תמרור אזהרה לאילת: המילציות מעיראק הוכיחו שהן יודעות לכוון וגם לפגוע

מאת: רותם נועם ● 26/9/2024 09:21 ● ערב ערב 3190
הפגיעה שהתרחשה אמש בנמל אילת, מוכיחה - המיליציות העירקאקיות שנטלו אחריות וכן החות'ים שפגעו בנמל חיל הים בחודש אפריל, יודעים לכוון למטרות ספציפיות וגם לפגוע בהן שוב ושוב ● לו רצו לכוון אל העיר ותושביה, היו יודעים לעשות כן והנזק עלול היה להיות בהתאם ● אלי לנקרי קרא הבוקר לממשלת ישראל ''לפעול בעיראק כפי שפעלה בנמל חודדה בתימן'' ● אך כלל לא בטוח שאילת ערוכה לאירוע רב נפגעים
תיעוד רגע הפגיעה בנמל אילת ● צילומי וידאו ותמונות מהרשתות החברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

   בהמשך לאירוע הנפילה שארע אתמול בלילה (ד׳) באילת, קיים ראש העירייה - אלי לנקרי שיחות עם אלוף פיקוד העורף ומפקד האוגדה המרחבית וכן הערכת מצב יחד עם מפקד נפת אילת של פיקוד העורף - אל״מ שמוליק יחזקאל וגורמי החינוך והביטחון בעירייה. בהערכת המצב עדכן מפקד נפת אילת, כי אין שינוי נכון לרגע זה במדיניות ההתגוננות. במסגרת זו הוחלט שהלימודים מחר (חמישי 26.9) יתקיימו כרגיל בכל מוסדות החינוך.
   בהודעה שהוציאה הבוקר דוברת העירייה נמסר כי: "זה המקום לציין את חשיבות השמירה על ההנחיות של פיקוד העורף. הנחיות מצילות חיים כפי שהוכחו גם באירוע שארע הלילה, במסגרתו נפגעו השניים מאחר שנשארו ברכב בעת הישמע ההתרעה ולא פעלו בהתאם להנחיות. הפגיעה שלהם היתה כתוצאה מרסיסי חלונות הרכב". 

   אלי לנקרי התראיין הבוקר בגלגל"צ ואמר כי הוא מצפה ממשלת ישראל לפעול בעיראק כפי שפעלה בנמל חודדה בתימן", "נמל אילת משותק בין כה וכה", הוסיף. 

   על רקע הפגיעות החוזרות ונשנות באילת (זוהי כבר הפגיעה השלישית, הראשונה התרחשה ב-9.11 כשכטב"מ שהגיע מסוריה דרך ירדן פגע בבית ספר צאלים בעיר) עולה חשש אמיתי שצה"ל לא ערוך דיו לאירוע רב נפגעים שכולל חדירת מחבלים וירי מסיבי על העיר. גורמים במילואים טוענים למחסור בכוח אדם, אף שבצה"ל מתחייבים: אנחנו ערוכים לכל התרחישים.

בכתבה שפרסם אמיר בוחבוט בוואלה חדשות ב-24.7, נחשף, כי "גורמים במילואים המצויים במצב סדר הכוחות סביב העיר אילת, מתריעים, כי הקשב הרפואי הוא למלחמה בעזה מול חמאס, למערכה נגד חיזבאללה בצפון שיכולה להידרדר, ולכאורה העובדה שהעיר אילת...לא תעמוד באתגר הרפואי ברגע האמת: להגיש עזרה לכלל הנפגעים. לטענת גורמי המילואים, קיים בצה"ל מחסור בכוח אדם ובמשאבים כחלק מההיערכות לתרחיש הקיצון.
לפי צה"ל, לצורכי ההתמודדות עם מגה אר"ן בעיר אילת עומדים לרשות הכוחות הרפואיים צוותי רפואה בעוצבת אדום, בגדודים הפועלים בגזרה והמרחבים בין היתר מבסיס עובדה ובסיס שיזפון שאמורים לסייע. הצוותים באו לאחרונה לידי ביטוי בתאונת דרכים שכללה 15 פצועים. לצדם צפויים לפעול חיל האוויר באמצעות פינוי מוסק של יחידת 669, והסיוע האזרחי - דוגמת אמבולנסים של מד"א במרחב אילת".

   בצה"ל מציינים כי ערכו שני תרגילים רב ארגוניים ומדרגיים בחצי השנה האחרונה שכללו את צוותי מד"א, משרד הבריאות, בית החולים יוספטל באילת וחיל האוויר, לרבות תרחיש של אי ספיקה של בית החולים כתוצאה מתרחיש מגה אר"ן לפי איום שהגדיר אגף המבצעים במטכ"ל.
   כן התקיים בחודש יולי השנה תרגיל של עוצבת אדום שכלל תרחיש חדירת מחבלים ואר"ן בעיר אילת והציון שקיבל קצין הרפואה האוגדתי היה 90, הגבוה יותר מכל האגפים.
גורמי צבא בפיקוד הדרום, ציינו כי קיימת פקודה המגדירה תגבור של כוח אדם אזרחי בתרחיש אר"ן באילת. 

   בראיון ל'ערב ערב' התייחסה לאחרונה מנהלת בית החולים יוספטל, דר' יפה אשור, לשאלה האם בית החולים יוספטל באילת ערוך לטיפול באירוע רב נפגעים: "אפשר להיות גאים במוכנות של בית החולים מוכן    לאירוע רב נפגעים. יש לנו מתגברים קבועים, שנמצאים פה, במלונות, מתורגלים בתרגולים שונים שאנחנו עושים להם, הם מקבלים סיור והדרכה בבית חולים ויודעים היכן הם משובצים במקרה ויהיה אירוע רב נפגעים. המוכנות היום היא במקום אחר, ואני יכולה להגיד שזה בא לידי ביטוי גם בדברים אחרים כמו תאונות דרכים או טביעה קשה, אני מרגישה את השוני ביכולת של הצוות להתמודד עם אתגרים מורכבים", אמרה.

   עוד הוסיפה דר' אשור: "לא פחות משבעה תרגילי אר"ן (אירועי רב נפגעים) עשינו עד היום. תרגלנו את כל הרמות וכל התרחישים. בהתחלה משרד הבריאות תרגל אותנו בעיקר בלוגיסטיקת פינוי מאילת לסורוקה, ואני חשבתי שזה לא מספיק וצריך לתרגל את הצוותים גם בנושא הרפואי של טיפול בפצועים קשה, מצבים שהם לא לחם חוקנו ביום יום. אז הבאתי מתרגלים שמלמדים איך מטפלים בפגיעות חזה, איך מטפלים בפגיעות בטן, פגיעות ראש ועשינו הרבה מאוד תרגולים. אני מאוד גאה להגיד שהצוותים הגיעו לרמות גבוהות מאוד. חשוב לזכור שבסוף אנחנו אמורים לשמש כמרכז ממיין ומשלח במקרה של אירוע רב נפגעים. יוספטל לא ערוך לטפל במאות נפגעים ויש לנו תכנית סדורה לפינוי".

הסככה שנפגעה אמש בנמל אילת

צליום מהרשתות החברכתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<