היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 16/9/2010 13:09 ● ערב ערב 2463

מדענים צעירים היכונו!!!


יריד ליל המדענים 2010

תמונת כתבה


בהתקרב סוף הקיץ, יקיים המרכז הלאומי לחקלאות ימית (מלח"י) בשיתוף המכון הבינאוניברסיטאי ואוניברסיטת בן-גוריון, קמפוס אילת את אירוע 'ליל המדענים 2010'. האירוע מתקיים זו השנה החמישית בחסות האיחוד האירופאי, משרד המדע והטכנולוגיה, משרד התמ"ת-לשכת המדען הראשי, ויתקיים בכל רחבי אירופה באותו יום ממש www.most.gov.il) ). זהו יום פתוח בינלאומי שמטרתו לקרב את הקהילה, ילדים, נוער ומבוגרים כאחד, אל מכוני המחקר והמדענים שבסביבתם. מכוני המחקר פותחים בפני הקהל המקומי את המעבדות והמתקנים במטרה לעורר סקרנות, לענות על שאלות ולקרב את המדע אל הקהילה. באותו יום יתקיימו אירועים מקבילים גם במכון וייצמן, בטכניון, באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת בן גוריון, במיג"ל, במוזיאון המדע בירושלים ובמדעטק ועוד. בתוכנית: הרצאות בנושאים שונים מעולם המים, סיורים (במסלול קבוע בלוויית מדריך) להכרת החי והצומח הימי, במחלקות המחקר השונות, בריכות 'ליטוף' Touch pools בהן יוצגו אוזני הים, קיפודי ים, שושנות ים, צדפות ואצות, הצצה לעולם היצורים הזעירים בגוף המים, מבט לעולם הזוהר של האלמוגים, שתילת אלמוגים לשיקום השונית, טעימות מעולם החקלאות הימית: גידול פגיות (לרוות), שרשרת מזון, רפואת דגים, קסמי הכימיה, שיקוע מוצקים ועוד, מפגש עם הסופרת והמאיירת מירי לשם-פלאי, מחברת הספר 'במעמקי הים עם פרופסור פצפונטבע', סדנאות יצירה ועוד.

ביום שני, 20.9.2010, בין השעות 15:00 עד 19:30.
במרכז הלאומי לחקלאות ימית באילת, חקר ימים ואגמים (חוף צפוני).
הכניסה חופשית - כולם מוזמנים.
טלפון לבירורים – לאה 08-6361436.




המלצת ספר


כשנפתחות דלתות / אבי פרץ
בהוצאת 'אופיר'

תמונת כתבה


'כשנפתחות דלתות', ספר מתח מאת אבי פרץ, מגולל את סיפורו של סא"ל גלעד, בוגר יחידת מחשב בחיל המודיעין, הפורש מצה"ל לאחר 26 שנות שירות. גלעד עומד בפני פרשת דרכים. מחד, הוא חולם להקים חוות בקר בגולן, חלום שליווה אותו במהלך שנות שירותו בצה"ל, מאידך, מקבל הצעת עבודה מחברת תוכנה עולמית, תפקיד המלווה בחבילת הטבות חומריות מפתות. גלעד חושב לתומו שכל שעליו לעשות הוא לבחור בין שתי ההצעות, אך שרשרת אירועים מסחררת, מפתיעה ומותחת מובילה את גלעד למעורבות במאבק איתנים בינלאומי אליו אינו מודע. אין צורך להיות איש היי-טק כדי לאהוב את הספר. די להקשיב לקולו הישיר והכן של גלעד- קול אישי, מתלבט ולסיפור מסעו- מסע שבכל נופיו הסוערים מתקיימת ציפייה מתמדת, אשר יסחוף את הקורא למסע מותח ומרתק.
אבי פרץ (סא"ל במיל), צאצא של יואל משה סלומון, עיתונאי, סופר ואיש רוח, שייסד את המושבות פתח תקווה ויהוד. לאחר שנים רבות בהן עסק בעיקר בעולם המחשבים, חזר אבי לאהבתו הישנה- הכתיבה. פרש מצה"ל לפני כשנה, בו שירת ביחידת מחשב. גדל ולמד ביהוד. כיום מתגורר אבי עם משפחתו בשוהם, עוסק בייעוץ לחברת מחשבים גדולה, ואת זמנו הפנוי מבלה בין כתיבה לנגרות.

'אופיר ביכורים' מתמחה בקידום יוצרי מקור בראשית דרכם.



לקראת סרטים



לאכול להתפלל לאהוב

תמונת כתבה


במרכז העלילה של 'לאכול להתפלל לאהוב' נמצאת אשה (ג'וליה רוברטס), שנדמה שיש לה הכל: בעל מקסים, קריירה משגשגת וחיים נהדרים בניו יורק. במהלך ניסיונותיה להכנס להריון, היא לפתע מבינה שחייה אינם אמיתיים וחשה שמשהו חסר בהם. היא יוצאת לצאת למסע לגילוי עצמי ועוברת באיטליה בשביל לאכול, בהודו בשביל להתפלל ובבאלי היא אפילו מוצאת אהבה. על פי רב המכר המצליח של אליזבט גילברט, המבוסס על חייה. בכורה: 23.9.

אגדה עם כנפיים - תלת ממד בדיבוב לעברית
הסרט מביא את סיפורו של סורן, ינשוף צעיר. הוא נחטף על ידי הינשופים של סיינט אגיס, בית יתומים בו מוחותיהם של ינשופים נשטפים על מנת לאמנם להיות חיילים. סורן וחבריו החדשים נמלטים לאי בשם גא'הול, כדי לעזור לינשופיו החכמים שנלחמים בצבא הינשופים של סיינט אגיס. הסרט מבוסס על ספר ראשון בסדרה של שלושה ספרים. בכורה: 23.9.

תמונת כתבה



אלפא ואומגה – תלת ממד בדיבוב לעברית
שני זאבים מהצדדים השונים של הסולם החברתי יוצאים למסע ארוך על מנת להגיע בחזרה ללהקה שלהם. האמפרי (קולו של יון תומרקין) הוא מהיר תפיסה ואוהב להשתעשע עם חבריו. קייט (קולה של עמית פרקש) היא זאבה ממושמעת שאוהבת להיות זו שמחליטה. באופן נורמלי, לזאב אומגה כמו האמפרי לעולם לא יהיה סיכוי עם זאבת אלפא כמו קייט, אך כששניהם נשלחים לפארק הממוקם אלפי קילומטרים מביתם, הם חייבים לעבוד ביחד כדי לחזור לסביבה הטבעית שלהם. בכורה: 23.9.

נני מקפי 2 – הקסם חוזר בדיבוב לעברית
גברת גרין כבר לא יודעת מה לעשות. שלושת ילדיה – נורמן, מגסי ווינסנט – כל הזמן רבים זה עם זה, בעלה רורי יצא למלחמה וכבר כמה חודשים שאין ממנו אות חיים, הגיס שלה – פיל - לוחץ עליה למכור לו את החצי של רורי בחווה המשפחתית והמעסיקה שלה – גברת דוצ'רטי – התחילה להתנהג ממש מוזר. כאילו זה עוד לא מספיק, האחיינים העירוניים שלה, סיליה וסיריל גריי, צפויים להגיע מלונדון לחווה לזמן בלתי מוגבל, ואיש הביטחון של הכפר מזהיר אותה שבכל רגע עשויה ליפול על הכפר פצצה. זה קצת יותר מדי עבור גברת גרין. היא עוד לא יודעת את זה, אבל האדם שהיא צריכה הוא נני מקפי...
נני מקפי מגיעה כדי לעזור לגברת גרין...
שיטות החינוך של נני מקפי עשו שמות בכל רחבי העולם הודות לחיבה הרבה שהיא רוחשת למשמעת וקסמים. בסרט נני מקפי 2 - הקסם חוזר, היא צריכה לחנך את מגסי, סיריל, סילייה ווינסנט כיצד להתנהג - משימה שאולי נני רגילה הייתה מתקשה בו, אבל לא נני מקפי.

דוב דוב והירח – בדיבוב לעברית

תמונת כתבה


סרט אנימציה קלאסי שמחזיר אותנו לתמימות ולטוהר של פעם. דב דב הקטן מתגורר הרחק ביער בבית קטן וחמים. יום אחד, מפיל טייס מסתורי את הירח הישר לחיקו של דב דב. החל מרגע זה, מטפלים דב דב וחבריו בירח ועוזרים לו לחזור חזרה לשמיים. בין ההרפתקאות המסעירות הם יוצאים למסע אל עמק הבוהו, והכל כדי לעזור לחברם הירח ולהחזיר את הסדר הטבעי לעולמנו.




תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש