לקויות למידה

מאת: או-מד מדיקל ● 17/11/2010 11:45 ● ערב ערב 2472
בטי שכטר, מנהלת 'ניצן אילת'
לקויות למידה

בכתבות עד היום בחרתי לשלב לכם ההורים, חוויות של משפחות שהיו מוכנות לשתף אותנו המטפלים, לשוחח על הבעיה, ללמוד על הקשיים וההתמודדות. כמו שאמר אב בעניין בנו, "אני מכיר את התחושה הזו היטב. יש משהו בתהליך הזה שעושה לי צמרמורת-בפגישה, אתה, ההורה, יושב לבד בצד, כשמולך יושבים ארבעה או חמישה אנשים מצוות בית הספר. אני אישית תמיד מרגיש מאויים בפגישות האלו, מרגיש כפי שהייתי מרגיש כשהייתי בן שמונה בערך והייתי צריך להיכנס לשיחה עם מנהל בית הספר. גם אז הייתי בבעיה גדולה וגם כעת כשאני בא כאב ועומד בפני בעיה. בשיחות עם המטפלים/ המאבחנים למדתי לא מעט ועכשיו אוכל להיות אב ומסביר הקרוי- סנגור".
אני יכולה לומר ולכתוב בוודאות רבה שלפני שאתה הקורא, או כל הורה אחר, יכול להתחיל לסנגר עבור ילדך חשוב שתשמע ותכיר חוויות שחווים אחרים.
בכתבה זו אטפל בתפקיד ההורה כסנגור.
במסע הארוך שלכם ממודעות לסנגוריה תלמדו ולמדתם על לקויות הילד, על התקדמותו החינוכית, איך לנהל אותו ואת הפרויקט המאוד יקר לכם וכמובן לנו המטפלים - "פרויקט הילד שלכם".
מי יכול להיות סנגור? כל אחד יכול לסנגר עבור אדם אחר.
מה פירוש המושג- 'סנגור'? להגן, לתמוך, לדבר, לטעון או להתווכח למען מישהו/מישהי. ל'סנגורים' הפועלים למען ילדים עם צרכים מיוחדים שאינם יכולים להגן על עצמם מספר תפקידים:
א. תומכים, עוזרים, מסייעים.
ב. מדברים וטוענים בשביל אחרים.
ג. מגנים ומתווכחים למען אנשים או למען מטרות. ההורים הינם הסנגורים הטבעיים ביותר עבור ילדיהם.
מיהו המורה הראשון של הילד? ההורה.
מיהו מודל החיקוי המשמעותי ביותר עבור הילד? ההורה.
מי באמת יודע מה האינטרס של הילד? ההורה.
אתם ההורים מכירים יותר מכל אחד אחר וטוב יותר מכל אחד אחר את ילדכם. בית הספר, כבודו במקומו מונח, אבל הוא מטפל בילד במשך תקופות מוגדרות של שנים. אתם ההורים מטפלים בו במשך כל חייו.
אתם ההורים לוקחים חלק פעיל מאד בתוכניות הלימודים של הילד
בית הספר, עירייה, משרד החינוך, אלו נותנים לכם את הכוח לקבל החלטות עבור ילדכם. אל תחששו להשתמש בכוח הזה. השתמשו בו בחוכמה. חינוך טוב הוא המתנה החשובה ביותר שאתם יכולים לתת לילדכם.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש