תקציב העירייה אושר פה אחד

מאת: דוברות עיריית אילת ● 24/12/2020 15:56 ● ערב ערב 2996
תקציב העירייה לשנת 2021 העומד על 564.3 מיליון ש״ח אושר הערב (ד׳) פה אחד במועצת העיר, בנוכחות של 15 חברי מועצת עיר. משבר הקורונה המתמשך, שכולל משבר בריאותי וכלכלי בכל הארץ ואי ודאות לגבי תקציב המדינה לשנת 2021, הובילו לבניית תקציב עירייה שמרני, הקטן ב- 11 מיליון ₪ בהשוואה לתקציב 2020 זאת לצד גידול בתקציב פעולות הרווחה ושמירה על תקציב החינוך. עוד על רקע המצב הכלכלי הגדילה העירייה את תקציב ההנחות בארנונה לתושבים מסכום של 25 מיליון ₪ בשנת 2020 לסכום של 30 מיליון ₪.
 תקציב העירייה אושר פה אחד
אישור התקציב אמש
תגיות:

כידוע, בשנה האחרונה מתמודדת העיר אילת עם רצף של משברים שהחל עם סגירת שדה דב שהובילה לפגיעה בתושבי העיר אילת ובתיירות אליה, הסערה הגדולה שהותירה נזק רב בחופים ומגפת הקורונה שהגיעה מיד לאחר הסופה ופגעה קשות בעיר אילת אשר רוב כלכלתה נשענת על תעשיית התיירות. במהלך שני הסגרים הושבת כליל ענף התיירות עם סגירת כל בתי המלון, אחוזי האבטלה של אילת האמירו לכ – 70% ומאות עסקים נסגרו ולא ישובו להיפתח. במהלך התקופה פעלה העירייה לסייע ככל הניתן החל מפטור מלא מארנונה לעסקים בתקופת הסגר הראשון ופטור מותאם המוצע כיום דרך הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, פטור מלא מאגרת שימור רחובות, דחיית תשלומי אגרות שילוט, הנחה בארנונה לסטודנטים, חלוקת מאות מחשבים לילדים, חלוקת עשרות אלפי סלי מזון ותווי קניה ועוד.

 

במהלך התקופה הזו הצליחה העירייה לגייס סך של 8 מיליון ₪ לטובת סיוע למשפחות, יחידים, אזרחים ותיקים, וקשישים בודדים שנפגעו בקורונה. 5 מיליון גויסו ממשרדי ממשלה, בראשם משרד הרווחה, העבודה והשירותים החברתיים. 2 מיליון ₪ גויסו מגורמים מוסדיים ופרטיים ועוד 1 מיליון ₪ גויסו מתרומות של תושבים ובעלי עסקים מקומיים. חלק מהתרומות הועברו בתיאום האגף לשירותים חברתיים בעירייה לטובת עמותת חסד ודרכם לטובת תושבי אילת.

בהתאם לכך, הכינה כאמור העירייה בהובלה של גזבר העירייה ועובדי מינהל הכספים, תקציב מרוסן לשנת 2021. "אי הוודאות השורר בממשלה והשלכות מגפת הקורונה שילוו אותנו עוד תקופה ארוכה, הובילו אותנו ליצירת תקציב שמרני. לצד הריסון בתקציב, נמשיך להעניק לתושבים שירותים טובים ומשופרים כפי שעשינו עד היום  ונפעל לשפר בהתמדה את איכות החיים" אמר סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי ומי שאמון על התחום הכלכלי. עוד ציין לנקרי, כי גם תקציב הפיתוח לשנת 2021 יאפשר המשך פיתוח העיר על ידי השקעה בתשתיות פיתוח ותשתיות תיירותיות. גזבר העירייה – אסי בן חמו ציין, כי העקרונות המרכזיים שעמדו בהכנת הצעת התקציב הם: השלכות משבר הקורונה שהובילו בין היתר לירידה בהכנסות העירייה מארנונה ועצמיות. צמצום בהוצאות שכר וכוח אדם. בחינת המשמעויות של עבודה במסגרת הכללים החדשים. צמצום שירותים ורמת השירות באופן זמני אשר ניתן להשיבם ללא פגיעה פרמננטית עם שוך המשבר. הגדלת ההוצאות בפעילות רווחה על מנת לענות על הצרכים של תוספת התושבים הצורכים סיוע מאגף הרווחה. בנוסף, על מנת לשמור על מערכת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בוצע עדכון בהכנסות ובהוצאות של שכר ובפעולות החינוך. "העובדה שטרם נקבע תקציב מדינה תשפיע על יכולתנו לתכנן תקציב מדויק במיוחד בסעיף ההכנסות ממשרדי ממשלה" הדגיש הגזבר והוסיף, כי הפגיעה הקשה ביותר לעירייה תהיה בצד ההכנסות. בתוך כך, קיטון שצפוי בשיעורי הגביה מארנונה (שוטף ופיגורים) הן ממגורים והן בארנונה של עסקים ובתי מלון. עלייה בהיקף הבקשות להנחה בארנונה בעיקר על רקע שיעורי האבטלה הגבוהים. דחייה בתשלומי אגרות והיטלים ועוד.

לצד זאת הגדילה העירייה את תקציב פעולות הרווחה תוך התאמתו לתקופה זו, בה חל גידול של עשרות אחוזים במספר הפונים לאגף שירותים חברתיים בעירייה. עוד בצד זאת פעלה העירייה להקטנת סך פירעון המלוות ב-1.5 מלש"ח באמצעות מחזור מלוות.

ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ציין: "אנו מחויבים להגיש תקציב זהיר ומרוסן כי רב הנסתר על הגלוי. אנו עושים כל מאמץ לצמצם עד למינימום את הפגיעה בשירותים על ידי צעדי התייעלות מצד אחד וגיוס משאבים מן היקב ומן הגורן מצד שני, כל זאת כדי להמשיך ולהבטיח את איכות חיי התושבים במיוחד בעת הזו".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש