מה זה שתלים דנטליים

מאת: או-מד מדיקל ● 2/12/2020 15:11 ● ערב ערב 2993
שתל דנטלי הינו שן מלאכותית המושתלת בפה ובלסת. הצורך בשתלים נובע לרוב כאשר מבוגרים מאבדים שיניים ככל שגילם עולה. המטרה של רופא השיניים היא שהשתלות השיניים ירגישו, יתנהגו וכמובן יראו כמו שיניים טבעיות וזה יהיה הדבר הקרוב ביותר שניתן להגיע לשיניים טבעיות ובריאות. היתרון הגדול של השתלים הוא כי בנוסף לשימור המראה האסתטי של הפה, הם משמרים את המבנה הכללי של הפה על ידי כך שהשיניים האחרות לא משנות את תנוחותיהם.
מה זה שתלים דנטליים
depositphoto
תגיות:

פרוצדורת ניתוח השתלת שיניים, היא החלפת אזור שורש השן החסרה בקיבועי מתכתיים בד"כ מסוג טיטניום דמויי בורג עליהם ניתן לבנות את השן המלאכותית באמצעות כתרים. השיניים המלאכותיות מותקנות בקו החניכיים כדי לשמור על מבנה השיניים הנותרות והן נראות ופועלות ממש כמו שיניים האמתיות, כך שטיפול בשיטה זו יכול להוות אלטרנטיבה נהדרת לשיקום באמצעות תותבות או לבצע פעולות שיקום באמצעות גשרי חרסינה לא מוצלחות.

ומקרה בו חסרה שן אחת או יותר ועצם הלסת מספיק חזקה כדי לבצע את הליך ההשתלה – אין צורך לבצע שיקום באמצעות תותבות ולהפוך את החיים לפחות איכותיים.

ההשתלות מתבצעות במספר שלבים בהתאם לסוג השתל, בריאות עצם הלסת ומחלות רקע או מצב בריאות כללי. התהליך מחייב כי עצם הלסת תסתגל לשתלים ותתאחה בחוזקה סביב אזור ההשתלה באופן יעיל  (בשפה מקצועית - Osseointegration )  כך שזה ימוצב בקו החניכיים כאילו מדובר בשן טבעית. השתלים מוחדרים בצורה כירורגית לעצם הלסת ומשמשים כ"שורש" או "עמוד" לשן המלאכותית באמצעותה ימשיך השיקום.

ההכנות לניתוח השתלת שיניים - כוללות צילומי רנטגן, בדיקת המצב הרפואי הכללי של המטופל, תרופות שהוא נוטל, כולל אלה שהינם ללא מרשם רופא. האם יש לך מגבלות בשל בעיות לב, סכרת או כל נושא רפואי אחר.  בהמשך ייבדק מצב עצם הלסת ביחס למספר השיניים החסרות ולמספר השתלים אותם יש להתקין. יתכן כי בשלב זה יתייעץ הרופא המשתיל עם רופאים נוספים בתחום של שיקום הפה ופריודונטיה.

השתלת שיניים נעשית בד"כ במספר שלבים, בשל הצורך להמתין לריפוי מלא של עצם הלסת ולבניית העצם סביב השתל לפני עבודת השיקום. (1) עקירת השן הפגועה (אם היא קיימת בפה). (2) בחינת עצם הלסת; (3) בזמן שעצם הלסת מתאימה או נרפאת לאחר השתלת העצם, השתל יוחדר לקו החניכיים.

המשך הטיפול בהליך השיקום באמצעות השתלת שן יבוצע לאחר החלמת הלסת, לאחר פרק זמן זה, הרופא יניח חלק ביניים (מבנה) שיחבר בין השתל לבין כתר חרסינה או כתר מסוג אחר.

האם מסוכן לבצע השתלות דנטליות?

כמו בכל הליך רפואי, ישנם סיכונים הכרוכים בניתוח השתלת שיניים. אמנם בעיות או סיבוכים הם נדירים, אך עדיין קיים סיכון לזיהום באתר השתל, מה שעלול להוביל לבעיות אחרות בהמשך.

סיבוכים אפשריים אחרים מניתוח השתלת שיניים כוללים נזק לשיניים הסובבות או נזק עצבי לשיניים, לשפתיים או לחניכיים סמוכות. אם אתה דן באפשרות של השתלת שיניים עם רופא השיניים שלך או המנתח הפה, הם ידונו בסיכונים אלה ויתייחסו לחששות שלך לקראת ההליך.

התוכן בכתבה זו אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם רופא או קבלת ייעוץ רפואי.

מרפאות שיניים, ד"ר עמוס בוחניק - רשת מרפאות השיניים הפרטיות המובילה בישראל!

  • למעלה מ – 35 שנות ניסיון.
  • צילום פנורמי חינם
  • בדיקת רופא שיניים חינם
  • מיפוי פה וצילומי נשך חינם
  • שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי
  • בהסדר עם כל חברות הביטוח
  • ציוד מתקדם וצוות מיומן בטכנולוגיות החדישות ביותר

הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת - לחצו כאן

חדשות אילת והסביבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש