מערך הבריאות של כללית בהתגייסות כוללת למען המפונים ותושבי אילת

מאת: ● 17/11/2023 05:09 ● ערב ערב 2064
קופת חולים כללית באילת שמטפלת ברגיל במרבית אוכלוסיית העיר, מתמודדת בימים אלו עם כ-60 אלף ''תושבים'' חדשים, ממפוני העוטף ויישובי הדרום והצפון ● לשם כך עובו שירותי מערך בריאות הנפש בשיתוף צוותים מבית החולים שלוותה שירדו לעיר ● גם מכון השמיעה בהנהלתה של בטי אני מעניקה עדיפות למפונים ואף גייסה עבורם תרומות של מכשירי שמיעה
מערך הבריאות של כללית בהתגייסות כוללת למען המפונים ותושבי אילת

בשנה האחרונה פועל מערך בריאות הנפש של כללית באילת בשיתוף פעולה עם צוותים מטפלים מבית חולים שלוותה של כללית, במטרה לתת מענה הולם לתושבי אילת. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, הגיעו למלונות באילת מעל 60,000 מפונים, כך שאוכלוסיית אילת יותר מהכפילה את עצמה. רבים מהמפונים שהגיעו לאילת, חוו טראומה קשה ונזקקו למענה נפשי, דבר שחייב תוספת מטפלים. לאור כך, התגייסו צוותים מטפלים נוספים מבית החולים שלוותה למשימה והגיעו לסייע לצוותי מערך בריאות הנפש של כללית באילת. יחד ובתאום בניהם, מעניקים הצוותים את הטיפולים הנפשיים הנדרשים הן למפונים והן לתושבים והם ניתנים למבוטחי כול הקופות. צוותי בריאות הנפש של כללית, מגיעים אל המפונים במלונות, מקבלים במרפאת הדקל בעיר ובמתחם חדש "מרפאת השלום" שהוקם ונפתח בהתאמה ובהבנת הצרכים.

ד"ר אריאל גאון פסיכיאטר ראשי ומנהל מערך בריאות הנפש באילת: "אני יכול לומר בגאווה, שההתגייסות ושיתוף הפעולה בין צוותי שלוותה לבין צוותי בריאות הנפש של כללית באילת, הם יוצאים מן הכלל.  אנחנו מטפלים יחד במבוגרים וילדים שעברו טראומה קשה מאוד. טראומה שקשורה בפציעות, במראות קשים, בבני משפחה נעדרים, חטופים ונרצחים. הסיפורים רבים וקשים מאוד. ישיבות הצוות מתקיימות בכדי להתעדכן ולהיות מתואמים, אבל גם כדי שנוכל אנחנו כמטפלים לפרוק ולדבר על החוויות שלנו. רק התחלנו, טראומות לא חולפות מעליהן, הן דורשות טיפול מתמשך ועקבי גם כשהמלחמה תסתיים. אבל אנחנו יודעים לתת את המענה האישי והכוללני לכל מטופל.

 

מערך בריאות הנפש של כללית, בשיתוף פעולה למען המפונים והתושבים באילת מימין לשמאל ד״ר אריאל גאון פסיכיאטר ראשי אילת, דנה גרניט ליכטמאייר- פסיכולוגית אחראית אילת, עדי אלפא פסיכולוגית מדריכה, מירה לנקרי - מנהלת שירות סוציאלי אילת, סיגל אלון- פסיכולוגית ארצית , רחלי פביס ישר- מנהלת אדמיניסטרטיבית בריאות הנפש אילת, נורית גוטמן עו״ס ארצית , אביבה קיס מנהלת מערך בריאות הנפש, ד״ר ירדן לוינסקי פסיכיאטר ראשי קהילה, ד״ר אורי גנור פסיכיאטר שלוותה, תמר לב עו"ס מערך בריאות הנפש אילת

 

ד"ר אורי גנור מומחה לפסיכיאטריה, מרפאת הדקל אילת ובית החולים שלוותה: "החל מיום שני לאחר השבת השחורה, הבנו שעלינו להיערך לאירוע רב נפגעים בבריאות הנפש בסדר גודל שאיש מאתנו לא שיער. האתגר הארגוני העצום בהתמודדות עם אירוע כזה, הוא פרטני אישי, אך גם מצריך סנכרון ושיתוף פעולה בין גורמים רבים שבשגרה לא מכירים האחד את השני. לשם כך הקמנו מערך טיפולי בשיתוף פעולה מלא עם מחלקת הרווחה בעיריית אילת ועם מערך בריאות הנפש באילת וגורמי חוסן מקהילות המקור של המפונים. ההתגייסות המדהימה של כל הגורמים המעורבים היא יוצאת דופן ומעוררת גאווה. ניכר כי כולם עושים כל מאמץ לשתף פעולה על מנת לתת מענה מתאים לכל צורך שעולה.  אצל כולם מחלחלת כעת ההבנה למרכזיות וחשיבות בריאות הנפש.

רחלי פביס ישר, מנהלת אדמיניסטרטיבית מרפאת בריאות הנפש של כללית באילת: "נדרשנו לארגן את מערך הטיפול הנפשי במלחמת חרבות ברזל תוך זמן קצר. התארגנות שהצריכה גיוס צוותים נוספים על אלה הקיימים בשגרה. לצד ניהול וסנכרון השיבוצים של המטפלים שהגיעו לסייע לצוותים באילת,  יש ניהול הצרכים האישיים ודאגה לרווחתם (לינה, הסעות, ארוחות), מקום לטיפול, ציוד, מחשוב ואחרים, כל זאת כדי שיוכלו לבצע את עבודתם הטיפולית בצורה הטובה והנוחה ביותר. כללית התגלתה פעם נוספת בחוזקה האנושי, ביכולתה להעניק טיפול איכותי ומקצועי תוך התגייסות מרשימה מאוד של צוותים מטפלים מכל מוסדותיה במדינה". 

 

מימין: ניקול אמירוב ומשמאל בטי אני, קלינאית תקשורת ומנהלת מכון השמיעה של כללית באילת

 

חשוב לשמוע


מכון השמיעה של כללית באילת שמנוהל על ידי קלינאית התקשורת בטי אני מעניק, שירות מצוין לתושבי אילת והסביבה ויש לכך עדויות רבות במכתבי תודה והערכה שבטי מקבלת. במלחמת חרבות ברזל, עם הגעת עשרות אלפים של מפונים ומתפנים לאילת, בטי נרתמה לסייע ומעניקה טיפול צמוד לכל מי שסובל מהפרעה זמנית או קבועה בשמיעה. ניקול אמירוב בת ה- 17 אובחנה זה מכבר עם לקות שמיעה. היא תושבת שדרות שהגיעה לאילת במלחמת חרבות ברזל ללא מכשירי שמיעה.
בטי, קלינאית התקשורת, קיבלה את ניקול ללא תור, דאגה לפניה בעניינה למשרד הבריאות והתאימה לה מכשירי שמיעה חדשים. ניקול ביקשה להודות "על החיבוק שמערכת הבריאות באילת מעניקה לתושבי העוטף". 
מאז תחילת המלחמה מקבלת בטי את המפונים ששוהים באילת במכון השמיעה כתורים דחופים, ללא המתנה. חלקם מגיע בשל ליקוי בשמיעה שנגרם עם החשיפה לרעש של ירי ופיצוצים ב- 7.10, אחרים איבדו את מכשירי השמיעה במהלך מנוסה, או שברחו מהבית בחופזה ללא המכשירים. בטי השיגה תרומה של מכשירי שמיעה ולאחר תהליך של אבחון, היא מתאימה להם מכשירי שמיעה מעולים חדשים. שירותי בריאות כללית, באה לקראת המפונים ומאשרת, ברוב המקרים זכאות למכשירים חדשים. 

 

לפניות ובירורים ניתן לפנות בטלפון: 08-6358011 (שלוחה 5202) - גנית

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש