תוצרת ישראלית – למה כדאי לכולנו להעדיף אותה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 1/3/2021 08:38 ● ערב ערב 3006
לאורך השנים אנו שומעים לא פעם על החשיבות של קניית תוצרת ישראלית, ופרסומים שונים מנסים לעודד אותנו לכך ולעורר בנו את הגאווה הלאומית. ואולם, קניית התוצרת המקומית של חקלאים, מפעלים ועסקים שונים אינה רק עניין של גאווה. מדובר בפעולה שבסופה כולנו מרוויחים – גם מבחינה כלכלית, גם מבחינה חברתית וגם מבחינה סביבתית.
תוצרת ישראלית – למה כדאי לכולנו להעדיף אותה?
תגיות:

 

תוצרת ישראלית מול ייבוא

 

כמו כל מדינה, גם בישראל פועלים מאות אלפי יצרנים בתחומים השונים – חקלאות, טקסטיל, פלסטיקה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ריהוט ועוד הרשימה ארוכה מאוד. יצרנים אלו מתפרשים על כל פני הארץ, החל בקרית שמונה שבצפון, דרך עמק יזרעאל, הבקעה, יישובי השפלה כמו מושב לכיש, יישובי הערבה ועד לאילת. בכל שנה תוצרת זו מתחדשת ומפתחת מבחינת מוצרים וחומרי גלם, שיטות ייצור ופטנטים, וטוב שכך. מצד שני, לכל אורך השנים גם מתבצע ייבוא לישראל על ידי יבואנים מקומיים, וזה בסדר גמור, כי אנו הצרכנים מרוויחים מהתחרות וחוסכים. כמו כן, עם התפתחותה של רשת האינטרנט והצריכה המקוונת, במקרים רבים כבר איננו תלויים ביבואנים מקומיים ומזמינים שלל מוצרים דרך אתרים כמו אמזון ואיביי. יחד עם זאת, חשוב לדעת שקנייה של תוצרת ישראלית תורמת בדרכים רבות יותר מחיסכון לכיס הפרטי, ובסופו של דבר היתרונות מתגלגלים גם אליכם.

 

אז מדוע כדאי לקנות תוצרת מקומית

 

בראש ובראשונה, חשוב לזכור שכאשר אתם קונים תוצרת ישראלית אתם מזרימים כסף למשק שלנו, ולא למשק של מדינה אחרת. הכסף הזה נכנס אל היצרן ומאפשר לו להשקיע בהיבטים שונים של העסק, בין אם הוא חקלאי, תעשייתי או אחר. כך לדוגמא, היצרן המקומי עשוי להשקיע בפיתוחים חדשים, בציוד טוב יותר, בהכשרות של כוח אדם יותר מיומן וכן הלאה, מה שמשפר את השירות והמוצרים הניתנים לנו הצרכנים. כמובן שקנייה של תוצרת מקומית גם מגבירה את הביקוש, ומכיוון שהיצרן צריך לעמוד בו עליו להעסיק עובדים חדשים. במילים אחרות, קנייה מקומית מגדילה את מספר המועסקים במשק על כל המשתמע מכך מבחינת בריאות הכלכלה שלנו. היא גם מכניסה לכיס של המדינה עוד סכומים נכבדים המגיעים ממיסים, והסכומים הללו מתגלגלים אל השירותים השונים הניתנים לאזרח.

אם לא די בכך, כל עסק מקומי אינו פועל בחלל הריק אלא מול ספקים, חברות משלוחים, מפעלי אריזה ועוד הרשימה ארוכה, ולפיכך הגברת הביקוש המקומי למוצר מסוים פותחת מעגלים יותר גדולים של עבודה וכספים למגוון עסקים העובדים בשיתוף פעולה, והרווחה במדינה משתפרת. ולסיום, גם הסביבה מרוויחה לא מעט מקניית תוצרת מקומית, עקב הזיהום הסביבתי הגדול בהרבה של הבאת מוצר ממדינה רחוקה על הגלובוס, לעומת שינועו הקצר והמהיר על פני כמה עשרות או מאות קילומטרים בתוך הארץ.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש