בצל המלחמה: אייר חיפה תגשים את חלומם של האילתים

מאת: רותם נועם ● 25/9/2024 19:34 ● ערב ערב 3191
לאחר שהמרחב האווירי של ישראל נסגר השבוע מחדרה צפונה, הודיעה חברת התעופה החדשה אייר חיפה, שקיבלה היום את רישיונה, כי אין בכוונתה לעכב עוד את תחילת עבודתה וכי בכוונתה להפעיל את הקו לאילת בשלב זה מנתב''ג ● עבור האילתים מדובר בבשורה, גדולה, אף אם זמנית
בצל המלחמה: אייר חיפה תגשים את חלומם של האילתים
יעבו בשלב ראשון את הקו מנתב''ג. אייר חיפה צילום: באדיבות ATR

   בשבוע שעבר חשפנו כי מאז תחילת השנה הורידו חברות התעופה ארקיע וישראייר את מספר הטיסות לאילת בלא פחות משש טיסות יומיות. בארקיע אמנם התרעמו על הפרסום, שכן לדבריהם היתה זו חברת ישראייר שהורידה את מירב הטיסות ואכן יש גם מידה של צדק בדברים ועדיין, גם ארקיע הורידה לפרקים את מספר הטיסות לאילת ורק לאחרונה העלתה את מספרן לכשש טיסות יומיות, עם קבלת אישור משרד התחבורה, להעביר מחצית מטיסותיה לטרמינל 1 שאגרותיו לכל נוסע זולות יותר.

   ועדיין, הודעתה של אייר חיפה השבוע כי בשל הנסיבות הביטחוניות שנוצרו היא תחל כבר בשבוע הקרוב בטיסות בקו אילת מנתב"ג, הצליחו לשמח אילתים רבים המשוועים כיום לטיסות זמינות ומתמודדים תדיר עם ביטולי טיסות ושינוי מועדי טיסות, המשבשים באופן ניכר את היכולת להגיע בדרך האוויר למרכז הארץ.

   אייר חיפה אף היא מתעכבת כבר קרוב לשנה בתחילת עבודתה וזאת בשל העיכוב שחל בהוצאת רישיונה שכאמור התקבל היום ולאחר השלמת שלב טיסות הניסיון בין נתב"ג לאילת. 

על פי הודעת החברה היא תחל בטיסות מנתב"ג לשדה רמון החל מה-30 בספטמבר ועד ה-11 באוקטובר. טיסותיה מחיפה לאילת יחלו רק מה-14 באוקטובר בכפוף למצב הביטחוני.

***

   "אייר חיפה השלימה את כל ההכנות הנדרשות והיא מוכנה לפעילות מבצעית", נמסר מטעמה. "אייר חיפה היא חברת התעופה של הצפון והוקמה במטרה לשרת את תושבי הצפון ולהפעיל טיסות מאזור זה. עם זאת, לאור המצב הביטחוני וההגבלות שהוכרזו על ידי פיקוד העורף, ככל ותתבקש החברה על ידי גורמי הביטחון, רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית להסיט את פעילותה באופן זמני, היא תפעל כמובן בהתאם להנחיות אלו, לרבות פעילות מנתב"ג בלבד בשלב ראשוני, עד אשר המצב יאפשר את תחילת הפעילות המסחרית כמתוכנן מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה".

   בראיון ל-YNET ו'ממון' בתחילת החודש, אמר מיקי שטרסבורגר, ממייסדי החברה והמשנה למנכ"ל, כי: "ברור שיש לנו חששות מהתלקחות מלחמה בצפון ברמה האישית, הלאומית והעסקית. יש לנושא הזה המון היבטים, החל משלום הנוסעים, הצוותים, המטוסים, הנושא הביטוחי, וכמובן ההשפעה על הביקוש לטיסות ואת היכולת להפעיל טיסות מהצפון אם המרחב האווירי נסגר".

   באשר לשאלה האם נשקלה דחייה של ההשקה, השיב כי לצד ממד אי ודאות, הרי שלדחות את תחילת הפעילות של החברה זה לא אופציה: "החלטה לדחות תהיה מאוד יקרה. המטוסים כבר כאן, הצוותים הוכשרו וצריך לשלם משכורות. בנוסף, יש ביקושים מאוד גבוהים לטיסות, כולם הרי מדברים על מחירי הכרטיסים הגבוהים בעקבות ביטולי הטיסות של החברות הזרות, אז האופציה היחידה שעומדת לפנינו זה להיערך לפעילות תחת המצב הנוכחי".

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<