השיטה החדשה לטפל בהידרדרות הראייה אצל ילדים

מאת: ניר אמיתי ● 5/2/2021 13:24 ● ערב ערב 3003
לראשונה באילת, טיפול המסייע לשלוט בקוצר ראייה בילדים ● ריטה אליאנוב אופטימטריסטית מוסמכת בעלת וותק של 18 שנה, מביאה לעיר את השיטה היעילה להתמודדות עם התופעה שמדאיגה הורים רבים ובצדק ● אל תחמיצו את חלון ההזדמנויות
השיטה החדשה  לטפל בהידרדרות  הראייה אצל ילדים
כיום יש בידנו את הכלים למזער את הנזקים האפשריים אם ניקח יוזמה כהורים
תגיות:

אם גם הילדים שלכם מבלים זמן רב מדי מול המסך ומתחילים להראות סימנים של קוצר ראייה המאמר הזה הוא בשבילכם. בשנה האחרונה ילדים מבלים זמן רב יותר מאי פעם מול המסכים ואף שנראה כי אין ממש ברירה אחרת כרגע, חשוב שתהיו מודעים לסכנות בחשיפה ממושכת למסכים. מדובר בתופעה שהתחילה הרבה לפני שהקורונה נכנסה לחיינו. 

 

מעל שעה וחצי ביום זה יותר מידי!


למעשה תופתעו לגלות עד כמה הילדים שלכם מכורים למסכים - סקר שנערך בבריטניה במטרה לבדוק את הרגלי זמן החשיפה הראה שילדים מבלים 23 שעות בשבוע מול הטבלטים וסמארטפונים. כלומר, ממוצע של 3 שעות ו-18 דקות ביום.  נתון נוסף שעלה מהסקר הראה כי 54% מההורים היו מודאגים  מכמות הזמן שהילדים מבלים מול המסכים. אם תשאלו את האופטימטריסטית  ריטה אליאנוב, היא תסביר שאפילו שעה וחצי ביום מול המסך הן יותר מדי זמן. ״מדובר במגיפה שהרבה אנשים לא מודעים אליה. בכל העולם ישנה עליה משמעותית בקוצר ראייה בילדים ואנו עדים לכך שהתופעה מתחילה בגיל צעיר אף  יותר מבעבר, דבר שמעלה את הסיכון לבעיות עיניים חמורות בעתיד״. 

אז מה בעצם הבעיה עם המסכים? 
מסכים פולטים אור כחול שנקלט ברשתית העין ובחשיפה ממושכת מעלה את הסיכון להתפתחות קוצר ראייה ולשלל תופעות כמו: כאבי ראש, עייפות, יובש בעיניים ואפילו שיבוש מחזור השינה. ״ למעשה העלייה במספר מסוכנת בפני עצמה מפני שהיא גורמת להרבה פתולוגיות״, מסבירה ריטה. 

כיצד בכל זאת ניתן למזער נזקים?
לגבי המסכים, יש להעדיף שימוש במסך מחשב גדול ומעט מרוחק יותר מאשר שימוש בסמארטפון. רצוי לבצע הפסקות יזומות כל 20 דקות ולהביט אל חפץ מרוחק לכחצי דקה. מומלץ להשתמש במסכים או משקפי מגן עם ציפוי מיוחד. כמו כן, ישנם מכשירים בהם ניתן לווסת את האור הכחול. לגבי קוצר ראייה, ההמלצה הטובה ביותר היא פשוט לצאת החוצה להתנתק קצת מהמסך ולשהות באור השמש למשך כ-40 דקות. השהייה באור השמש לא רק משפיעה לטובה על מצב הרוח והחיוניות שלנו, היא גם מיטיבה עם מערכת הראייה באופן משמעותי ואף יכולה לעזור לעכב קוצר ראייה אצל ילדים.

 

הכירו את ״מיופיה קונטרול״


עד לא מזמן הורים לילדים מרכיבי משקפיים נהגו לקחת את הילד לבדיקה אצל אופטומטריסט כאשר הילד התלונן שהוא לא רואה מספיק טוב. האופטימטריסט תיקן את המספר במשקפיים עד לפעם הבאה שחדות הראייה של הילד המשיכה להידרדר ומספר המשקפיים עלה. כיום, יש סוף סוף דרך לעצור את המספר, או לפחות להאט באופן משמעותי את גידולו. 

אז כיצד ניתן לשלוט בקוצר ראייה אצל ילדים? 
בקליניקה של ריטה אליאנוב, הטיפול  נעשה באמצעות עדשות מגע יומיות דקות המתאימות במיוחד לילדים והוכחו כיעילות בהאטת מיופייה בילדים. למעשה, באמצעות העדשות, העין של הילד עוברת הסתגלות כך שקצב התארכות גלגל העין יורד, מה שמביא לעצירה של קוצר הראייה. כך למשל, ילד שאמור להגיע למספר מינוס 6  ניתן יהיה לעצור את ההידרדרות במינוס 2. 

איך יודעים אם הילד שלכם מתאים לטיפול במיופיה קונטרול? 
בתהליך האבחון נבדקים מספר קריטריונים. כך למשל, מסתכלים על הגנטיקה-  אם שני ההורים מרכיבים משקפיים, המשמעות היא שיש כ-80% סיכוי שגם הילד יצטרך להרכיב משקפיים. דבר נוסף שבודקים הוא את קצב העלייה במספר. המטרה היא לבדוק האם המספר של המשקפיים הולך וגדל עקב ירידה מתמדת בחדות הראייה תוך תקופה קצרה של כמה חודשים. הטיפול מתאים החל מגיל שנתיים ועד גיל 17. כמובן שעדיף להתחיל כמה שיותר מוקדם, שכן חלון ההזדמנויות נסגר עם התעצבות העין בבגרות. לסיכום, המיופיה (קוצר ראיה) היא אחת המחלות של דור ילדנו וכהורים היום יש בידנו את הכלים למזער את הנזקים האפשריים אם ניקח יוזמה ונביא את הילד שלנו לבדיקה אצל אופטימטריסט שמומחה במיופיה קונטרול.

ריטה אליאנוב היא אופטימטריסטית בעלת רישיון מיוחד לטיפול במיופיה קונטרול והיחידה בעיר אילת שמוסמכת לטפל בשיטה זו.

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש