העיר אילת שומרת על מקומה בצמרת הגיוס הקרבי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 2/6/2023 06:07 ● ערב ערב 3122
העיר אילת שומרת על דירוג גבוה בנתוני הגיוס לצה''ל וממוקמת במקום השישי בארץ (ערים בינוניות) בגיוס גברים לקרבי ובמקום העשירי בגיוס נשים כללי. 77% מבנות אילת מתגייסות לצבא, מרביתן (76.6%) לגיוס משמעותי. 15% מהן בתפקידי לחימה וכ – 5% בתפקידי קצונה. בקרב גברים ממוקמת אילת במקום השישי בגיוס גברים לקרבי (מיצוי לחימה), 51% מבני אילת משרתים בתפקידי לחימה.
העיר אילת שומרת על מקומה בצמרת הגיוס הקרבי
תגיות:

מנתוני צה"ל המתייחסים לגיוס בני ובנות אילת בשנת 2019 שומרת כאמור אילת על דירוג גבוה בגיוס נשים וגברים. רס"ן (במיל') ג'וליה אינדיק המנהלת את המרכז העירוני "אילת מתגייסת" מציינת בסיפוק, כי הנתונים של השנים האחרונות מלמדים על איכותם של בני ובנות אילת הבוחרים באופן מכריע בגיוס איכותי ומשמעותי. בשנה שעברה דורגה אילת במקום הראשון בגיוס גברים לקרבי עם 55.3% לעומת 55.1% השנה ושומרת כאמור על מעמדה עם דירוג שנה שניה בעשירייה הראשונה. גם בגיוס בנות שמרה אילת על מקומה בעשירייה הראשונה. עם 77% לעומת 76.2% בשנה שעברה.

הדירוג הגבוה מתאפשר הודות לפעולות רבות שמבצעת העירייה בהובלת מינהל שח"ק בעירייה ובשיתוף מנהלי/ות בתי הספר לטובת עידוד לגיוס משמעותי בקרב בני ובנות אילת. לצד פעולות המתבצעות כבר שנים ארוכות ביניהן פעילות הכנה לצה"ל בבתי הספר, מפגשי הסברה כולל סדנאות משרד הביטחון לתלמידים ולהורים, שיתופי פעולה עם בסיסי האזור ופעילות עמותת "אחריי", מתבצעות פעילויות נוספות המסייעות בהכנת המלש"בים (מועמדים לשירות ביטחוני) לצה"ל, ביניהן שבוע הכנה לצה"ל בשיתוף לשכת הגיוס שמגיעה במיוחד לאילת, יום הכנה לש"ש ומכינות, יום בעקבות לוחמים, הכנה ליום סיירות, הכנה ליום המאה, סימולציות הכנה לצו ראשון, כנס חשיפה לעתודה, קרבי על הבר ועוד. בנוסף באילת, מתבצע צו אחוד במסגרתו נוסעים במאורגן לצו ראשון וחלק מהמתגייסים, מתגייסים קרוב לבית בבית החייל. לצד אלה מפעילה העירייה באמצעות מינהל שח"ק את המרכז העירוני "אילת מתגייסת", שהוקם לפני ארבע שנים ופועל בשיתוף צה"ל ומשרד הביטחון. במרכז ניתנים שירותי ייעוץ, ליווי, תמיכה וטיפול באופן פרטני או קבוצתי למלש"בים (מועמדים לשירות ביטחוני) ולחיילים במהלך השירות הצבאי. לצד הפעולות לעידוד גיוס לשירות משמעותי, מושם השנה דגש גם על חיזוק החוסן למניעת נשר.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש