מותק - מדור החברה של אילת

מאת: מערכת יום יום באילת ● 27/9/2024 01:39 ● ערב ערב 3191
מותק - מדור החברה של אילת
תגיות:

הראשון לציון בכנס התעוררות באילת
הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף - שהגיע לאילת למסע 'התעוררות' לכבוד חודש אלול -  נפגש עם שליחי חב"ד באילת בראשות רב העיר הרב יוסף הכט. הראשון לציון שמע סקירה על הפעילות הענפה של תנועת חב"ד בעיר; הפעלת מוסדות חינוך, מועדונים לבני הנוער וסטודנטים, מרכזיים קהילתיים ופעילות רווחה וחסד למשפחות נזקקות וקשישים. הרב חיזק את הנאספים והביע התפעלות ממפעל השליחות העולמי של הרבי מלובביץ' ודאגתו לכל יהודי באמצעות שליחיו, אותם הוא אישית פגש אפילו בפינות הנדחות בעולם.
אות כבוד על מיזם התנדבות של תלמידים
ברכות לתיכון אזורי מעלה שחרות במ.א חבל אילות שקיבל "אות מתקן עולם במלחמת חרבות ברזל" על מיזם אמלחיה (מלשון אמל"ח), במסגרתו תלמידי מגמת עיצוב אופנה נרתמו לתפור ולתקן מדים וציוד לחיילים. זהו אות מיוחד שהמשרד העניק על מיזמי התנדבות של תלמידים בזמן המלחמה. 
כל הכבוד לגינת רן שמנהלת את הסדנה כבר כמעט 40 שנה ולצוות הנהדר.
אגד נרתמים ותורמים סלי מזון
כמו בכל שנה, עובדי אגד בניצוחו של מנהל סניף אילת, קובי נחמני, לא עוברים על ראש השנה לסדר היום. הם תורמים ביד רחבה ומחלקים סלי מזון לנצרכים בעיר. שאפו.
״כל הארץ במה״
פסטיבל ״כל הארץ במה״ ה-27 התקיים ב״צוותא״ תל אביב. קבוצת התיאטרון הקהילתי של מתנ״ס בית רובין ״המצפן״ בהנחיית הבמאית נעמה ארמון הציגה בפסטיבל את המחזה (שהצליח מאוד באילת והועלה מס׳ פעמים) ״עכשיו״ - כתיבה ובימוי: נעמה ארמון. המחזה עוסק במציאות בלתי אפשרית, קשה ומורכבת בתוך יצירה פוסט מודרנית פרועה, המאחדת קרעים של החיים לכדי יצירה שלמה, משעשעת ועמוקה. נעמה ארמון מסכמת את החוויה: ״מהם שחקנים ללא קהל? כמו קליפת שום מאופרת... כשהקהל הגיע והחל למלא את האולם בפטפוטים וריח בשמים, אנרגיה של צבעים נשלחו מהם אלינו והרגשנו כמו ציירים מיומנים. וכשהחושך ירד ונכח שקט יפה ומלא צפיה באולם, המוזיקה התחילה לזרום מהרמקולים, אור צהוב וחם עלה בטיימינג מושלם, ואנחנו זרמנו על הבמה כמו יין לחיך האנוש. נגענו בכל כך הרבה לבבות, שלחנו אנשים עם תהיות, הושבנו אנשים ביחד לשמוע סיפור על עצמם, קיימנו מעגל של גיבורי לב, וזה הדבר הכי יפה שיש היום״.  צילום: יורם אורון
מדריכים את צוותי הגנים על אלרגיה מסכנת חיים
צוות מרכז בריאות הילד באילת בפעילות הדרכתית לסייעות וצוות הגנים ומערכת החינוך לילדים הנושאים מזרק אפיפן לאלרגיה מסכנת חיים. נאספו במרכז בריאות הילד באילת סייעות צמודות, גננות ומורות לילדים הנושאים מזרקי אפיפן (מזרק הנישא על ידי ילדים עם אלרגיה מסכנת חיים), לפעילות הדרכתית שהועברה על ידי רופאי מרכז בריאות הילד ד"ר מאור בכר וד"ר רועי רובינשטיין (משניידר). במהלך הפעילות, ובשיתוף פעולה עם הצוות הסיעודי והמינהלי, הודרכו למעלה מ -30 סייעות, גננות ומורות בהפעלת המזרק, התמודדות עם מקרים מסכני חיים לילדים אלרגים, תרופות שימושיות לילדים אלרגים, והתקיים שיח עם הרופאים. בפעילות השתתפה גם נציגת עמותת "יהל" (הורים לילדים אלרגיים) שתרמה מנסיונה לצוות החינוכי. ד"ר בכר, מנהל מרכז בריאות הילד, ציין כי "הפעילות היתה מוצלחת מאוד, עם היענות גבוהה של הצוותים החינוכיים. הצוותים תורגלו היטב ואני בטוח שיידעו להשתמש בידע שקיבלו במידה ויידרשו לכך". צוות מרכז בריאות הילד ימשיך לקיים אירועי העשרה לצוותים החינוכיים ולילדי אילת. צילום: דנה כהן גרינברג
כנס איגוד מהנדסי העיר באילת - פתיחה בברכת ראש העירייה
כנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים, שאירח את בכירי התכנון והבנייה ואנשי הנדל"ן המובילים בישראל, התקיים בעיר אילת.במהלך הכנס התקיימו בחירות לוועד האיגוד ולאחריהם נבחר יו"ר חדש.  
הכנס, בהשתתפות מעל 250 מהנדסי ואדריכלי ערים ורשויות מקומיות, התמקד באתגרים בהם נתקלים המהנדסים והאדריכלים ובנושאים הבוערים של עולם הנדל"ן, בהם: שיקום הדרום והצפון, תוכנית כוללת להתחדשות עירונית, תוכניות בינוי עיצוב, פרויקט המטרו, התכנון לציבור החרדי ועוד. אלי לנקרי, ראש עיריית אילת, הגיע לברך ואמר: "אילת נמצאת בתנופת בנייה ופיתוח באזורי המגורים והתיירות. חיברנו בין עיר התושבים והתיירות, כשהשדה תעופה הישן הופך לסנטרל פארק האילתי. תפיסה שמחברת בין הקהילה לתיירים ואת רוח האחדות האיתנה של עם ישראל. לכם מהנדסי ואדריכלי הערים יש תפקיד כביר ומלא אחריות". 
לנקרי הוסיף, בספק קריצה לחברו- פטרונו הפוליטי סער: "בקרוב נרים את הראש, נתקן ונבנה מחדש".
צילום: אודי  פורטל
ברוכים הבאים
בצל ההיערכות הביטחונית ולקראת אירועי הזיכרון וההנצחה לציון שנה לאירועי אוקטובר  – הישג מרשים נחתם בטקס מרגש - השבעת חמישה שוטרים שהתגייסו למשטרת מרחב אילת.  משטרת מרחב אילת התחדשה בחמישה שוטרים חדשים שהחלו את שירותם כשוטרי קבע מן המניין. המחוז הדרומי של משטרת ישראל ממשיך בהליך גיוס מואץ של מאות שוטרים שיצטרפו לשוטרי המחוז ויפעלו יחד למען חיזוק תחושת הביטחון האישי והבטחת שלומם של תושבי הדרום. 
חמישה תושבי אילת החלו את דרכם כשוטרי קבע מן המניין במשטרת מרחב אילת - לאחר שעברו בהצלחה את הליך המיונים, הושבעו וקיבלו את תעודות השוטר, במעמד מפקד מרחב אילת ניצב משנה אליהו שמול ובעלי תפקידים בסגל פיקוד משטרת אילת. 
מהמשטרה נמסר: ״בתחילת שנת 2024, כשברקע מתקיימים כל העת אירועי זיכרון והנצחה של 33 חללי המחוז הדרומי, קבע מפקד המחוז הדרומי כי היעד המרכזי באמצעותו יבטיח שירותי משטרה מיטביים לאזרח, תוך ביסוס תחושת הביטחון האישי במרחב הציבורי,  הוא צמצום פערי כ״א במערכים השונים ואיוש התקינה  בכלל יחידות המחוז. בשנה החולפת, התגייסו ליחידות מחוז הדרום למעלה מ- 500 שוטרים חדשים - מספר שיא בכל הזמנים״. 
צילום: דוברות המשטרה

יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<