האם ידעתם שלמפתח להצלחה קוראים N.L.P?

מאת: ● 11/11/2010 10:40 ● ערב ערב 2471
סדנת ה-N.L.P שנפתחת השבוע באילת, תאפשר לכם להירפא מפחדים. כמו למשל מפחד טיסה או מעליות, להפסיק להתרגש מראיונות עבודה ומול קהל והיא תפתח לכם צוהר חדש לשיווק עצמי נכון בדרך להצלחה עסקית. למי שמאמין באימון עצמי ויותר מכך - למי שלא מאמין. מהו N.L.P ? כדי לרענן את הזיכרון. ה-N.L.P הוא אוסף טכניקות שנלקחו מתחום הטיפול הפסיכולוגי והייעוצי. הטכניקות של וירג'יניה סאטיר ומילטון אריקסון ועוד נארזו לכלל מארז חדש והוגשו באופן מרוכז תחת המותג הנ"ל

לקחת אחריות על השינוי



תמונת כתבה


"מההשתתפות בסדנת N.L.P קיבלתי את עצמי בחזרה - את השמחה שלי. את החברים המקסימים לדרך, שקט נפשי, חופש ואהבה. כלים ועוד כלים להפוך את כישורי למקור פרנסה מניב ושמח. עוצמה והעצמה. השתחררתי מאמונות מגבילות ומקומות מגבילים. לקחתי אפשרויות וכלים לתקשורת טובה עם עצמי ועם הסובבים אותי ופתח לחיים מלאי סיפוק”. זוהר ששון, אחות מוסמכת ומטפלת,
בימים אלו נפתחת סדנת N.L.P באילת. חסידי השיטה, ויש כך מסתבר, לא מעט מאלו, טוענים שההשתתפות בסדנא גרמה להם לחולל שינויים מפליגים בחייהם. שוחחנו עם משה גרסטנר, מנחה הסדנה ומאמן ב'גישה אחרת' על השיטה.
במה שונה הסדנה שאתה עומד לפתוח מסדנאות טיפוליות וייעוציות אחרות?
"ה-N.L.P היא גישה יותר אימונית ולחלוטין לא רוחנית. כבוגר קורס אימון, שמתי לב שבוגרי האימון חסרו כלי לשינוי תבנית התנהגות פנימית. ה- N.L.P עושה בדיוק את זה". הקורס באילת יכלול הצגת טכניקה בשם 'תרפיה קו הזמן', שלדברי גרסטנר "מאפשרת לעבוד עם הלא מודע שהוא המקור שבו נוצרו תחושות והתקבלו החלטות שמשפיעות על החיים עד היום, לייצר שינוי מראשיתו כמו הפחתת כעסים ורעשים בחיים ושליפת ההחלטות שבעבר היו נכונות ולהיום אינן יעילות".
כולנו מכירים את הסטודנט הנצחי שעובר מסדנה לסדנה. בעודו משאיר סכומי כסף נכבדים אצל המנחים, הרי שחייו נשארים ללא שינוי. מה תאמר לסטודנט הנצחי כשזה יגיע אל סף ביתך?
"שאני מכבד אותו בגלל סקרנותו. יגיע רגע מסוים שכל הידע הזה יתחבר כמו פאזל. ואני מדבר מניסיון אישי. לי זה קרה בשנת 1989 אחרי משבר גירושין ושינוי זהות דתית. היה רגע שהיתה לי הבנה שאני טריינר (מאמן בעברית א.מ). לא 'גורו'. אני הכי בורח מהכינוי 'גורו', אלא אני מכוון ומלווה אנשים בתהליכים שלהם. לקח לי עשרים שנה להגיע לנקודה הזו. כך שאני לא יודע מה הרגע של האדם לפרוץ".
הזכרת את המילה 'בריחה'. ההתעסקות בטכניקה היא לא בריחה? לדמיין פרחים ופרפרים או להגיד שאם אחשוב מספיק חזק בצורה חיובית הכול יתגשם?
"להערכתי שבעים אחוז מהאנשים פועלים ממניע של בריחה. מהי מציאות? על פי הפסיכולוגיה יש מציאות עובדתית ויש פירוש של המציאות כלומר איך שהאדם מפרש את התוצאות".

תמונת כתבה


כולנו מוכרים כל הזמן


"מה-N.L.P לקחתי את היכולת להפריד בין הדברים הרעים לטובים – ולהתרכז בטובים. אמונה באינטואיציה ואיפשור אינטואיטיבי בדרך החקירה והעשייה. היכולת שלי לעזור לאחרים גורמת לי שמחה ותחושת שווי. ה-N.L.P בעיקר עוזר להעביר אל המודע תהליכים לא מודעים".
עו"ד איה בן-אריה, מאמנת ומגשרת, מרצה.
גרסטנר שמגיע מתחום השיווק הוא בעל גישה מעשית. הוא מאמין שכולנו מוכרים משהו אחד לשני בכל רגע נתון, אז למה שלא נעשה את זה במודע ונלמד להפעיל את הכריזמה שלנו ואת החשיבה החיובית כדי להצליח מבחינה כלכלית?
איך תטפל בטראומות ילדות לפי שיטת ה-N.L.P?
"אני ניגש לתוכנה במוח. המוח כמו מחשב. יש לו תוכנה שמחזיקה את המסמכים. התוכנה מנהלת את המסמכים".
ואם התוכנה עצמה דפוקה? למשל אדם במצב פסיכוטי פעיל.
"פסיכוטי ופתולוגי אלו הגדרות שאני לא מכיר בהן. אין לי הכשרה לזה. מה שה-N.L.P עושה זה לתכנת מחדש את הלא מודע".
ומה לגבי בקרה אחרי הקורס?"
אין לי שום בקרה וזה לא התפקיד שלי. לאף מורה אין בקרה על מה שהתלמידים שלו לקחו או לא לקחו".
בניסוי מפורסם בתחום הרפואי מצאו שיש דבר כזה 'אפקט הדמה', כלומר נתנו לאנשים תרופות שהכילו מעט מים וסוכר ואמרו להם שזה יגרום להם להחלים, ואכן אנשים הגיבו לתרופות הדמה והחלימו מהסימפטומים שהיו להם...אולי ה-N.L.P זה 'אפקט דמה'?
"אם זה עזר להם, מה אכפת לי אם זה פלאציבו (תרופת דמה)?"
כי תרופת דמה לא מרפאת... היא רק מעלימה את הסימפטומים...
"ב-N.L.P אין דמה. השינוי בתבניות החשיבה, ההתנהגות והלמידה ניכר ברמה העובדתית".
גרסטנר משוכנע שה-N.L.P עובד. "לפני שהתחלתי עם זה הגיעו לסדנאות שערכתי ארבעה אנשים. אחרי ה-N.L.P הגעתי ל-35 וכשסיימתי לימודי טריינר N.L.P עמדתי מול 350 איש ללא פחד קהל! אני מייחס את זה ל- N.L.P אומר משה ומספר "אני מקבל משוב מאנשים שביצעו שינויים בחייהם בעקבות הסדנה. זה מה שמעודד אותי להמשיך. יש שביעות רצון גבוהה יותר ממערכות יחסים ובתעסוקה". לדברי משה אנשים שעברו בסדנאות ה-N.L.P שהוא מעביר נרפאו מפוביות ומפחדים כמו פחדי טיסה או מעליות. אנשים שהתרגשו בראיונות עבודה שמחו לרכוש כלי שסייע להם להם להתגבר על התרגשותם ולשווק את עצמם כהלכה. "ה-N.L.P מלמד את המפתחות להצלחה", מבטיח גרסטנר.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש