שיקולים בהחלטה האם להתקין סולם מתקפל לעליית הגג

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 24/2/2021 19:34 ● ערב ערב 3005
העלייה והירידה מעליית הגג שבביתכם או בעסקכם, חייבת להיות בטיחותית ונוחה ככל האפשר, ועם זאת, ישנם שיקולים נוספים בהם יש להתחשב בכל הנוגע לבחירת אמצעי הגישה בו תשתמשו. ראו פירוט בהמשך. סולמות מתקפלים לעליית גג, לא דורשים הכנה מסובכת מלבד תשומת לב שיש לתת לפתח הכניסה לעליית הגג כך שיהיה תואם לסוג הסולם שבחרתם וכן לאופי השימוש בעליית הגג.
שיקולים בהחלטה האם להתקין סולם מתקפל לעליית הגג
תגיות:

 

מהם השיקולים אותם יש לקחת בחשבון בהחלטה האם להתקין סולם מתקפל לעליית גג ?

 

 הבחירה בין התקנת סולם לעליית הגג לבין בניית גרם מדרגות קבוע, הינה בחירה חשובה וגורלית ויש לחשוב עליה היטב. מדרגות קבועות, יכולות להיות עשויות מתכת, עץ, או אבן, בצירוף מעקה תואם. לעומתן, הסולמות לעליית גג עשויים ברובם ברזל מגלוון, אלומיניום או עץ.

מהו גודל החלל מתחת לעליית הגג ?

על מנת שתחליטו האם כדאי להתקין סולם מתקפל לעליית גג או אולי לבנות גרם מדרגות קבוע, חשוב מאד לקחת בחשבון את היקף החלל שמתחת לעליית הגג. אם עליית הגג שלכם, בבית או בעסק, ממוקמת מעל מקום צר כגון מסדרון, מבואה (הול) בין חדרים, חדר קטן, או כל חלל אשר התקנת גרם מדרגות קבוע בו עשויה לגזול ממנו מקום רב ביחס לגודלו, אזי הבחירה המתבקשת תהיה התקנת סולם מתקפל מפני שסולם מעין זה, כאשר הוא במצב מקופל, הינו כמעט ולא נראה, הוא מורכב ברוב המקרים על דלת העץ שבפתח עליית הגג, ומתקפל בנוחות כך שאינו תופס כמעט מקום בחלל שמתחת לעליית הגג ו/או בעליית הגג עצמה.

 מהי תדירות השימוש בעליית הגג שלכם, ומהי מטרת השימוש ?

תדירות השימוש ומטרת השימוש בעליית הגג, הינם גורמים משמעותיים מאד בשיקולים האם לבחור בין התקנת סולם מתקפל או בניית גרם מדרגות קבוע. אם עליית הגג שלכם משמשת בעיקר לאחסון פריטים שאינם בשימוש תדיר, ולכן העלייה והירידה ממנה מתבצעים בתדירות נמוכה, אזי הבחירה המתבקשת תהיה התקנת סולם מתקפל לעליית הגג. אם אתם עולים ויורדים אל/מאת עליית הגג בתדירות גבוהה, למשל אם עליית הגג משמשת למגורים, אזי כדאי להתקין גרם מדרגות קבוע בתנאי שיש מקום מספיק בחלל. אם אין מספיק מקום אזי כדאי להתקין סולם מסיבי עשוי ברזל.

 האם עליית הגג שלכם משמשת לשימוש מסחרי ?

אם אתם בעלי עסק, המאחסנים סחורה של העסק בעליית הגג וגם ניגשים אליה בתדירות גבוהה, אזי אם גודל החלל מאפשר לכם, רצוי ומומלץ לבחור בגרם מדרגות קבוע או סולם מסיבי עשוי ברזל שיהיה עמיד ומתאים יותר לעליה והירידה התדירים מעליית הגג. בכל מקרה, בעת התקנת סולם מתקפל, חשוב להקפיד על בחירת מוצר איכותי ואמין המתאים באופן מלא לסוג השימוש שלכם בעליית הגג.

 

סולם מתקפל לעליית הגג - שאלות נפוצות

 

  1. מהם בעצם סולמות מתקפלים לעליית גג?
    אלה סולמות המהווים פתרון לעלייה לעליית גג ולכל חלל אחר דרך פתח קטן בתקרה או בקיר אנכי. הסולמות מתקפלים כלפי חוץ או כלפי פנים, אינם תופסים מקום רב ונוחים לשימוש.
  2. מהו הסולם המתקפל היציב ביותר לעליית גג?
    ככל שהסולם המתקפל מורכב מפחות חוליות, כך הוא יציב וחזק יותר ולכן מתאים יותר לשימוש אינטנסיבי. הסולמות המתקפלים הנחשבים כיציבים ביותר הם סולמות מסוג שמיניות או אקורדיון.

3.   מה צריך לקחת בחשבון כשרוכשים סולם מתקפל?
קיימים מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת סולם מתקפל, ביניהם: סוג הסולם, האם הוא עשוי מתכת או עץ, מדינת ייצור, רמת ההרכבה, אורך החיים הצפוי ועוד. בראש ובראשונה יש לוודא שהסולם מתאים לצרכים שלשמם הוא נקנה.

4.   מהם שלבי ההתקנה של סולם מתקפל לעליית גג?
ישנם 3 שלבים להתקנת סולם מתקפל:

הנחת הסולם על הרצפה כולל הזרועות התומכות.

התקנת המנעול של הסולם בעזרת ברגים ואומים.

הצמדת הסולם לתקרה וסגירת הזרועות התומכות.

5.  האם ניתנת אחריות על סולמות מתקפלים?
אצלנו ניתנת אחריות של 10 שנים על כל סוגי הסולמות.

6.  מהן המידות של סולמות לעליית הגג הנמכרים אצלנו?
70/70, 70/80, 70/90, 70/100, 70/110, 70/12075/75, 80/80, 85/85, 90/90, 95/95, 100/100, 80/120, 80/100, 60/70, 60/80, 60/90, 60/100, 80/90 80/110  70/75. . לרוב ניתן להזמין גודל רצוי בהתאמה מראש.

7. האם אפשר להחליף שלב בסולם במקרה הצורך?
בהחלט ניתן. השלב מחובר לסולם באמצעות ברגים ולכן ניתן להחליף בקלות במקרה הצורך.

8. כיצד הסולם בא במגע עם הרצפה?
נקודת המגע של הסולם עם הרצפה היא באמצעות ארבעה גלגלים.

 

אודות חברת "עליית גג"

 

עליית גג – פעילים מאז שנת 1963, דור שלישי של מקצוענות ושירות. יבואנית רשמית של חלונות גג VELUX דנמרק.

ייבוא ישיר, אספקה והתקנה של החברות המובילות בעולם לחלונות גג, כיפות תאורה, סקיילייט וסולמות מתקפלים לעליית גג. צוות מקצועי ומלאי גדול המאפשר להתאים את הפתרון הנכון והמקצועי ביותר עבור לקוחותינו באופן מיידי. התקנות מהירות בכל רחבי הארץ.
בואו לבקר אותנו ולהתייעץ באחד מאולמות התצוגה. יש לתאם פגישה מראש. ניתן להיפגש גם מעבר לשעות הפעילות הרשמיות.

http://www.aliat-gag.co.il


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש