יוגה

מאת: או-מד מדיקל ● 9/11/2010 22:58 ● ערב ערב 2471
לידר זיתון
יוגה

תרגול היוגה דורש מאיתנו גוף בריא ומאוזן, אשר מתבטא באופן הנשימה והתזונה שלנו כמרכיב עיקרי בתהליך האיזון הנפשי הכולל שלנו.
כאשר מצב התודעה שלנו מעורער, כל גירוי חיצוני מפר את שלוותינו ויוצר הפרעה פנימית. נמצא את עצמינו במצב של ייסורים גופניים, דבר אשר משפיע על זרימת הפראנה- אותה אנרגיה שקיימת בנו ובכל יצור חי בעולם. זרימת האנרגיה אל מחוץ למסלולה תגרום לחוסר שקט נפשי. עובדה זו מתוארת ביוגה סוטרה- כתבים עתיקים של פטנג'לי, "סבל, דיכאון, רעידת איברים, התנשמות והתנשפות מלווים את ההפרעות".
תוך כדי תרגול היוגה, המתרגל עובר מצב תודעתי עמוק ופנימי שמוביל למצב שבו מכנסים אנו את החושים שלנו פנימה, מתרכזים בתהליך הנשימה. שאיפה ונשיפה בקצב אחיד ומאוזן, דבר הגורם למתרגל להתחבר לצורתו המקורית- כך יהיה האדם בריא בנפשו.
שימוש נכון בנשימה יגרום לנו להרגיש שלווים והרמוניים. הנשימה היא חלק עיקרי בריפוי הנפש של האדם, הנשימה מתבצעת דרך הנחיריים בלבד! הפה נבראה לנו כדי לאכול ולדבר.
כאשר הנשימה מאוזנת גם אנו נרגיש מאוזנים. שרירי הפנים רפויים, אין מתח באזור הגבות והיציבה שלנו נכונה, השרירים בגופינו יהיו פחות מתוחים ונרגיש רגועים...
דרך תרגול היוגה - האסאנות נשפר את חיסון גוף הנפש שלנו.
ניתן להבחין כי כל טראומה רגשית או מנטאלית מצטברת והופכת לפלונטר על האיברים החיוניים השונים או על מערכת השלד שלנו. שרירים אשר מושפעים במידה רבה ישפיעו על הגוף באופן שנחוש כאבים באזורים מסוימים, אזור הכתפיים מאוד לא משוחרר אצל אנשים. נערוך ניסוי קטן אשר יעזור לכם לשחרר את הכתפיים: ניתן לעמוד או לשבת מול ראי, גב זקוף. במידה ואנו עומדים, נמתח את פיקת הברך ונכניס את הבטן פנימה.
נתחיל לנשום עמוק [נחיריים]. וכעת, עצמו עינכם, תאריכו את העורף ותרפו את הכתפיים. מיד תבחינו בראי כי הכתפיים ירדו שני סנטימטרים מטה. כאשר היציבה לא מאוזנת ומעוותת, הפראנה לא תזרום נכון והאנרגיה נעצרת. השרירים לא רפויים, תנסו לשחרר מתח מהשרירים וליישר את הגוף.
אשר לתזונה שלנו: מומלץ לפתוח את הבוקר עם פירות, בצהריים ארוחה טובה שמורכבת מהרבה ירקות ומנת פחמימות, ובערב ירקות ופרוסת לחם קלילה..
כאשר הגוף מקבל את המזון בצורה מבוקרת, נרגיש קלים יותר, יהיה לנו נוח בתוך הגוף שלנו.
שלושת השלבים, יוגה, פרניאמה ותזונה יעזרו לכולנו למצוא איזון ושקט פנימי. מאחלת לכולכם להיות מאושרים ושמחים!
נמסטה

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש