המדריך הפשוט לחומרי בניין

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/7/2023 21:59 ● ערב ערב 3129
מתכננים שיפוץ בבית או תיקון בבית ואתם לא בטוחים באילו חומרים להשתמש? כיום תוכלו למצוא היצע רחב ומרשים של חומרים לבנייה בהם תוכלו להיעזר כדי להשיג את המטרה הרצויה. אבל, עבור מי שאינו בקיא בתחום ההיצע הרחב הזה עשוי להיות מעט מבלבל. בדיוק בגלל זה החלטנו להכין לכם מדריך פשוט שיעזור לכם להכיר את סוגי חומרי הבנייה השונים אחת ולתמיד.
המדריך הפשוט לחומרי בניין
תגיות:

 

גבס

 

אחד מחומרי הבניין הנפוצים ביותר בהם עושים שימוש בפרויקטים של בנייה ושיפוץ הוא הגבס. לגבס יכולים להיות מגוון שימושים נהדרים ומדובר בחומר מאוד גמיש אותו ניתן להתאים כמעט לכל אזור. חשוב לדעת כי הגבס בפני עצמו אינו חזק מספיק כדי להעניק תמיכה לעצמים כבדים יותר, אך הוא מצוין לגימורים חלקים. באמצעות חומר זה ניתן גם לסתום חורים או סדקים כדי ליצור מראה חלק של קירות בטרם צביעה לדוגמה. ישנם לוחות גבס באמצעות ניתן לבצע חלוקה של חללים וישנו גבס המגיע בצורת אבקה אותו יש לערבב עם מים ליצירת עיסה גמישה בה ניתן להשתמש בהתאם לצורך.

 

דבק

 

ישנם חומרי בניין כמו דבק למשל המאפשר הצמדה של אלמנטים מסוימים למשטחים שונים. ישנם סוגים רבים ומגוונים של דבק המותאמים לסוגי שימושים שונים. לדוגמה, תוכלו להשתמש בדבר לאריחים כדי להדביק ביציבות אריחי קרמיקה או פסיפס לקירות. חשוב לשים לב כי ישנם דבקים המתאימים לשימוש חיצוני או פנימי בלבד, וישנם כאלה המתאימים לשני השימושים.

 

ישנם גם דבקים המותאמים להדבקה של עצמים גדולים יותר כמו לוחות גבס למשל. ישנם גם דבקים המספקים את האפשרות לא רק להדביק עצמים זה לזה, אלא גם לבצע איטום. חשוב להתאים את סוג הדבק לאופן השימוש ולעצמים עליהם הוא עתיד להיות מיושם, כדי להבטיח יציבות ועמידות לאורך זמן.

 

טייח

 

הטיח הוא חומר בניין מאוד מגוון, בו ניתן לעשות שימוש במגוון אופנים. זהו חומר בסיסי ביותר בו נעשה שימוש בתעשיית הבנייה מזה שנים רבות ולכן חשוב להכיר אותו ואת היתרונות שהוא מביא. ישנם סוגים שונים של טייחים, כאשר חלקם מתאימים לשימוש פנימי וחלקם מתאימים לשימוש חיצוני. ישנם גם כאלה המתאימים לשימוש פנימי וחיצוני כאחד.

 

הטייח למעשה מורכב משילוב של סיד וצמנט עם חול. חומר זה משמש גם ליצירת איטום וגם לשם גימור. ישנו אפילו טייח תרמי המסייע בבידוד של מבנים מקור ומחום.

 

לטייח ישנם מספר יתרונות נהדרים. ראשית מדובר בחומר מאוד עמיד שאינו מועד לנזקים. כמו כן, חומר זה יכול גם לסייע בבידוד מפני רעש, כדי למנוע חדירה של רעשים מבחוץ לחלל. כמו כן, בשל מגוון סוגי הטייחים השונים הקיימים, תוכלו בקלות למצוא את הסוג המושלם עבור השימוש הנחוץ לכם. כמו כן, ניתן להשתמש בו גם באופן דקורטיבי, לדוגמה ליצירת דוגמת שפריץ על הקירות, דוגמה ייחודית אשר הייתה פופולרית במיוחד בעבר לגימור של חלקם החיצוני של בניינים.

 

מלט

 

בדומה לטייח, גם המלט הוא חומר בנייה בו בני אדם עושים שימוש מזה שנים רבות. חומר זה מציע גם הוא מגוון שימושים, כמו מילוי רווחים בין אלמנטים שונים או ככיסוי של קירות או תקרות. לא פעם עושים שימוש במלט גם כחומר מקשר בתהליך של ייצור בטון ומלטים מסוגים אחרים.

 

אפשרות נוספת לעשות שימוש במלט היא ליצירת אלמנטים ארכיטקטוניים. כאשר המלט מתקשה הוא נעשה יציב ביותר, לכן ניתן ליצור באמצעותו אלמנטים ייחודיים אשר יישארו איתנים לאורך זמן. אם כן, אין זה מפתיע שחומר זה הוא עדיין חלק בלתי נפרד מעולם הבנייה.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש