סיפור גבורה אחד - מפעל חיים שלם: הכירו את הרקע להקמתה של עמותת אחינועם בראשות איל, רפי ומשה אדרעי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/10/2022 06:32 ● ערב ערב 3090
סיפור גבורתו של רפי אדרעי התרחש לפני עשרות שנים, אולם נשאר חקוק עמוק בליבם של בני משפחתו. עמותת אחינועם אשר הוקמה בשנת 2018 הוקמה בין היתר על רקע סיפור הגבורה המשפחתי, וזאת לאחר שרפי אדרעי ז"ל השתתף בלחימה עזה ואף לקח חלק בפעולות שנועדו להגן על היישוב היהודי בצפת ועל עם ישראל. מה חשוב לדעת על אודות הסיפור הזה שהפך למפעל חיים שלם? להלן כל הפרטים.
סיפור גבורה אחד - מפעל חיים שלם: הכירו את הרקע להקמתה של עמותת אחינועם בראשות איל, רפי ומשה אדרעי
תגיות:

 

רפי אדרעי – סיפור גבורה של חייל אמיץ

 

רפי אדרעי ז"ל נולד וגדל בעיר צפת, ומגיל צעיר השתלב במרקם העירוני במסגרת היותו מדריך בתנועת הנוער העובד והלומד. רפי אדרעי ז"ל היה דמות בולטת מאוד, ועדות לכך אפשר למצוא בסיפור הגבורה שלו שהתרחש בעת עזיבת השלטון הבריטי. רגע לאחר שהם עזבו את העיר והחלו פרעות מצד הערבים, החליט אדרעי לעבור מבית לבית ולחפש אחר דגל ישראל. לבסוף, לאחר שמצא דגל מאולתר, הוא עלה על גג מלון בזמן שאש חייה מסכנת את חייו כדי לנופף בו. הציונות שלו והרצון שלו לסייע ליישוב היהודי בצפת רוממה מאוד את רוחם של התושבים. עם גיוסו לצה"ל השתלב אדרעי בתפקידי לחימה ואף התמחה בסליקת נשק, כאשר לקח חלק פעיל בהגנה על העיר צפת עם פרוץ מלחמת יום העצמאות.

 

כמי שראה בשירות הצבאי כשליחות, אין ספק כי סיפור הגבורה שלו מתבטא לא רק בנחישות אלא גם בהחלטה להצטרף לכוחות ולעזוב את העיר צפת. הוא מצא את מותו בגיל 24 בלבד לאחר שקליע חדר לעורפו בזמן קרבות אל מול האויב המצרי, ונקבר לבקשת בני המשפחה בעיר ראש העין. סיפור הגבורה שלו המשיך להנחות את בני משפחתו גם שנים רבות לאחר מותו, וזאת אפשר לראות בהקמתה של עמותת אחינועם הפועלת לטובת צמצום פערים בחברה הישראלית וקידום שווין הזדמנויות, כחלק מסיפור משפחתי נוגע ללב ומרגש מאוד.

 

עמותת אחינועם – פועלים למען שווין הזדמנויות

 

את עמותת אחינועם הקימו האחים משה, איל ורפי אדרעי, שנקרא על שם דודו, מתוך חובה מוסרית וערכית לצמצום הפערים בחברה הישראלית. משפחת אדרעי תורמת רבות לקידום המטרות של העמותה, וזאת על ידי פיתוח פרויקטים כמו למשל חלוקה של מחשבים עבור צעירים וצעירות שידם אינה משגת. עם פרוץ מגפת הקורונה החליטו בני המשפחה לצאת במבצע לגיוס של מחשבים מחודשים או חדשים, שנחל הצלחה מסחררת וחלקו בו מעל ל-25,000 מחשבים בכל רחבי הארץ ותוך שימת דגש על אזור הפריפריה. ברבות השנים קידמו בעמותה שורה של תוכניות נוספות כמו למשל תוכנית ליווי אישית המיועדת עבור נערים בסיכון; קידום של בני נוער מהעדה האתיופית באמצעות השתלבותם בתפקידים בכירים בצבא; לצד שיפוץ מבנים בעיר צפת בה נולדו וגדלו.

 

לסיכום

 

עמותת אחינועם פועלת זה שנים רבות לטובת יצירה של שינוי חיובי בחברה הישראלית. סיפור הגבורה של דוד המשפחה, רפי אדרעי ז"ל, ממשיך ללוות אותם גם שנים רבות לאחר מותו, כפי שאפשר לראות בעשייה שהפכה למפעל חיים משפחתי. לקבלת מידע נוסף על אודות פעילות החברה, תוכלו להיכנס לאתר הרשמי של עמותת אחינועם.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת