האלימות ברשת עוברת לקדמת הבמה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 2/12/2022 09:00 ● ערב ערב 3096
לראשונה בישראל, עברה האלימות ברשת לקדמת הבמה במסגרת פסטיבל ''טרו סטורי'', שיזם והפיק תיאטרון אלעד. למשך חמישה ימים (24-28.11.22) הפך הטרמינל הישן של אילת לבמה אינטראקטיבית חדשנית, שהעלתה את נושא האלימות ברשת על סדר היום הציבורי. מאות תושבים ואורחים פקדו את הפסטיבל, שהציג מופעי בכורה של הפקות מקור, הצגות אורחות, מופעים למבוגרים ובני נוער, פאנל בנושא שיימינג ואלימות ברשת ועוד.
האלימות ברשת עוברת לקדמת הבמה
פסטיבל טרו סטורי - הילד איתמר גינו שסבל מחרם ביחד עם ראש העירייה
תגיות:

פסטיבל "טרו סטורי", פסטיבל אלימות ברשת בהפקתו ובניהולו האומנותי של תיאטרון אלעד של אילת -אילות, נגע ברגישות ובנחישות מופתית באחד הנושאים הנפיצים ביותר בחיים של כולנו. במבואה של הטרמינל הוצגה תערוכת "המצב האנושי" של הצייר אורי רז ז"ל, שכללה 14 ציורי ענק באמצעותם ביקש האמן להתריע מפני הכיוון המסוכן שנראה כי החברה האנושית הולכת בו: עולם ממוחשב ומרושת הגורם להגברת הדיכוי, האלימות, הצביעות והאדישות האנושית. נגד אלה זעק  אורי ותקופה קצרה אחרי שסיים את הציור האחרון הוא לא עמד יותר בחיי הסבל שחי, ושם להם קץ. לצד אורחי הפסטיבל שסיירו בתערוכה, ארח הפסטיבל 250 בני נוער מאילת ואילות שעברו בתערוכה, ביניהם גם תלמידי מגמת האומנות באילת.

 

פסטיבל טרו סטורי - שחקני תאטרון אלעד בהצגה אנפרנד

 

במהלך הפסטיבל הוצגו כאמור מופעי בכורה של הפקות מקור כמו "אנפרנד" בבימויה של דפנה זילברג ובביצוע של שחקני תיאטרון "אלעד". ההצגה מתבססת כולה על טקסטים מהפייסבוק, תגובות, השתייכות לקבוצות ובעיקר על ההבדל בין הקהילתיות הווירטואלית לבין הבדידות הגוברת במציאות. עוד בין ההפקות שעלו: ״במוקד״ - מופע של ד"ר ליאור זלמנסון ומיה מגנט, חוויה תיאטרלית בהשתתפות הקהל, במהלכה הוזמנו הצופים להיות עובדים זמניים ב"מוקד" ו"לטפל" במקרי שיימינג ברשת. "נראתה לאחרונה"- בבימויה של מור פרנק, הצגת נוער אורחת של תיאטרון אורנה פורת העוסקת בשאלת האחריות על פעולות בריונות ברשת. סרטון שתפס תאוצה, הופץ בקבוצות ווטסאפ והוביל את קורבן הבריונות ברשת לניסיון התאבדות. ״בואו נדבר על זה״ - תיאטרון אלעד, מופע אימפרוביזציה הנוגע בחוויה האישית של הקהל ומזמין אותו לספר סיפורים אישיים על פגיעות והטרדות בעולם הדיגיטלי. לצד ההצגות התקיים רב שיח בנושא שיימינג ואלימות ברשת - ״איפה עובר הגבול?״ בו השתתפו איתמר ג'ינו ואמו אילנית, מסיירת החרם של ״הצינור״ שסיפרו את סיפורם האישי על ילד שהוחרם וסבל מאלימות בגלל משקלו ועל ההתמודדות של המשפחה.

 

פסטיבל טרו סטורי - תערוכה

 

במהלך הסופ"ש פקדו את הפסטיבל תושבים רבים, ביניהם ראש עיריית אילת – אלי לנקרי, סגן שרת החינוך לשעבר – מאיר יצחק הלוי שיזם, תמך ועודד את קיום הפסטיבל, גורמי חינוך וטיפול, תלמידים ובני נוער, המנהיגות החינוכית באילת ועוד. הפסטיבל התקיים בחסות עיריית אילת, המועצה האזורית חבל אילות, החברה הכלכלית לאילת, משרד התרבות והספורט, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, קיבוץ אילות, קרן נס ומפעל הפיס.

 

פסטיבל טרו סטורי - שחקני תאטרון אלעד בהצגה אנפרנד

 

תיאטרון אלעד, הוא מן התיאטראות פורצי הדרך בנוף התרבות העכשווי בישראל. הוא נוסד לפני 9 שנים לזכרו של רס"ל אלעד דן שנפל במלחמת לבנון השניה. התיאטרון מורכב משחקנים ויוצרים יוצאי הבימה, החאן והקאמרי, שעזבו קריירות מצליחות במרכז הארץ ועברו עם משפחותיהם לאילת -אילות במטרה להפוך את הקצה הדרומי של ישראל  למרכז יצירה פורצת דרך. חבל ארץ המרוחק מהווה בעבורם קרקע פורייה לבחינת גבולות המדיום ולפיתוח שפות אומנותיות חדשות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת