הכן בריכתך לקיץ

מאת: או-מד מדיקל ● ● ערב ערב 2454
אין כמו הקיץ כדי לקפוץ ראש לבריכה הקרירה.רגע לפני, רצינו לוודא שהמים צלולים ונקיים.פנינו אל המומחים - 'שחף השבחת מים' - יובל ושירלי.התשובות - בפנים.שיהיה לכם קיץ קריר ורטוב

מאת: סוזי שרם כהן וסימונה סולומון שאואט


כשנכנסים לבריכה, תמיד עולה החשש שהמים בה אינם נקיים דיים, לרוב החשש מוצדק, משום שאנו לא בקיאים באמצעים הנדרשים לניקיון הבריכה. פעמים רבות לאחר הרחצה, אנו סובלים מדלקות עיניים, דלקות אזניים, דלקות וגירויים בעור, חשים בכאבי בטן, וזה גם אם לא לגמנו אפילו טיפת מים בטעות.
יובל מסביר: "מים עומדים בבריכה שאינם מסוננים היטב יש בהם חיידקים שנאספו מהרחצה הקודמת, חול ואבק. בנוסף, טמפרטורת המים בבריכה בקיץ העומדת על °30 היא כר נוח להתפתחות חיידקים" ומוסיף: "כדי שהבריכה תהיה נקייה, יש צורך שכמות הכלור תעמוד על 2-3 מ"ג בליטר, ורמת החומציות - בין 7.2-7.6. למעקב ראשוני, ניתן להשתמש בערכות לבדיקת רמת חומציות: רמת כלור נמוכה אינה אפקטיבית ואילו גבוהה מדי - יכולה לגרום לטעם רע ולעקצוצים בעור".

האנטיביוטיקה של הבריכה...


'שחף השבחת מים' היא חברה הנותנת שירות לרשתות בתי המלון הגדולות ולמספר רב של בתי מלון נוספים בעיר. "כדי לחטא את הבריכה, בתי המלון הגדולים משתמשים בכלור נוזלי ובמיכשור מיוחד". אבל כשמדובר בבריכה ביתית, הסיפור הוא לגמרי אחר.

איך מטפלים בבריכה ביתית?
"הדרך הפופולארית לטיפול בבריכות הבתים היא הכלרה באמצעות טבליות כלור מוצק 90% המתמוסס במים. כל שנה וחצי לערך, יש להחליף את מי הבריכה כדי להיפתר מתוצרי הלוואי של הכלור. דרך נוספת טבעית יותר היא הכלרה במי מלח, מדובר במלח בישול רגיל ללא תוספות, אשר באמצעות מכשיר מיוחד – נהפך לכלור. במקרה זה, אין צורך להחליף את מי הבריכה, זוהי דרך בריאה יותר ומונעת צריבה והיתרון הגדול ביותר – יש פחות ריח של כלור".

ובריכת פלסטיק קטנה...


"במקרה זה, צריך להחליף את המים בתדירות יומיומית. יש להניח כי אחרי יממה, הבקטריות כבר עושות את עבודתן. במיוחד צריך להקפיד על ניקיון קרקעית הבריכה".

ובמקרה של בריכות פלסטיק גדולות, הנמכרות ברשתות ומגיעות עם משאבה, האם די בכך?
"ניתן לראות כבר לפי צבע המים (העכורים/ הלבנים) שלא די בכך. המשאבה שבערכה קטנה ביחס לבריכה. צריך לקנות משאבה גדולה וחזקה יותר שבדרך כלל עולה יותר מהבריכה. אורך חייה של בריכה מפלסטיק הוא כשנה, שמירה על ניקיונה ושימוש זהיר יאריכו מעט את חייה. משאבה טובה יכולה ללוות לאורך השנים מספר בריכות". את המשאבה שב'קיט', ממליץ יובל לשים באקווריום הדגים או במפל של מים בחצר. כאן המקום להוסיף, כי אם חשקה נפשכם בבריכת נוי או מפל – 'שחף' הם הכתובת.

האם המשאבה מספיקה?
"לא. יש צורך לנקות את תחתית הבריכה מהחול המצטבר שתחתיו חבויים חיידקים שאינם באים במגע עם הכלור. ניתן להשתמש במשאבה כדי לנקות את התחתית, ניתן לחבר את המוט והראש לניקוי של שואב האבק ולשאוב את החול מהבריכה. לבריכות מפלסטיק זה לא מתאים שכן הן עדינות ויכולות להיקרע בקלות.
בריכות ביתיות גדולות זקוקות לרובוט שינקה על בסיס יומי ודו יומי ולא אחת לשבוע ויותר, בשל כאמור קצב התפתחות החיידקים בחום".

איזו בריכה מומלצת יותר בחצר הבית?
"בריכת פיברגלס עלותה נמוכה ויש מבחר מוגבל של דגמים. אורך חייה הוא כעשר שנים בערך.
בריכה הנבנית מבטון מאפשרת עיצובים וגדלים כיד הדמיון הטובה. אין מגבלת אורך חיים, עלותה גבוהה יותר, אך היא הכי מומלצת.
בחצר קטנה, נציב ג'קוזי, בחצר גדולה, אפשר להציב ג'קוזי ליד הבריכה, להשלמת חווית מים מפנקת בקיץ ובחורף".

מממ...ג'קוזי נשמע טוב?
"מבחר האפשרויות הוא רב על פי מספר הג'טים (שעושים עיסוי אחרי יום עבודה מפרך...), הגודל, אפשרויות השכיבה והישיבה, עם רמקולים נשלפים או טלוויזיה נשלפת מהדופן ואינם חדירי מים, תאורה ועוד פינוקים. הכל בהזמנה אישית. אפשר להתרשם מהדגמים האיכותיים באתר האינטרנט של 'שחף'".

'שחף השבחת מים', בעלי ניסיון של 25 שנה, נותנים מגוון פתרונות הוליסטיים לבריכה: מתכנון הבריכה ועיצובה, דרך בניית הבריכה, פיקוח והקמה, שיפוצה ועיצובה מחדש ועד בניית חדר המשאבות, בניית ג'קוזי, בריכות נוי ומפלים. ברמת האחזקה השוטפת, החברה מספקת כימיקלים וחומרים לניקיון ואחזקת הבריכה, מערכות שליטה ובקרה, רובוטים לניקוי, כיסוי לבריכה, גדרות, מערכות לחימום המים. כל מה שצריך לבריכה ובנוסף שירות מקצועי ומעולה, על ידי מערך עובדים מעולה.
בכל פעם ניתן למצוא מגוון מבצעים.

'שחף השבחת מים', אזור התעשייה שחורת
א'-ה' 8:30-17:00
ו' 8:30-14:00 כדאי לתאם טלפונית, קיימת אפשרות למשלוח.
טלפונים 08-6331421, 0573311481
www.pools-eilat.co.il


תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש