יניב חנו: ''חלה ירידה בתמיכות העירייה בעמותות רבות זוהי עוולה שחייבים לתקן!''

מאת: רותם נועם ● 28/9/2023 13:53 ● ערב ערב 3139
יניב חנו הוא אחת הדמויות הוותיקות והחשובות בציבוריות האילתית ● בעשור האחרון הוא משמש דוגמה ומופת לאיש ציבור שמשרת את כלל הציבור, ומהווה גשר אנושי בין אוכלוסיות דתיות מסורתיות וחילוניות באילת ● את שמו כלוחם צדק ומינהל תקין הוא הרוויח ביושר, כאשר שימש בשנים האחרונות כיו''ר האופוזיציה וכיו''ר וועדת ביקורת בעירייה, שני תפקידים בהם הוביל שורה של מאבקים ששרתו את הציבור כולו ● בין היתר, עמד בראש וועדת נגישות בעירייה והיה חבר המועצה היחידי שהתנגד לעבודות בחופי הים ● לקראת הקדנציה הקרובה הוא מבטיח להמשיך ולטפל בנושא תבחיני חלוקת כספי התמיכות לעמותות, אותם יש לדעתו לתקן מהשורש ● ומציב את קידום תחום החינוך בעיר בראש סדר עדיפויותיו ● לסיום הוא חושף את חברי רשימת ש''ס למועצת העירייה שיסייעו בידו בקדנציה הקרובה
יניב חנו: ''חלה ירידה בתמיכות  העירייה בעמותות רבות  זוהי עוולה שחייבים לתקן!''

אתה מוותיקי ובכירי ש"ס בציבוריות האילתית ונראה כי המנדט שלך מובטח ואולם על מנת להביא את המנדט השני ואולי גם השלישי, עליכם לצאת מגבולות הקהל הביתי
אני רואה את עצמי כמי שמשרת במועצת העירייה את כלל הציבור באילת כבר כעשור, בהתנדבות מלאה, ומתוך אמונה ותחושת שליחות. אני למשל הקמתי את וועדת הנגישות בעירייה, במסגרתה יצרנו מציאות המשפרת את הנגישות עבור אנשים עם מוגבלות. זו דוגמה לעשייה חוצת מגזרים שהיא לטובת כלל הציבור,  ללא הבדלי דת, גזע ומין. אני פועל כך וזו דרכי מאז ומעולם וכולי תקווה שאקבל את אמון הציבור ואת הזכות להמשיך ולשרתו קדנציה נוספת. 

אתה מוכר כאופוזיציה לוחמת ושימשת כיו"ר וועדת ביקורת בעירייה, ובכובעך זה אף רשמת ניצחונות ועם זאת בחצי השנה האחרונה קולך נדם, האם אפשר לסמוך על כך שקולך הביקורתי והעצמאי יישמע גם בקדנציה הקרובה?
כיו"ר האופוזיציה, מילאתי את תפקידי בנאמנות וללא פשרות, בכל מקום בו ראיתי עוולות ואי סדרים נלחמתי למען התושבים ללא מורא. כמו כן, הייתי היחידי מבין חברי המועצה שהתנגד נחרצות ליציקות הבטון בחופי אילת, כמו שאתה מבין מניסיונך, המבחן האמתי והגדול מכולם הוא מועד הבחירות ובזה אני וחברי רשימת ש"ס באילת, משקיעים את מירב מרצנו ביחד עם פעילים רבים שתומכים בדרך התנועה.

 

יניב חנו בסיור חופים עם הצוות של שר הפנים משה ארבל

 

היית חבר המועצה היחידי שהתנגד בהצבעה המפורסמת במועצת העירייה בה אושרו העבודות השנויות במחלוקת בחופי העיר (יהודה מורדי היה מנוע), בהמשך הצטרפו לדעתך חלק מחברי המועצה שהצביעו בעד העבודות, כיצד היית הראשון לזהות את האירוע, ומה בדעתך לעשות בכל הנוגע להמשך פיתוח העבודות בחופים הדרומיים, לאחר שתבחר?
בעניין החופים ובכלל, למדתי לזהות בשנות כהונתי, שכשראש העירייה מביא לשולחן המועצה נושאים אקוטיים ומורכבים, ומנסה להעבירם בחטף וללא דיון מעמיק, נדלקת אצלי מיד נורה אדומה, ומשום כך, אני תמיד לומד את החומר לעומקו, מתייעץ עם גורמי המקצוע הקשורים בו ומגבש את דרכי, כפועל יוצא מזה, נושאים בהם סברתי כי טובת הציבור יוצאת נשכרת מהם, להם מעולם לא התנגדתי, אופוזיציה חייבת להיות קודם כל אחראית לציבור.

לאחרונה יצאו כתבות ב'ערב ערב' ובהן עולה זעקת הציבור הדתי באילת, שנמנעת ממנו תרבות תורנית, ובמיוחד אירועי זמר ומופעים בהפרדה מגדרית, האם אתה שותף לביקורת וכיצד נכון לפעול בנושא בקדנציה הבאה?
בהחלט יש מקום נרחב ליצירת תרבות זמר, הרצאות, הופעות והצגות שאותם יש לקדם לטובת הציבור הדתי מסורתי, כמו גם לציבורים נוספים, כל ציבור ומנהגיו ואיני רואה טעם או מוסר בקביעת מנהגים לציבורים שאיני משתייך אליהם, אלא מאמין במתן כבוד ובמה לכלל הזרמים בעיר.

נושא כאוב אחר שמפלג את הקהילה הדתית באילת נוגע לחינוך הדתי החסר בזרמים מסוימים. מוכר המאבק של חלק מהורי חב"ד בסוגיה וכן המאבק שניהל אחיך, הרב יואב חנו, עוד ב-2019, כנגד החלטת העירייה שלאר לפתוח בית ספר חרדי תיכוני עבור בוגרי עמותת אור החיים באילת, היכן עומדים הדברים כיום, וכיצד בדעתך לקדמם בקדנציה הבאה?
אכן, נושא החינוך הוא פצע מדמם בקהילות אילת, בעבורי, כל הילדים והילדות שווים ושוות ולכולם מגיעה המסגרת החינוכית הראויה להם, כולל כולם. 

 

היה חבר המועצה היחיד שהתנגד לעבודות השיפוץ בחופי העיר

 

האם חסרים כיום מבנים נוספים לחינוך הדתי באילת ואילו הדגשים יש לתת בתחום שעדיין מצויים בחסר?
אכן יש מחסור במבני חינוך וקהילה גם לציבור הדתי וגם לילדים עם מוגבלויות מכל הציבורים, אני מתחייב לפעול במלא המרץ למען כל ילד באשר הוא כפי שהוכחתי בעבר. קצרה היריעה מלהכיל  את תכניות העבודה שלי בנושא, שהן מגוונות ומפורטות.

האם אתה תומך בגלוי במועמדותו של גבי קדוש לראשות העיר? 
איני תומך לגופו של אדם אלא לגופה של דרך, סיעת ש"ס בראשותי קיבלה על עצמה לא להביע תמיכה גלויה במועמד כזה או אחר לראשות, לבוחרינו ולפעילנו חופש בחירה מוחלט בנושא. 

האם תפעל להשתתפות בקואליציה עם כל ראש עיר שייבחר, לרבות אלי לנקרי, ובאילו תנאים?
אני שליח ציבור ובשם הציבור אפעל אך ורק על מנת לייצגו נאמנה בקואליציה או באופוזיציה בהתאם לצו מצפוני. 

מהן הדרישות המרכזיות שלך לאחר שתבחר, בראש אילו וועדות תבקש לעמוד?
איני מציב דרישות או תפקידים שכן אני הוא לא הנושא, אני רואה בעצמי כלי שרת למען הציבור ובהתאם לאמון שאקבל מהבוחרים בע"ה אבחר בדרך הטובה ביותר בעבור התושבים.

אם לתת קונטקסט קונקרטי למאבק בין ש"ס לצ.מ.ד, הרי הוא מתמצת לשאלה מי יקבל לידיו את השליטה במועצה הדתית. כרגע ידו של חיים עמר על העליונה ולא מן הנמנע ואף סביר שלאחר שייבחר יעדיף, ככל שיחזיק בכוח פוליטי גדול משלכם, להתפטר בתמורה להבטחה להשיבו לתפקידו כיו"ר המועצה הדתית, האם במקרה הפוך, נראה אותך מתפטר מהמועצה ועובר לכיסא יו"ר המועצה הדתית?
איני עוסק בענייני סיעות אחרות, ומבחינתי, כולם ידידיי המבקשים כמוני לקבל את אמון הציבור, תושבי אילת הם הנושא המרכזי מבחינתי ואני מתרכז אך ורק בסיעתי ובעשייתי.

 

 

מאז 2018 חלה ירידה עקבית בסך ההקצאות השנתיות שמקבלות עמותות דת באילת, זאת בעוד כספי התמיכות עולים משנה לשנה ועמותות הספורט נהנות מ-70% מהתמיכות, האם לדעתך, יש לערוך שינויים באופן שבו מחולקים כספי התמיכות באילת, לאילו מגזרים לדעתך יש לתת דגש בחלוקת הכספים?
מאז שנת 2018 חלה ירידה בתמיכות בעמותות רבות, חלקן שייך למגזר הדתי אבל חלקם גם למגזרים נוספים כגון ה"צופים" ועוד, זוהי מבחינתי עוולה, אילת היא עיר בעלת הכנסות רבות, דומה כי הן אינן מושקעות במלואן בצרכים הציבוריים הרבים, דתיים וחילונים כאחד, יש לשנות את התבחינים טרם התכנסות הועדה וכל עמותה רלוונטית כגון "בית רפאל" (ציון גבוה) תקבל הרבה יותר, במילה אחת: מדיניות.

אתה אמנם מוכר כאיש של קונצנזוס ועדיין, פרט על עמדתך בכל הנוגע לאוכלוסיות מיעוט כלהט"ב, ערבים, ובכלל, על המפגש בין העולם הדתי לחילוני, כפי שאתה חווה אותו כבן המקום, על רקע הקיטוב ששורר כיום בארץ
אני רואה בעצמי גשר המחבר בין העולמות, אני דתי, אבל מרבית מחבריי וכן חברי סיעתי הם חילוניים או שומרי מסורת, אילת היא סטטוס קוו מדהים המורכב מפסיפס אנושי מרהיב שסיגל לעצמו את הדרך לחיות יחד, כקהילה אחת גדולה ללא הבדלים או מיעוטים, בעבורי, כולם הם אחיי באילת ומחוצה לה, ואני מתחייב לעשות ככל יכולתי בכדי לשמר את הסטטוס קוו. והלוואי וילמדו מאילת כל הערים במדינת ישראל.

היכן אתה ממוקם בסקאלת הרפורמה המשפטית / הפיכה המשטרית והאם אתה רואה השפעה של הנושא על הבחירות הקרובות באילת?
אני מאמין באמונה שלימה שעל אחים לשבת ולהידבר ולייצר את המכנה המשותף הרחב ביותר ולהגיע להסכמות, "שבת אחים גם יחד". בעיר אילת בכללה, ובמועצת העיר בפרט, לא מחזירים שטחים ולא כורתים הסכמי שלום עם מדינות, ולכן איני נכנס לסוגיות לאומיות בזמן בו אני מבקש לעסוק בענייני תושבי אילת בלבד וזה מה שנמצא יום יום בראש סדר העדיפות שלי.

 

יניב חנו מארח את ח"כ אוריאל בוסו יו"ר וועדת בריאות בבית החולים יוספטל

 

ספר בקצרה על המועמדים הנוספים ברשימת ש"ס למועצת העירייה
ראשית אני שמח להציג את חברי רשימת ש"ס באילת  (8 במספר) דותן ממן, נבו אוחיון, הרצל סגואקר, ירון בניטה, יוסף חיים הרצל חנו, מימון וקנין, ואופק דריהן,  כפי שאתה יכול לראות ומהיכרותך את חלק מחברי הרשימה, אנחנו מציגים נבחרת של דתיים, מסורתיים וחילונים כאחד. תחושת המוסר והנתינה הינה נר לרגליהם, יכולתי למלא רשימה בת 34 מועמדים אבל בחרתי רשימה חדשה רעננה שבאה לעבוד בהתנדבות, ממש בפינצטה. 

החל מדותן ממן, נבו ועד לאופק ניכר שהחברים באו לתת ולשרת, ממרום גילי וניסיוני, רבים ביקשו להצטרף, שאלו מה אנחנו מקבלים? החברה הנ"ל שאלו במה אני יכול לעזור? וזה נראה לי מסכם את הכל, בהזדמנות זאת אאחל לתושבי אילת חג סוכות שמח ולא לשכוח להגיע לקלפי ולממש את זכותכם הדמוקרטית.

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת