מתי משתלם לקנות רכב חדש?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 19/1/2021 11:48 ● ערב ערב 3000
יש חילוקי דעות בנוגע למתי כדאי לרכוש רכב חדש, חלק סבורים שדווקא עונת הסתיו מביאה איתה את המחירים הטובים ביותר, אך מצד שני לא עדיף לחכות עד ינואר ולרכוש רכב של אותה שנת עלייה לכביש? האם ביטוח רכב קשור לתקופה בה אנו בוחרים לרכוש רכב חדש?
מתי משתלם לקנות רכב חדש?
תגיות:

 

הזמן המשתלם ביותר לרכוש רכב חדש תלוי בכם!

 

השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם המטרה שלכם למכור את הרכב תוך שנתיים - שלוש ולהתחדש ברכב חדש, או שמא אתם מתכוונים להישאר עם הרכב החדש עד שיתחיל ליצור בלאי… הרבה צרכנים ישראלים רוכשים רכב חדש אשר יש עליו אחריות לתקופה של 3 שנים, בתום תקופת האחריות הם מוכרים את הרכב ורוכשים חדש.
אם הרכב הוא לתקופת זמן של שנתיים - שלוש לשנת הייצור יש השפעה רבה על המחיר אותו תוכלו לגבות בזמן המכירה.
מצד שני, כאשר מדובר על רכב אשר יישאר אתכם עכשיו 7-8 שנים, פער המחירון של שנת הייצור אינו רלוונטי כבר.

לסיכום, רכב עם שנת ייצור טרייה יעלה לכם יותר מאשר רכב עם שנת ייצור של שנה לפני כן, גם אם מדובר על דצמבר. עם זאת, עניין שנת הייצור הוא לרוב פסיכולוגי שכן הרכב נמצא על הכביש או למכירה כבר שנה קודם לכן. האופציה השנייה היא לרכוש רכב באמצע השנה וסביר להניח והמחיר שלו יהיה נמוך יותר מאשר רכב עם שנת ייצור חדשה שתרכשו בינואר.

 

ביטוח רכב - איך זה קשור לשנת הייצור?

 

שנת הייצור או עלייתו לכביש של הרכב אינה משפיעה לרוב על מחיר ביטוח רכב חובה, אך כן על מחיר ביטוח רכב מקיף. ככל שהרכב נחשב ליוקרתי והחלקים שלו יקרים בהתאם, ככה גם מחיר ביטוח מקיף יתייקר. כמו כן, מחיר ביטוח רכב מושפע מרמת הסיכון של הרכב המבוטח, קחו בחשבון כי ביטוח רכב חדש יעלה יותר מאשר שנה קודם לכן. מומלץ לבצע השוואת מחירי ביטוח  לפני שאתם רוכשים את הרכב, תבחנו את פער המחירים בין שנות הייצור של הדגם בו אתם מעוניינים ותוכלו להסתכל לטווח הארוך מה באמת משתלם לכם לרכוש.

 

האם ביטוח הרכב צריך להשפיע על בחירת הדגם?

 

אנו חושבים שצריך להסתכל על כל הוצאות הרכב כהוצאה כללית אחת, ככה תתנהלו הכי נכון מבחינה פיננסית. עליכם להסתכל לטווח הארוך, זאת אומרת שאם חסכתם הון רק בשביל הרכב עצמו ללא התחזוקה שלו, עליכם לקחת בחשבון גם את ההוצאת השוטפות עבור התחזוקה, לא חוכמה לנסוע במרצדס כשיש לך תקציב אחזקה מתאים ליונדאי גטס. 

בחירות שקולות ימנעו ממכם להתחרט בעתיד ויעניקו לכם שלווה כלכלית הן מבחינת רכישת הרכב והן מבחינת הוצאות עבור ביטוח רכב. אז מתי משתלם לרכוש רכב חדש? תחשבו כמה שנים קדימה ותבינו מה עדיף לכם לעשות.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש