הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 6/10/2010 08:27 ● ערב ערב 2466
רותם ג'קסון
הומיאופתיה

הפרעות קשב וריכוז


כל ההורים לילדי בתי הספר שבינינו, מתחילים את השנה בכל פעם מחדש עם החשש המוכר שמא חשדנו יתממש והילד אכן יקבל הפנייה לאבחונים המאתרים הפרעת קשב וריכוז. לצערנו, קורה שלעיתים תכופות מידי אנו נאלצים להתבונן בחרדה, בקלות הבלתי נסבלת בה מאובחנים ילדינו כסובלים מהפרעות קשב וריכוז, אולם האם כל ילד שלא לומד ומרבה להפריע בכיתה ראוי להיקרא כסובל מבעיה כזו? האם כל אבחנה כזו דורשת מתן רטאלין? מסתבר שהסיבות לאבחנה הינן רבות ומגוונות וכמוהן גם הפתרונות, הטבעיים דווקא.
האחריות שלנו כהורים היא להיות קשובים לילדים שלנו לפני שאנו נוטים לאמץ סטיגמות שהודבקו להם על ידי המורה או הרופא. רק אנחנו מסוגלים להרגיש שמשהו עובר על הילד שלנו, לפני שהסימפטומים הופכים להיות בלתי נסבלים עבור הסביבה החינוכית. לעתים, הסיבה הנפשית גלויה לעין: אובדן של אדם קרוב, גירושים של ההורים וכדומה, אך ייתכן מאוד שהרקע להתנהגות יכול לנבוע מעוד אלפי סיבות אחרות ושווה לבדוק אותן לפני שרצים לקנות מרשמים. מתברר, לדוגמא, שיש קשר הדוק בין הפרעות קשב וריכוז בילדים ובין הפרעות שינה/ מחסור בויטמינים/ בברזל/ תזונה לקויה ורווית סוכרים/ רגישות למזון/ בעיות לא פתורות בתוך המשפחה/ מעמד חברתי/יכולות תקשורתיות-חברתיות/ התפתחות מוטורית והפרעות בריאותיות כדוגמת אסתמה, סינוסיטיס, דלקות אוזניים חוזרות והצטברות נוזלים באוזניים שעלולים להקהות את השמיעה. אבל מכל הדוגמאות הללו ועד להפרעות קשב וריכוז הדרך ארוכה.
ההבנה כי קיימות עוד סיבות להפרעות הללו, מלבד הפרעות עצביות, פותחות את השער לנתיב האלטרנטיבי. מבין עשרות השיטות האלטרנטיביות המוצעות כיום לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, התבלטה דווקא ההומיאופתיה הקלאסית. כיוון שההתמחות של ההומיאופתיה היא להסתכל לתוך הנפש. האבחון ההומיאופתי חייב להיות מבוסס על נתוני התפתחות, כמו מהלך ההיריון, הלידה, אבני דרך התפתחותיות, מאפייני האופי והטמפרמנט של הילד, התגובות שלו לסביבה, החשקים, הפחדים, ההרגלים, הבעיות הבריאותיות והנטיות התורשתיות. כל אלו חייבים להילקח כמכלול אחד המרכיב את הילד, על מנת למצוא לו תרופה הומאופתית (רמדי) אשר עונה על כל מכלול ההפרעות כישות אחת.
למעשה, קסמה של ההומיאופתיה הוא בכך שהיא מסוגלת לשנות את ה'חולשות הרגשיות' מהיסוד, ולגרום להקלה ב'מחלות' המנטאליות/ הרגשיות המודחקות, שיתכן מאוד שהיוו את הטריגר לבעיות ההתנהגות/קשב וריכוז. בשונה מהריטלין וחבריו, המקיימים את השפעתם רק במסגרת טווח פעילות התרופה והופכים את הילד ל"ילד טוב", תלוי תרופה. חשוב לציין ולא לצפות שהרמדי ההומאופתית תחל את פעילותה מיד עם לקיחת המנה הראשונה אלא להיות מוכנים לתחילתו של תהליך עמוק ומעניין שישפיע בכל המישורים. מכיוון שההומיאופתיה ניתנת ופועלת בצורה אינדיבידואלית השונה מאחד לשני, קשה לדעת באיזה תחום נראה את השיפור הראשוני. אך לעיתים דווקא השיפור הראשוני כמו בפחדים לדוגמא, שלא היו הסיבה בעטיה הגעתם לטיפול הומאופתי, יפחיתו בצורה משמעותית גם את הפרעות ההתנהגות והריכוז.
לכן אם ילדכם מאובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז או במידה ושמתם לב שהוא עלול לפתח קשיים רגשיים או פיסיים, בגן או בבית הספר, תחילת השנה היא הזדמנות נהדרת להתחיל בטיפול הומאופתי. לפני שמגיעות התלונות מהמערכת, לפני שמקטלגים לכם את הילד כ"ילד בעייתי" ועל מנת להרוויח זמן יקר ב"השתרשות" הרמדי ההומאופתית.

הטיפול ההומאופתי מתבצע בליווי ייעוץ והדרכה לאורח חיים בריא, תזונה נכונה, תמיכה נפשית ועידוד להתפתחות אישית ורוחנית.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש