כאבי מחזור? 6 טיפים שיהפכו אותו לרגוע יותר

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 5/2/2021 14:25 ● ערב ערב 3002
כמה פעמים שמעתן את המשפט "מחזור זה לא מחלה"? אז לכל המזלזלים, חשוב שתדעו שיש נשים שחוות כאבים עזים בעת המחזור החודשי שלהן שממש משתק אותן מפעילות, וזה ממש לא תירוץ שנועד לעזור להתחמק מיום עבודה. יחד עם זאת, אתן לא חייבות לסבול- ריכזנו עבורכן שישה טיפים שיעזרו לכן לעבור את המחזור החודשי עם מינימום כאבים.
כאבי מחזור? 6 טיפים שיהפכו אותו לרגוע יותר
תגיות:

 

מה גורם לכאבי מחזור?

 

לפני ותוך כדי הווסת אנו עלולות להרגיש כאבי מחזור חזקים, כתוצאה מהתכווצות הרחם כנגד צוואר הרחם הסגור. ההתכווצויות נגרמות על ידי חומרים המופרשים מרירית הרחם הנקראים פרוסטגלנדינים. ככל שרירית הרחם עבה יותר וצוואר הרחם סגור יותר, כך מופרשים יותר פרוסטגלנדינים, ההתכווצויות יהיו חזקות יותר וכך גם הכאבים. כאבי מחזור יכולים להיות מלווים בבחילה, הקאות, סחרחורות, עילפון, כאבי גב, כאבי רגליים וכאבי ראש.

 

האם יש קשר בין פוריות לבין כאבי מחזור?

 

ברוב המקרים כאבי מחזור מצביעים על מערכת רבייה תקינה ומתפקדת.
עם זאת, אצל כ-10% מהנשים כאבי מחזור קשים יצביעו על אנדומטריוזיס - מחלה גניקולוגית כרונית דלקתית תלוית אסטרוגן. התסמינים שלה קשים יותר מאלה של המחזור הממוצע וכוללים: כאבים בגב התחתון וברגליים, דימום וסתי מוגבר וארוך יותר, כאבים בזמן קיום יחסי מין, הפרעות במערכת העיכול, כאבים או לחץ בפי הטבעת, מצב מצבי רוח משתנים, עייפות כרונית וקושי להרות. אז אם אתן סובלות מהתסמנים הללו כדאי לקבוע תור לרופא נשים שיפנה אתכן לבדיקות הרלוונטיות.

 

מה מקל על כאבי המחזור?

 

יש מגוון אפשרויות שיכולות לסייע לכן בהתמודדות עם כאבי מחזור, החל משינויים בתזונה ועד מכשיר להפחתת הכאבים. הכנו לכן שישה טיפים להתמודדות עם הכאב:

פעילות גופנית  - חשוב שתתמידי בפעילות גופנית. את יכולה לשלב כל פעילות גופנית שאת אוהבת כמו: ריצה, שחייה, הליכה, אירובי, ריקוד, יוגה הקפידי לתרגל נשימות במהלך האימון. נכון שהמיטה נראית מאוד מפתה כשאנו חוות כאבים, אבל פעילות גופנית מתונה יכולה להפחית ואפילו להעלים את הכאבים. התחילו לבצע את הפעילות הגופנית בלי לחשוב יותר מדי, ותוכלו לראות שיפור ניכר בכאבים. פעילות גופנית תגרום להורמונים בגופך להתאזן, וכך המחזור שלך יהפוך לקל יותר גם מצב הרוח ישתפר.

חממי את אזור הבטן והגב התחתון - חוקרים סבורים שחימום הגוף עוזר בהזרמת הדם לרחם, ולכן בהפחתת ההתכווצות הרחמית ולכן הוא מפחית את כאבי המחזור. פנקי את עצמך במקלחת חמה או בכרית חימום.
תזונה מאוזנת - לתזונה בריאה יש חשיבות רבה בעת המחזור החודשי. מחקרים הוכיחו כי דיאטות מסוימות יכולות להקל על כאבי המחזור. נסו לשלב בעת המחזור תזונה צמחונית או דלת שומן, הגבילו את צריכת מוצרי החלב והימנעו מקפאין, סוכר וקמח לבן. גם מגנזיום יכול לסייע בשחרור של כיווצים של השרירים. שלבו מזונות הכוללים מגנזיום כמו: כוסמת, שיבולת שועל, אורז מלא, אפונה ועוד.
צמח המרווה ידוע גם הוא כמקל על ההתכווצויות. מומלץ לחלוט עלי מרווה טריים ולשתות את החליטה חמה או קרה.

תוספי תזונה - מחקרים הוכיחו כי תוספי תזונה מסוימים יכולים להפחית את כאבי המחזור, למשל ויטמין B וויטמין 6 B. חשוב להתייעץ עם רופא המשפחה לפני שאת מתחילה ליטול אותם, כדי לוודא שלא קיימת מניעה בריאותית.

גלולות למניעת הריון - גלולות למניעת הריון מסייעות משמעותית בהפחתת כאבי המחזור. הגלולות מונעות את פעולת הביוץ ולכן הן מפחיתות את ייצור הכימיקלים שגורמים לנו לכאבי מחזור.

 

מכשיר אובה להקלה טבעית בכאבי מחזור

 

אם את לא מעוניינת להכניס כימיקלים מיותרים לגופך, מכשיר אובה (OVA) יכול לעזור מאד. אובה הוא מכשיר קטן ואפקטיבי המסייע בהתמודדות עם כאבי המחזור. הוא מבוסס על טכנולוגיית הTensהמשחררת זרמים חשמליים לגירוי עורי קל שמפחית את הכאב. השימוש במכשיר הוא בטוח לחלוטין בניגוד לנטילת משככי כאבים. מכשיר האובה לא משפיע על פעילות הכבד ולא גורם לתופעות לוואי. 

כאבי מחזור יכולים להיות מאוד חזקים ולפגום לנו בשגרה, אך אתן לא חייבות לסבול מהן לעד. אנו ממליצים לשלב טיפול טבעי ללא כימיקלים. התייעצו עם המומחים בבריאות אונליין המתמחים בשיווק של מגוון רחב של מוצרים רפואיים שנועדו להקל על כאב. המוצרים שלנו סייעו לאלפי אנשים לשפר את מצבם הבריאותי. אנחנו כאן עבורכם לכל שאלה וייעוץ.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש