פרקטים: מהם פרקטים: מהם הסוגים, העלויות ודרכי השימור, העלויות ודרכי השימור

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 13/11/2020 13:40 ● ערב ערב 2990
פרקטים הם ריצוף שהחל לחדור בעוצמה לשוק הישראלי. למרות שהצרכן הישראלי באופן מסורתי העדיף במשך שנים ריצוף אריחים, היתרונות של הפרקט מביאים רבים לשנות את מנהגם. רצפת הפרקט מעניקה אווירה ייחודית לחלל הבית. נוסף על כך, פרקט הוא מבודד טוב בהרבה מאריחים, ונעים לפסוע עליו יחפים בכל עונות השנה. מאמר זה יפרט על סוגי פרקטים, עלויות ודרכי שימור.
פרקטים: מהם פרקטים: מהם הסוגים, העלויות ודרכי השימור, העלויות ודרכי השימור
תגיות:

 

 

מהם הגורמים המשפיעים על מחיר הפרקט?

 

ישנו מגוון עצום של מותגים של רצפות פרקט הנמכרים בישראל. בין אם אתם מעדיפים פרקט גרמני או פרקט לבן חלק, בין אם אתם מעדיפים פרקט פי. וי. סי או פרקט פולימרי, פרקט עץ מלא או פרקט פישבון - תוכלו למצוא את מבוקשכם. לעיתים, סוג הפרקט הופך להיות משני למחירו. מחיר פרקט למינציה יהיה כמובן זול בהרבה מאשר מחיר פרקט פישבון. לרוב, מחיר פרקט מעץ מלא יהיה היקר ביותר, מאחר ומדובר בחומר טבעי קשה לעיבוד ולהתאמה, ולכן בהשוואה לפרקט פולימרי, המחירים יהיו לרוב גבוהים בהרבה. גורם נוסף אשר ישפיע על המחיר הוא עובי הפרקט. מחיר פרקט תלת שכבתי  יהיה לרוב גבוה יותר, וכמובן קיים גם הבדל בין עובי של 6 מ"מ לעובי של 12 מ"מ, גם בשל מחיר חומר הגלם, וגם בשל עלות התובלה וההתקנה. 

 

נסו לחשוב על התחזוקה השוטפת

 

מחיר פרקט לא יכול להיות השיקול היחיד בזמן הבחירה. התקנת פרקטים איכותית תיעשה לצד ייעוץ ללקוחות בנוגע לדרכים לתחזוקה וניקיון. השיקול הנוגע לטווח המחירים חייב להילקח בחשבון כמובן, אך עליכם לחשוב מראש האם אתם מעוניינים בפרקט הדורש תחזוקה אחת ל-4 - 5 שנים, או פרקט הדורש תחזוקה בתדירות גבוהה יותר.

התקנת פרקט למינציה, נחשבת בעיני רבים לבחירה פחות אסתטית מצד אחד, אך מצד שני היא מאפשרת לכם לדעת שרצפת הפרקט שלכם עמידה לשריטות, ושתוכלו להחליף אותה אם תרצו בכך. ניקיון פרקט למינציה או פרקט PVC הוא פשוט מאוד, וניתן למעשה לשטוף את רצפת הפרקט במים - שיטת ניקיון בלתי אפשרית כאשר רוכשים פרקט עץ מלא סטנדרטי. יתרון נוסף של רצפות פרקט סינתטיות, הוא שלרוב זול יחסית להחליף אותן במקרה של פגיעה.

מה עושים אם בכל זאת נפגעת רצפת הפרקט? פשוט מחליפים את הקרשים או את הלוחות הפגועים בחדשים. כאשר מדובר בחומר טבעי, ההחלפה לרוב דורשת החלפה גם של האריחים הסובבים, וקשה מאוד לשחזר את הצבע של הרצפה המקורית, מאחר והעץ המלא משנה את צבעו עם השנים של החשיפה לסביבת הבית.

אם כן, ניתן להפריד בין סוגי הפרקטים על פי יתרונות וחסרונות הנוגעים למחיר, תחזוקה, אופן ההתקנה ועוד, אך חשוב כמובן לחשוב גם על הצרכים שלכם כצרכנים - האם אתם מעדיפים איטום לרעשים או את העמידות לשחיקה? את המראה של פרקט קרונו או את המרקם הייחודי של פרקט egger? רצפה העשויה עץ או לוח OSB? נסו להשקיע מחשבה ולבחור את המוצר המתאים לכם ביותר.

 

אם קשה לכם לבחור - כדאי להתייעץ עם הספק או המתקין

 

התייעצות עם המתקין או הספק יכולה לסייע לכם בקבלת ההחלטה. עולם הפרקטים מלא בתתי סוגים ומושגים שלאנשים מהשורה קשה להבין. נתונים כמו ההבדל בין AC3 AC6 AC4 AC5 או HDF, יכולים לבלבל גם את הצרכן המתעניין והמודע ביותר. בחירה ביותר מריצוף פרקט אחד לחדרי הבית היא כמובן אפשרית, ומאפשרת לכם חשיפה מלאה ואישית ליתרונות הפרקט שבחרתם, כך שאם יהיה בכך צורך, תוכלו להחליף בעתיד את הריצוף בשאר החדרים.

למידע ופרטים נוספים בקרו באתר: https://www.wood-gallery.co.il


 חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש