אילו גורמים כדאי לקחת בחשבון בבחירת קרן פנסיה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/5/2022 09:31 ● ערב ערב 3067
כולנו כבר מבינים שגובה קצבת הפנסיה ואיכות החיים בעתיד נקבעת על סמך בחירה בקרן הפנסיה המתאימה ביותר, ולכן מדובר במשימה שכדאי להקדיש לה זמן ותשומת לב. ריכזנו עבורכם 3 שיקולים מרכזיים שכדאי לקחת בחשבון כדי לעשות את הבחירה הנכונה
אילו גורמים כדאי לקחת בחשבון בבחירת קרן פנסיה?
תגיות:

 

איך לבחור קרן פנסיה נכון?

 

  1. השוו תשואות – אם אתם מתלבטים איזו קרן פנסיה הכי טובה בשבילכם, אחד הדברים הבסיסיים ביותר שעליכם לעשות הוא להשוות את התשואות של קרנות הפנסיה. יש לציין שאף אחד לא באמת יודע לנבא מה יהיו תשואות הקרנות בעתיד, אך אפשר לקבל אומדן מסוים אודות אופן ההתנהלות של הגוף המנהל את הכספים, לפי ממוצע התשואות שהשיג בשנים האחרונות. כדי לנטרל גורמים שיכולים להשפיע על התשואות כלפי מעלה ומטה, מומלץ להשוות ביניהן בפרספקטיבה של 3 שנים לאחור במינימום, ורצוי עוד יותר של 5 שנים לאחור. כיום קל להשוות בין הקרנות באמצעות אתר ממשלתי שנקרא פנסיה נט. ככל שהתשואה המצופה תהיה גבוהה יותר, כך יהיה לכם יותר כסף בעתיד. שימו לב שאתם משווים קרנות במסלולים זהים מבחינת רמת הסיכון-סיכוי המתאימה לכם.
  2.  השוו את דמי הניהול – דמי הניהול משחקים תפקיד מאוד חשוב בבחירת קרן פנסיה, כיוון שככל שתשלמו דמי ניהול גבוהים יותר, כך הקצבה שלכם תקטן. חשוב לדעת שלפי חוק ניתן לגבות עד 6% מכל הפקדה חודשית ועד 0.5% מסכום הצבירה שבקרן שלכם. עם זאת, הלכה למעשה, ממוצע דמי הניהול הוא בערך 2.3% על כל הפקדה, ובערך 0.25% מסכום הצבירה. כמו כן זכרו שאחת לכמה שנים משרד האוצר מקיים מכרז שבמסגרתו נבחרות 4 קרנות פנסיה ברירת מחדל, שיתרונן הגדול הוא בכך שהן מציעות את דמי הניהול הנמוכים ביותר מבין קרנות הפנסיה. נכון לשנת 2022 הגופים הנבחרים הם: אלטשולר שחם ומיטב דש הוותיקים ומור השקעות ואינפיניטי החדשים. כל קרנות ברירת המחדל מציעות את אותם דמי ניהול: 1% מההפקדות החודשיות ו- 0.22% מסכום הצבירה.
  3. השוו את מדד שארפ – מדד שארפ הוא מדד שלא הרבה מכירים, למרות שהוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בעת השוואת קרנות פנסיה. מדובר למעשה בנתון שמספק לנו מידע חשוב מאוד: מהו היחס בין הסיכוי לתשואה לבין רמת הסיכון. ככל שהתוצאה גבוהה יותר, כך זה יותר טוב למשקיעים. פירוש הדבר שהגוף המנהל הצליח להניב את התשואה בסיכון נמוך יותר. למה זה חשוב? קודם כל כי מן הסתם נעדיף כמה שפחות לסכן את הכסף שלנו ושנית, אם אנחנו מתלבטים בין שתי קרנות בעלות תשואה דומה, אך לאחת מהן יש תוצאה טובה יותר במדד שארפ, היא עדיפה, כי היא פחות מושפעת מהתנודתיות של שוק ההון.

 

 

הבחירה היא בסופו של דבר שכם אך ורק שלכם!

 

כדאי לדעת שמלבד הגורמים שכבר הזכרנו, ישנם עוד גורמים שכדאי לקחת בחשבון, כגון האיזון האקטוארי של הקרנות, ציון רמת השירות של כל גוף מנהל לפי רשות שוק ההון ועוד. עבור האדם הממוצע מדובר בפרמטרים רבים שצריך לחקור ולשקלל, והמשימה הזו עלולה לגבות ממנו לא מעט זמן אנרגיה. בחירה זו חשובה כי כאמור היא זו שקובעת איך ייראה עתידכם.

רוצים לעשות את הבחירה הנכונה עבורכם? הכי טוב שתפנו אל אחד מסוכני הביטוח הפנסיוניים של פתרונות עדיפים – סוכנות לביטוח. אנו מתמחים בעולם הביטוח הפנסיוני כבר עשרות שנים ומלווים במקצועיות אינספור לקוחות מרוצים מול חברות הביטוח המובילות. בקרו באתר עדיפים וצרו איתנו קשר כדי להבטיח את עתידכם ואת עתיד יקירכם.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש