לשנות את חיי ילדינו

מאת: מירב לוי דיאמנט ● ● ערב ערב 2456
לעיתים תכופות מידי אנו נאלצים להתבונן בחרדה בקלות הבלתי נסבלת בה מאובחנים ילדינו כסובלים מהפרעות קשב וריכוז. מידי יום אנו שומעים סיפורים על הדרך הלא יעילה בה מטופלים ילדים בתרופות פסיכיאטריות שניתנו דרך מרשם רופא, כלאחר יד. עכשיו זה מוכח, אפשר גם בלי ריטאלין!

תמי ונועם, הוריו של תום (שמות בדויים) בן ה-8, היו מיואשים. אחרי שהוזעקו בפעם המי יודע כמה ליועצת ולמנהלת בית הספר רק כדי לשמוע שוב שתום הפריע בכיתה, שהוא לא יכול לשבת דקה אחת בשקט ושהוא לא לומד שום דבר, הם הבינו שהעניין רציני. היועצת ציידה אותם ברשימת מכולת של מומחים: נוירולוג, מאבחנת דידקטית, קלינאית תקשורת, מרפה בעיסוק ועוד. בתום האבחון נקבע כי הילד אכן הילד סובל מ-ADHD הפרעת קשב וריכוז וההמלצה הגורפת הייתה טיפול ברטאלין. התרופה אכן חוללה פלאים. המורים דיווחו על שיפור משמעותי בהתנהגות ובלימודים. אך לריטאלין היו גם תופעות לוואי: תום סבל מכאבי ראש, מבחילות ומכאבי בטן. הוא איבד את תאבונו, והפחית משקל ניכר ממשקלו. מדי יום התלבטו הוריו אם להמשיך ולתת לו את התרופה והאם המחיר על כך שבנם לא מפריע בכיתה אכן שווה את הבריאות שלו.
התסריט הזה, לצערנו, קורה היום בלא מעט בתים בישראל ובעולם. התומכים בתרופה מביאים הוכחות ליעילותה, אך מתנגדיה טוענים שידם של רופאים על ההדק קלה מדי ושבמקרים לא מעטים היא ניתנת בעקבות אבחנה שגויה. “האחריות שלנו כהורים היא להיות קשובים לילדים שלנו לפני שאנו נוטים לאמץ סטיגמות שהודבקו להם על ידי המורה או הרופא”, אומרת רותם ג'קסון, מטפלת בהומיאופתיה קלאסית, "רק אנחנו כהורים, מסוגלים להרגיש שמשהו עובר על הילד שלנו, לפני שהסימפטומים הופכים להיות בלתי נסבלים עבור הסביבה החינוכית. לעתים, הסיבה הנפשית גלויה לעין: אובדן של אדם קרוב, או גירושים של ההורים אך ייתכן מאוד שהרקע להתנהגות יכול לנבוע מעוד אלפי סיבות אחרות ושווה לבדוק אותן לפני שרצים לקנות מרשמים. מתברר, לדוגמא, שיש קשר הדוק בין הפרעות קשב וריכוז בילדים ובין הפרעות שינה/ מחסור בויטמינים/בברזל/ תזונה לקויה ורווית סוכרים/ רגישות למזון/ בעיות לא פתורות בתוך המשפחה/ מעמד חברתי/יכולות תקשורתיות-חברתיות/ התפתחות מוטורית והפרעות בריאותיות כדוגמת אסתמה, סינוסיטיס, דלקות אוזניים חוזרות והצטברות נוזלים באוזניים שעלולים להקהות את חדות השמיעה. אבל מכל הדוגמאות הללו ועד להפרעות קשב וריכוז הדרך ארוכה למדי".

יש גם אפשרות אחרת


החיפוש אחר התחליף הטבעי לרטאלין, הולך ומתחזק בקרב ההורים וההבנה כי קיימות עוד סיבות להפרעות הללו, מלבד הפרעות עצביות, פותחות את השער לנתיב האלטרנטיבי. מבין עשרות השיטות האלטרנטיביות המוצעות כיום לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, התבלטה דווקא ההומיאופתיה הקלאסית, כשיטה אשר נמצאה יעילה ביותר. זאת כיוון שההתמחות של ההומיאופתיה היא להסתכל עמוק יותר, אל תוך האינדיבידואל. "האבחון ההומיאופתי חייב להיות מבוסס על נתוני התפתחות, כמו מהלך ההיריון, הלידה, אבני דרך התפתחותיות, מאפייני האופי והטמפרמנט של הילד, התגובות שלו לסביבה, החשקים, הפחדים, ההרגלים, הבעיות הבריאותיות והנטיות התורשתיות. כל אלו חייבים להילקח כמכלול אחד המרכיב את הילד, על מנת למצוא לו תרופה הומאופתית(רמדי) אשר עונה על כל מכלול ההפרעות כישות אחת", מסבירה ג'קסון ומוסיפה, "קסמה של ההומיאופתיה בכך שהיא מסוגלת לשנות את ה"חולשות הרגשיות" מהיסוד, ולגרום להקלה ב"מחלות" המנטאליות/הרגשיות המודחקות, שיתכן מאוד שהיוו את הטריגר לבעיות ההתנהגות/קשב וריכוז".
מה שטוב למלכת אנגליה
הומיאופתיה היא שיטת ריפוי טבעית, יעילה ובטוחה שנמצאת בשימוש כלל עולמי כבר למעלה ממאתיים שנה. היא הייתה בעבר וממשיכה להיות, כבר יותר משישה דורות, מקור הרפואה היחיד במשפחת המלוכה האנגלית ומה שטוב למלכה בטח שגם טוב לנו.
התרופות ההומיאופתיות מיוצרות מחומרים טבעיים, מעולם החי, הצומח, וממינרלים וחומרים טבעיים אחרים מהפלנטה. התרופות ההומיאופתיות נמהלות באופן סדרתי פעמים רבות כך שמעבר לזה שהן אינן ממכרות ובטוחות לשימוש הן גם הרבה יותר עצמתיות וחזקות מהחומר המקורי בצורתו הגולמית. הכוח האנרגטי, הסובייקטיבי לכל נוסחה (רמדי) מגרה ומעודד את כוחות הריפוי הטבעיים שבתוכנו(באמצעות חוק הדמיון), מחזיר את מערכות גופנו לאיזון המיוחל ובכך מאפשר לנו לרפא את עצמנו.

הייחודיות של השיטה


ההומיאופתית אשר מבדילה אותה מהרפואה הקונבנציונאלית היא ההתמקדות באדם החולה ולא במחלה ובסילוק הסימפטומים בלבד. שני אנשים עם אותה מחלה יקבלו טיפול שונה אשר יותאם להם באופן אישי.
ההומיאופתיה נותנת פתרון למגוון רחב של בעיות גופניות ונפשיות כאחד: מיגרנות, אסטמה, דלקות אזניים/גרון חוזרות, בעיות פרקים, אלרגיות, כאבי גב, בעיות במערכת העצבים, הפרעות במערכת העיכול, מחלות עור, אי-שקט, פחדים וחרדות, הפרעות שינה, בעיות והפרעות הורמונאליות, בעיות קשב וריכוז, בעיות התנהגות ועוד...
כמו כן, מתאים לטפל בהומיאופתיה בכל שלבי החיים: הריון וינקות, ילדות, גיל ההתבגרות, גיל המעבר וגיל הזהב, שכן, בכל שלב מתייחסת ההומיאופתיה לייחודיות של האדם עצמו.
ההומיאופתיה הקלאסית, מהווה כיום מקור ריפוי חשוב ובעל עוצמה בארצות רבות בעולם. ילדים ומבוגרים אינם חייבים לחיות יותר עם מחלות פיזיות או מנטליות כאשר אפשר להפנות אותם להומיאופתיה, מה שאומר, שאנחנו בהחלט יכולים לעשות שינוי בחיינו, בחיי ילדינו ולפיכך גם בעתיד שלהם.
אם ילדכם מאובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז או במידה ושמתם לב שהוא עלול לפתח קשיים רגשיים או פיסיים, בגן או בבית הספר, החופש הגדול הוא הזדמנות נהדרת להתחיל בטיפול הומאופתי, לפני שמגיעות התלונות מהמערכת, לפני שמקטלגים לכם את הילד כ"ילד בעייתי" ועל מנת להרוויח זמן יקר ב"השתרשות" הרמדי ההומאופתית.
רותם ג'קסון מטפלת בהומיאופתיה קלאסית, מזה 8 שנים.
מנהלת קליניקה פרטית במרפאתו של ד"ר ויסנוביץ' (הסביון 12) ועובדת במרפאות הטבעיות של קופת החולים "לאומית" ו"מכבי".
הטיפול ההומאופתי מתבצע בליווי ייעוץ והדרכה לאורח חיים בריא, תזונה נכונה, תמיכה נפשית ועידוד להתפתחות אישית ורוחנית. (תדמית)
לקביעת תורים:
טל': 052-3445704
jacksonr@bezeqint.net
www.jackson-homeopathy.com