מי אמר שלא משתלם להיות מורה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 13/11/2020 13:35 ● ערב ערב 2990
משרד החינוך ועיריית אילת הציגו לפני כעשור מודל גיוס מורים מהפכני שמבטיח הטבות משמעותיות לאנשי הוראה שיבחרו לעבור לעיר הדרומית בישראל. כל הפרטים במאמר שלפניכם
מי אמר שלא משתלם להיות מורה?
תגיות:

אין ספק ולו הקל שבקלים, שעיריית אילת מיקמה את תחום החינוך במיקום גבוה במיוחד בסולם סדר העדיפויות שלה: קרוב ל-40% מהתקציב העירוני מושקע בתחום החינוך ונכון להיום מדובר בעיר היחידה בישראל שזכתה שלוש פעמים בפרס החינוך הארצי. מעבר לכך, מתוך 250 רשויות, אילת ממוקמת במקום השמיני והמכובד במדד ההשקעה לתלמיד.  מעבר לכל זה, כבר כמה שנים טובות שעיריית אילת קוראת לאנשי הוראה מכל רחבי הארץ להצטרף לצוותי ההוראה האילתיים תמורת שורה ארוכה של הטבות אטרקטיביות. מה בדיוק צפויים לקבל כל אותם מורים שיחליטו להעתיק את מקום מגוריהם לאילת? טוב ששאלתם, כי זה בדיוק מה שרצינו לגלות לכם.

 

תנאי העסקה שאין שניים להם

 

אחת ההטבות המרשימות ביותר באה לידי ביטוי בבונוס התחלתי שינוע בין 24-16 אלף שקלים. דמיינו לעצמכם שכל אינסטלטור או וטרינר שהיה מחליט להעתיק את מקום המגורים שלו לעיר הדרומית, היה מקבל בונוס שכזה. בנוסף מבטיחה עיריית אילת משכורת שנתית גבוהה במיוחד, בסכום הגבוה בעשרות אחוזים מהסכום המובטח למורים בערים אחרות. כמו כן מדובר בחוזה אישי ואפילו בהשתתפות בשכר דירה: מורה שיבחר לעבור לאילת, יקבל מדי שנה עד 8,000 שקלים כסיוע לתשלום שכר הדירה ואם לא די בכך, העירייה גם תעניק סיוע חד-פעמי בגובה של 2,500 עבור הוצאות ההובלה. 

מעניין מה יגיד אותו וטרינר אילת אם יגלה שבנוסף מובטחות לאנשי ההוראה השתתפות במימון טיסות על קו אילת-תל-אביב בגובה של 2,000 שקלים מדי שנה והחזר מס של 10%, לצד קניות ללא מע"מ להטבות אישיות וכלליות שעשויות בקלות להצטבר לחיסכון של עשרות אלפי שקלים מדי שנה... 

 

מענקים מיוחדים עברו "רצים למרחקים ארוכים"

 

המורים שיבחרו להעתיק את מקום המגורים שלהם לאילת יוכלו לבחור באחד משני מסלולים. המסלול הראשון כולל התחייבות לשנה אחת בלבד והשני כולל התחייבות לשלוש שנים, כשגובה המענק הראשוני משתנה בהתאם למשך ההתחייבות. בנוסף החל משנת הלימודים תשע"ז, הוחלט להרחיב את סל ההטבות למשך של עד עשר שנים בכפוף להמלצת מנהל בית הספר או מפקח בית הספר. 

המשמעות היא שבתום השנה השביעית של החוזה הראשוני, המורה יוכל לקבל מענק חד-פעמי בגובה של 45,000 שקלים ובתום השנה העשירית, מענק נוסף בגובה של 50,000 שקלים. מודל הגיוס הייחודי, מאפשר לאילת לגייס מורים שככול הנראה לא היו שוקלים את האפשרות לעבור לעיר הדרומית אלמלא היו מובטחות להם כל ההטבות שהוזכרו לעיל. 

 

אליה וקוץ בה 

 

מודל הגיוס זכה להתנגדות לא מעטה מצד המורים המקומיים. לדבריהם של המורים האילתים הוותיקים, המורים שמגיעים מהמרכז נשארים לשלוש שנים לכל היותר, נהנים מההטבות ולאחר מכן עוזבים את העיר. בנוסף, רבים מהמורים המקומיים מתקשים להשלים עם העובדה שמורים שונים מקבלים שכר שונה עבור אותה העבודה בדיוק. כמו כן הושמעה טענה לפיה מורים צעירים מתקשים לקבל קביעות כיוון שהם נדחקים מחוץ לבתי הספר על חשבון מורים שהגיעו לעיר מאילת. במקרים רבים, המורים שפסו את מקומם, הם מורים צעירים, שקיבלו עדיפות פשוט משום שהגיעו לעיר מרחוק. 

 

האם אתם עומדים בתנאים?

 

סך הכול על המורים שיבחרו ללכת על זה בגדול ובסופו של דבר ליהנות מכל ההטבות שפורטו לעיל, יצטרכו לעמוד בשלושה קריטריונים ותנאי סף:

  1. על המורים להחזיק בתואר אקדמאי ובתעודת הוראה
  2. חוות הדעת על העבודה של המורים חייבת להיות חיובית
  3. המורים מחויבים להעתיק את מקום המגורים שלהם לאילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש