הליך גילוי מרצון

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/12/2020 09:59 ● ערב ערב 2995
הליך גילוי מרצון נועד לאפשר לישראלים רבים להתחיל פרק חדש בחיים ודף נקי באמצעות הכשרת הכנסות ונכסים שלא דווחו לרשויות המס. במהלך השנים האחרונות, חלה החמרה והחרפה באמצעי האכיפה והענישה על עבירות מס והלבנת הון. העידן הגלובלי מאפשר החלפת מידע בתחום המיסוי בין מדינות בכל רחבי העולם, זאת בשילוב של דרישות הדיווח המוגברות מצד הבנקים, מחייבים נקיטת צעדים מונעים טרם פתיחת חקירה בחשד לעבירות מס. הצעד הנכון למניעת פתיחת הליך פלילי בעתיד, הינו פנייה בהקדם להליך של גילוי מרצון המהווה הזדמנות אחרונה להסדרת חבות מס במדינת ישראל וקבלה של חסינות מפני העמדה לדין.
הליך גילוי מרצון
צילום -freepik
תגיות:

 

החשיבות בקבלת ייעוץ וליווי משפטי בהליך גילוי מרצון

 

על מנת לדווח על רכוש וכספים שלא דווחו לרשויות בזמן, הרי שיש להיוועץ עם עורך דין פלילי מנוסה ובעל מומחיות בתחום המיסוי. הפנייה לעורך הדין תאפשר לכם לקבל סיוע משפטי מקצועי לרבות חיסיון. הידע והניסיון של עורך דין מיסים מבוססים על היכרות מעמיקה עם רזי דיני המיסוי בארץ ובעולם מה שמגדיל באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה לקבלת הבקשה תוך מזעור של חבות המס. הליך גילוי מרצון מתאים בעיקר למי שמחזיק נכסים בחו"ל או שיש לו הכנסות במדינה זרה, בעלי חשבונות בנק עלומי שם, נאמנות וירושות וכל מי שצבר הון ונכסים ולא דיווח עליהם במועד לרשות המיסים.

 

הוראת גילוי מרצון

 

גילוי מרצון עשוי למנוע רישום פלילי והטלת קנסות כבדים ולעתים ההליך מקנה גם הקלה בריביות. רשויות המס מעניקות הקלות, הטבות ויחס מועדף לאזרחים שגילו מרצון את נכסיהם וזאת לעומת אזרחים שהנכסים שלהם הוסתרו והתגלו במבצעי אכיפה יזומים של רשות המיסים. הוראת גילוי מרצון כוללת שלושה מסלולים: מסלול רגיל, מסלול מקוצר ומסלול אנונימי. קבלת חסינות מהליך פלילי בעת השלמה של הליך גילוי מרצון מותנית בתשלום מס בהתאם לקביעת הגורם האזרחי שהוא פקיד השומה. התכלית של הליך גילוי מרצון אינה להעניק הקלות או הטבות מס למי שלא דיווח על הכנסות כדין, אלא לתת לאזרח הזדמנות אחרונה להראות אזרחות טובה ולדווח מרצון על הכנסותיו למדינה.

 

התכלית והחשיבות של הליך גילוי מרצון

 

הליך גילוי מרצון הינו חיובי ומועיל הן למדינה והן לאזרח. מדובר בנוהל שהסתיים בסוף שנת 2019 אך תכליתו לאפשר לנישומים לשלם מס אמת כדין ובכך להימנע מהליך פלילי. על האזרח להבין כי מדובר בנתיב חשוב וכדאי, שכן בעידן המודרני לרשות המס יש כלים, אמצעים ויכולות יעילים להגיע לכל הון שלא דווח ולכל חשבון בנק נעלם. לפיכך, קיימים הליכים אחרים המאפשרים קיום תכליתו של הליך גילוי מרצון בצורה נכונה ומיטבית. לצורך כך, מומלץ לפנות לקבלת סיוע וליווי משפטי מידי עורך דין גילוי מרצון בעל רקע וניסיון בליווי תיקי גילוי מרצון. עורך דין מקצועי, מיומן ומנוסה יפעל להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורכם במינימום נזק ובמקסימום תועלת.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש