטרה ● גרפמן:''יש למישהו באילת קשר למשטרת ישראל ומשתמשים בזה, זה עצוב'' ● המשטרה: ''החקירה בוצעה במקצועיות וביסודיות''
תגיות:

עדכון: 21.1.21 - המשטרה הודיעה כי כי "בתום החקירה ולאחר מיצויה ונסיבות הארוע הוחלט על סגירת התיק"

אושיית הרשתות החברתיות סמיון גרפמן זומן בתחילת החודש לחקירה באזהרה במשטרה. גרפמן טוען כי החקירה הגיעה לאחר שבית הספר לשייט סייל מאילת, הגיש נגדו תביעת לשון הרע על סך 150,000 שקל בגין הוצאת דיבה לאחר שפרסם בגנותם סרטון שיימינג ברשתות החברתיות. התביעה מתבססת על סרטון וידאו של גרפמן שצולם במהלך שיט שקיים באילת. בסרטון טען גרפמן כי הוא והאנשים שהיו עמו על היאכטה, בהם ילדים וגבר בן 70, סורבו לקבל עזרה מיאכטה שחלפה על פניהם, לאחר שסולם צדדי קרס והביא לכך שחלק מן הנוסעים ששחו באותה עת בים, לא הצליחו לעלות מהמים. בהמשך הסרטון נראה גרפמן מאיים ומקלל את הסקיפר של היאכטה: "אני מבטיח לך שמחר אני מזיין אותך ואת מי שאחראי על הספינה הזאת בתחת, יא בן זונה. אנשים כמעט טבעו פה". בנוסף, הגישו בעלי בית הספר תלונה במשטרה על איומים.

"במסגרת התביעה שהגיש בית הספר "סייל" נטען בין היתר כי: "סמיון גרפמן עלה על כלי שיט שאינו מסומך להסיע נוסעים וכי נוסעי הספינה קפצו לשחות במים עמוקים ללא חגורות הצלה, גם בעל הספינה קפץ למים והספינה נותרה ללא קברניט וזאת בניגוד לדין ועל כל אלה לא הלין הנתבע...לא ברור היכן היה צוות הבטיחות בספינה? מדוע בעל הספינה נטש את כלי השיט כשידע שהסולם בספינתו רעוע עוד מהסערה שפקדה את העיר אילת שבועיים קודם לכן, מדוע לא נעשה שימוש בציוד ההצלה?...מדוע צוות הבטיחות לא יצר קשר עם השיטור הימי/משטרה". 

 

"אם אני לא מגיע יביאו אותי באזיקים"


ב-1.11 התייחס גרפמן לחקירתו במשטרה בתכנית "הצינור" בה הוא מגיש לצד גיא לרר, ואמר: "אני לא נרגש", הוא אף תאר את חקירתו: "פתאום בחקירה לא שואלים אותי  על משהו פלילי, שואלים אותי מה עשית באילת, מי האנשים שהיית איתם, למה היית בספינה, מי הבעלים של הספינה, כמה רחוק שחיתם, שלושים שאלות שלא קשורות לאיום אז אמרתי להם – אין פה על מה לדבר, זה נראה כמו שאלות מגמתיות כדי להצדיק את בית ספר שתובע אותי  על משהו שאין להם שום סמכות...על פוסט בפייסבוק נחקר באזהרה וגם אמרו לי שאם אני לא מגיע יביאו אותי באזיקים". נקודה שלא זכתה להתייחסות בתכנית, היא העובדה שבאותו יום (8.5|) בו שהה סמיון גרפמן בים עם משפחתו בשיט, אסורה היתה הרחצה בים בעטיין של תקנות הקורונה.

משטרת ישראל מסרה אז ל'ערב ערב': "התיק נמצא בחקירה במהלכה יבחנו כלל החשדות". כאמור, מאז זומן גרפמן לחקירה.


סמיון תקף את המשטרה במהלך התכנית והאשים כי: "יש למישהו באילת קשר למשטרת ישראל ומשתמשים בזה זה, עצוב". גיא לרר שכינה את התנהגותו של גרפמן באירוע "מכוערת", הוסיף: "זה אנחנו לא יודעים, בוא לא נחטא במה שאחרים עושים ולא נאשים בלי שיש לנו את העובדות", והוסיף: "אבל יש לך כמה הקלטות מעניינות שתחשוף אולי בימים הקרובים", וגרפמן אישר. 


ממשטרת ישראל נמסר לתכנית כי: "בניגוד מוחלט לנטען, החקירה בוצעה במקצועיות וביסודיות ונוכח תלונה שהוגשה במשטרה והעלתה חשד לביצוע עבירה פלילית. תכלית החקירה שמנוהלת ללא דופי הינה להגיע לחקר האמת וכל טענה אחרת מופרכת, מעוותת וחוטאת לאמת".  


גילוי נאות: בחודש מאי פורסמה ב'ערב ערב' כתבה שסיקרה את האירוע. בכתבה הובאה תגובתה האגודה למען זכויות הלהט"ב בישראל שגינתה את התנהגותו של גרפמן וכינתה אותה הומופובית. בעקבות כך תבע גרפמן את העיתון על לשון הרע. הליך זה מתנהל כיום והאגודה תצורף אליו.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת