עמדות טעינה בישראל- מה זה ולמה אתם צריכים אותן?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 24/12/2020 16:12 ● ערב ערב 2996
כשאנחנו מדברים על האוויר שאנחנו נושמים, השיחה תמיד מגיעה לכך שיש זיהום ושצריך להפחית את פליטת העשן כדי שיהיה לנו ולילדים שלנו אוויר נקי ואיכותי יותר בעתיד. כידוע, אחת הסיבות העיקריות לזיהום היא פליטה של מזהמים תחבורתיים, כלומר הרכבים בהם אנחנו נוסעים.
עמדות טעינה בישראל- מה זה ולמה אתם צריכים אותן?
תגיות:

מאחר שבישראל הכבישים צפופים והרבה אנשים נוסעים ברכב פרטי ופחות בתחבורה ציבורית, רמת הזיהום היא בהתאם. אולם, אחד הפתרונות האפשריים כרגע הוא לעבור לרכב שלא מזהם. מדובר ברכב חשמלי וישנם כמה דגמים שונים שזמינים לקנייה בארץ כבר עכשיו. מסתבר שלא מעט ישראלים כבר רכשו רכבים כאלה בשנים האחרונות ואף החל להיווצר כאן שוק רכבים חשמלי מקומי.

רנו זואי, אאודי אי-טרון, ניסאן ליף ועוד דגמים אחרים הם רכבים חשמליים שכבר נמצאים על כבישי הארץ ונהנים מנסיעה לא מזהמת כלל. האנרגיה של הרכבים הללו מגיעה מסוללה המותקנת בתוכם. את הסוללה הזאת צריך לטעון אחת לכמה זמן, ממש כמו טלפון סלולרי. טעינה כזאת מתאפשרת דרך כבל שמתחבר לשקע חשמלי והיתרון בכך הוא שניתן לטעון רכב כזה גם בחניה בבית.

חוץ מהבית, טעינה של רכב חשמלי יכולה להתבצע בעמדות טעינה שהן מתקנים שבהם יש שקעים ייעודיים לרכב חשמלי. עמדות כאלה ניתן להקים בכל מקום ציבורי כמו חניונים, מרכזי קניות ובדרכים, כמו גם ברחובות העיר. כך, ניתן להגיע לקניון, לתת לרכב להיטען בזמן שעושים קניות ולהמשיך הלאה או לעצור לשתות קפה באמצע דרך ארוכה כשבינתיים הרכב נטען בסמוך לאחת מחנויות הנוחות.

בכל העולם ישנו מעבר לרכב חשמלי והמכירות שלו נמצאות בעלייה כל שנה. הנתון הזה אומר שלצד מכירת הרכבים, ישנה תשתית טעינה חשמלית רחבה. איך יודעים את זה? בשנים האחרונות נפרשו תשתיות טעינה רחבות במקומות רבים ברחבי העולם ונמצא שבכל מקום שהיו בו עמדות רבות, זה גם המקום שבו נמכרו יותר רכבים חשמליים. אפשר גם להבין למה: הצרכנים מחפשים נוחות ותשתית טעינה קרובה וזמינה מקלה עליהם בהחלטה על קניה של רכב חשמלי.

ומה קורה בישראל? מסתבר שלא מעט. במהלך השנה האחרונה, משרד האנרגיה הקים תשתית של כמאה עמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי ברחבי הארץ, כשהתוכנית של המשרד היא להקים כאלפיים וחמש מאות נקודות טעינה כוללות בתקציב של כשלושים מיליון שקלים.

מלבד נקודות הטעינה הללו, קיימות בישראל לא מעט עמדות טעינה מצפון ועד דרום כשכבר עכשיו עובדים על הקמת תשתיות נוספות בעוד מקומות והגדלת מספר הנקודות בכל מקום. חלק מעמדות הטעינה הן רגילות וחלק הן עמדות לטעינה מהירה, כלומר טעינה בהספק גבוה יותר שלוקחת פחות זמן מהרגיל.

אז איפה יש עמדות טעינה בישראל? בקניוני עזריאלי מקימים כעת מאה ועשרים נקודות חדשות, בחניוני אחוזת החוף בתל אביב כשבעים נקודות, במתחם מייקרוסופט בהרצליה מקימים למעלה משבעים נקודות טעינה, בקריית מוצקין ישנה פרישה של כמה נקודות ובהמשך מתוכננת הקמה של למעלה מאלף נקודות טעינה חשמליות באזור של מפרץ חיפה והקריות.

בנוסף, גם באזור ים המלח החלו עבודות להקמת נקודות חשמליות כשאחת כבר נמצאת בעין גדי. התכנון הוא להקים עוד עמדות באזור הדרום והנגב, בייחוד במקומות תיירותיים כמו אזור בתי המלון, למשל. המטרה היא לעודד את השימוש של הרכבים החשמליים באזור ולא להיות תלויים רק בתחנות דלק.

גם לאורך כבישים ראשיים החלו בהקמת תשתית טעינה חשמלית. בכביש 90, כביש החוף, כביש 6 וכביש 4, בחלקם כבר יש נקודות טעינה ובחלק מתוכננות לקום נקודות נוספות בעתיד.

כמו בכל העולם, גם בישראל הבינו שרכב חשמלי שלא מזהם הוא העתיד וכדי לעודד קניה שלו, יש צורך בתשתית טעינה רחבה ככל האפשר. פרישה של עמדות טעינה ברחבי הארץ, תגרום ליותר אנשים לקנות רכב חשמלי ובכך תאפשר לצמצם את זיהום האוויר ולשפר את איכותו כאן. 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש