זריקת אנרגיה: שילוב טקסטיל בעיצוב הבית

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 21/1/2022 15:05 ● ערב ערב 3052
פעמים רבות גם לאחר שכבר ריהטנו את הבית ואבזרנו כל חדר בו בכל מה שצריך, עדיין יש תחושה שמשהו חסר. אם הבית כבר מרוהט ומאובזר, כנראה מדובר בדברים קטנים, כאלה שיתנו טאץ' נוסף, יכניסו ייחודיות ואווירה נעימה יותר. טקסטיל לסוגיו הוא בדיוק אותם דברים קטנים שיכולים לעשות את השינוי ולהפוך את החלל למקום ביתי, חמים ומשרה תחושת ביטחון. איך משלבים טקסטיל בעיצוב הבית? למה לשים לב?
זריקת אנרגיה: שילוב טקסטיל בעיצוב הבית
תגיות:

  • שימוש במגוון טקסטורות: ישנם סוגים שונים של בדים: חלקים ומחוספסים, ארוגים בצפיפות משתנה, עבים או דקים יותר, קלילים או חורפיים וחמימים. האפשרויות בטקסטורות הן בלתי נגמרות וכל טקסטורה מכניסה עוד עניין וייחודיות. במיוחד אם זהו חלל גדול יחסית כמו סלון, עשו שימוש בכמה מוצרי טקסטיל בעלי טקסטורות שונות. הדבר יכניס עניין וימלא את החלל מבלי להעמיס עליו מדי.
  • עיצוב בשיטת השכבות: כדי לא ליצור עומס רב מדי בעיניים וכדי שכל הבדים בחדר ישתלבו היטב גם ביניהם וגם עם שאר העיצוב, כדאי לעבוד בשיטת השכבות. מוצרי טקסטיל גדולים התופסים מקום רב כמו שטיח למשל, כדאי שיהיו בהירים ולא עם דוגמה עמוסה מדי. כך גם וילונות או ריפוד הספה. החלק הנועז יותר יכול לבוא בדברים קטנים כמו כריות נוי עם הדפסים כיפיים או שילוב כריות נוי חלקות אך בצבעים שונים. גם כורסה יכולה להיות עם ריפוד נועז. כך העיצוב יהיה מאוזן: לא עמוס מדי אך עדיין מלא עניין.
  • אל תשכחו את הפונקציונליות: לבדים יש אמנם תפקיד עיצובי אך הם צריכים להיות נוחים ושלא יכבידו עליכם. אתם לא צריכים עוד עבודות בית בתוך אלה שגם כך אינן נגמרות... לכן, בחרו בדים שקל לנקות ושניתן לכבס במכונה. אם אלה כריות, עדיף לבחור כאלה שניתן להסיר את הכיסוי שלהן ולכבס. לריפוד הספות בחרו בד בצבע שלא יהיה בהיר מדי כי הספות נוטות להתלכלך, במיוחד אם יש ילדים קטנים.
  • וילונות לכל המטרות: וילונות, במיוחד רכים ונשפכים מכניסים אוירה רומנטית, רכה וחמימה. ישנם סוגים רבים של וילונות, העשויים מבדים שונים. ישנם וילונות שקופים למחצה שיוצרים מעט הצללה. אם זהו חדר שינה, ניתן לשלב בין וילונות שקופים לאטומים וכך ליצור החשכה מוחלטת. מומלץ שאורך הווילון יהיה תואם לגודל החדר. אם זהו חדר קטן, וילון קצר המגיע עד מעט מתחת לחלון ישתלב טוב יותר. בחלל גדול ניתן גם וילונות ארוכים המגיעים לרצפה. ישנם גם וילונות בסגנון מודרני: וילון רומאי, גלילה או זברה.
  • כריות לכל חדר: כאמור, כריות נוי הן דרך נהדרת לזרוק כתמי צבע לחלל מונוכרומטי המעוצב בסגנון נקי מאוד וזאת מבלי לפגוע בעיצוב אלא רק לאזן אותו מעט. כריות מומלץ לשים בכל חדר כי הבדים, הדוגמאות והצבעים שלהן הם אינסופיים כך שלכל חדר אפשר למצוא את הכריות המתאימות. בחדר ילדים אפשר לשלב כריות עם הדפסים המדברים לילדים והן גם יכולות להיות מבד דמוי פרווה שאפשר, ממש כמו בובה, לחבק. אפשר גם להדפיס תמונה של הילד על הכרית. לחדר עבודה אפשר כריות מסוגננות ומעוצבות בגוונים התואמים את הפריטים בחדר. כך גם בחדר השינה.

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש