עיריית אילת כרתה שלושה עצי ינבוט לצורך הקמת אנדרטה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 27/9/2024 01:51 ● ערב ערב 3191
ביום שני השבוע הגישו נאמני העצים באילת תלונה רשמית לפקיד היערות המחוזי נגד עיריית אילת ● בתלונה טענו נאמני העצים כי למרות שהעירייה הגישה בקשה לכריתת שלושה עצי ינבוט מכיכר חטיבת גולני, היא לא המתינה 10 ימים כנדרש עד להגשת ערעורים בנושא ופעלה כבר כעבור כמה ימים לכריתת העצים ● אלא שממשרד החקלאות הובהר השבוע כי הדבר נעשה בתיאום ובאישור מיוחד על מנת שאנדרטה לזכר הנופלים והנרצחים במלחמת חרבות ברזל תספיק להיות מוקמת עד יום השנה
עיריית אילת כרתה שלושה עצי ינבוט לצורך הקמת אנדרטה
הכיכר המגולחת

   בעיריית אילת ידעו מן הסתם מבעוד מועד על כוונתם להפוך את כיכר חטיבת גולני לכיכר חרבות הברזל, לראייה עיריית אילת שהייתה אמורה לפנות את הכיכר מתכולתה, וזה אומר להיפרד מהצמחייה על הכיכר ולכרות בין השאר שלושה עצי ינבוט, הגישה בתחילת השבוע שעבר בקשה כדת וכדין לפקיד היערות המחוזי על מנת לקבל את אישורו לכריתה. אלא שאם על פי החוק, מרגע הגשת הבקשה לכריתת עצים ועד למתן הרישיון אמור הציבור לקבל עשרה ימים לערער על כוונה זו של העירייה, הרי שכבר אחרי כמה ימים ועוד בטרם הסתיימה תקופת הגשת הערעורים, מיהרה עיריית אילת לכרות את העצים. רק כמה ימים אחרי הכריתה עלו בעלי המקצוע על הכיכר והעבודות עליה יצאו לדרך.
   מי שלא אהבו בלשון המעטה את העובדה שהעירייה לא המתינה לאישור הרשמי של פקיד היערות לכריתה הם נאמני העצים באילת שטענו כי כמו שקרה בשטח השדה שהתפנה כשעיריית אילת אמנם הגישה בקשה לכרות עצים אך לא המתינה לאישור פקיד היערות, גם במקרה הזה חזרה העירייה על מה שמגדירים חובבי העצים באילת כ"דפוסי עבודה לא תקינים המנוגדים לחוק".
   יש לציין כי על פי חוק, כריתת או העתקת עץ בוגר בישראל, מצריך את אישורו הרשמי של פקיד היערות. מיום הגשת הבקשה ובמשך עשרה ימים יכול הציבור להגיש ערער על הבקשה, או אז אמור פקיד היערות להחליט האם בכל זאת לאשר כריתה / העתקה או לבטלה. 

 

הכיכר הפורחת (לפני)


   נאמני העצים שהבינו כי על הכיכר המדוברת מתכוונת עיריית אילת להקים את כיכר חרבות ברזל, הבהירו השבוע כי אמנם לא היו מגישים ערעור על כוונה זו של העירייה בשל חשיבות הדבר ורגישותו ואולם, לטענתם, הגיע הזמן שעיריית אילת תלמד לפעול על פי הנהלים ולא תגיש בקשה ולא תמתין לאישורה אלא תמהר לפעול בניגוד לחוק.
   ביום שני השבוע אף הגישו נאמני העצים באילת תלונה רשמית על צעדה זה של העירייה אצל פקיד היערות. אלא שמבדיקה שערך ׳ערב ערב׳ השבוע עולה כי במקרה הזה פעלה העירייה על פי החוק, שכן קיבלה אישור חריג שלא להמתין עשרה ימים לערעור הציבור כנדרש על מנת שתספיק לעמוד בלוח הזמנים.

   ממשרד החקלאות נמסר: "מדובר בבקשה לרישיון כריתה שהגישה עיריית אילת על מנת להקים אנדרטה לזכר הנופלים והנרצחים במלחמת חרבות הברזל. מכיוון שהאנדרטה הייתה צריכה להיחנך ביום השנה לאסון, הבנו כי ככל ונפרסם את הרישיון לתקופה של 14 ימים, הרי שלא יוותר זמן לבנייתה, והיא לא תהיה מוכנה במועד השנה לאסון. לנוכח ייחודיות הנושא, הרגישות והחשיבות הציבורית הרבה, ולאחר שהעירייה התייעצה עם פקיד היערות הארצי במשרד החקלאות, החליט פקיד היערות האזורי להכניס את הרישיון לתוקף מיידי, ללא פרסום לתקופה של 14 ימים, וזאת על מנת לאפשר את הקמת האנדרטה, ולכבד את זכר הנרצחים והנופלים במועד. ההחלטה ניתנה תוך הפעלת שיקול דעת מרבית, עקב המצב הייחודי בו שרויה המדינה. על כן, הרישיון הונפק, והוכנס באופן מיידי לתוקף. הוא מפורסם באתר המשרד, תחת קטגורית "רישיונות בתוקף", ומשכך עיריית אילת פעלה כדין, ובידה הרישיון לכריתת העצים".

   בהקשר לכך, הרימו השבוע חובבי העצים באילת גבה ותהו מדוע לא חישבה עיריית אילת את לוח הזמנים כך שהיתה עומדת בכל השלבים הנדרשים ומדוע אם היה כל כך לחץ לזרז את העבודה ולכרות, רק אחרי חמישה ימים מיום הכריתה עלו יוצרי הכיכר לשטח. 

   מעיריית אילת נמסר בתגובה לטענות המועלות בכתבה: "העירייה פעלה כהרגלה בהתאם להוראות החוק והנחיות פקיד היערות". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<